پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۶۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
در جلسه کمیته بحران آب و راه بخش جره و بالاده مطرح شد:
جهش خوب در آبخیزداری و تصویب ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های حوزه آب خبرهایی است که فرماندار کازرون در نشست کمیته بحران آب این شهرستان از آن سخن گفته است.

به گزارش کازرون نما به نقل از خبرگزاری فارس از کازرون، خشکسالی و کمبود آب مانند سایر نقاط کشور در شهرستان کازرون نیز وجود دارد اما در گاهی موارد دعوا بر سر آب کار را وخیم‌تر کرده و حتی منجر به درگیری هم شده است.

حالا نویدهایی در جهت مدیریت منابع آب و بحث آبخیزداری از سوی مسؤولان به گوش می‌رسد که امیدواریم با تحقق آن، این مسئله به سرانجامی نیک ختم شود.

 

جهش در آبخیزداری کازرون

فرماندار شهرستان کازرون در جلسه کمیته بحران آب و راه که با حضور مسوولان و دهیاران در بخش جره‌ و بالاده شهرستان کازرون برگزار شد، با اشاره به اینکه 40 درصد مردم بخش جره بالاده کازرون مشکل آب دارند، اظهار داشت: در اولین جلسه در این بخش مدیران حوزه آب را آوردیم و امیدواریم تا آبان یا آذر مشکل آب این بخش از شهرستان کازرون حل شود.

داریوش دهقان از تصویب ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب در شهرستان کازرون خبر داد و اظهار داشت: ۱۲ میلیارد از این اعتبار مربوط به بخش جره بالاده است.

وی با بیان اینکه در بحث آبخیزداری جهش خوبی داریم گفت: دو طرح آبخیزداری در اسلام‌آباد جروق و پاپون با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان از محل ستاد اجرایی فرمان امام امسال شروع می‌شود.

فرماندار کازرون با بیان اینکه سد نرگسی قرار بود تعطیل شود اما با تلاش و پیگیری از تعطیلی آن جلوگیری شد افزود: پل بالاده تا آبان یا آذر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

50 درصد هدر رفت آب در اثر فرسودگی انشعابات

معاون آبفای روستایی فارس در این جلسه با تاکید برحل مشکل آب شرب شهرستان کازرون در کوتاه‌ترین مدت اظهارداشت: از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز به آب روستایی و با مدیریت مصرف به مسئله آب شرب شهرستان کازرون می‌توانیم کمک کنیم.

تصویب ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب کازرون/ فرسودگی علت 50 درصد هدررفت آب 

یوسفیان گفت: میزان آب تولیدی در بخش جره‌بالاده شهرستان کازرون سه برابر نیاز است که بیشتر از ۵۰ درصد هدر رفت آب به دلیل فرسودگی سیستم انتقال آب داریم.

 

کاهش 60 درصدی منابع آب شهرستان کازرون

رئیس منابع امور آب شهرستان کازرون از کاهش 60 درصدی منابع آب شهرستان در 11 سال گذشته خبرداد و اظهار داشت: برداشت‌های بی‌رویه از چاه‌های مجاز و غیرمجاز و کاهش بارندگی در شهرستان کازرون از ابتدای سال ۷۵ تا امروز ۱۹ متر سطح آب زیرزمینی را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته وضعیت دبی آب‌های سطحی شهرستان کاهش پیدا کرده است گفت: دبی آب در ایستگاه بالاده کاهش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

سیدصمد سعید ادامه داد: دشت بلبلک تا حوالی سریزجان بخش جره بالاده شهرستان کازرون به طور متوسط بیشترین افت سطح آب زیر زمینی را در شهرستان داشته که در استان هم کم نظیر است و این افت حدود ۴۸ سانتیمتر نسبت به ماه قبل و نسبت به تیرماه ۹۶، 2 متر و ۴۲ سانتی متر و نسبت به سال ۸۴ نیز حدود ۲۸ متر و 30 سانتیمتر کاهش داشته است.

تصویب ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب کازرون/ فرسودگی علت 50 درصد هدررفت آب 

رئیس امور آب شهرستان کازرون با بیان اینکه در بخش مرکزی شهرستان کازرون  ۱۸.۶ متر افت سطح آب زیرزمینی داشتیم گفت: بعد از بلبلک، قائمیه بیشترین افت نسبت به سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی به تشریح راهکارهای موجود پرداخت و اظهار داشت: با همکاری ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و منابع امور آب باید میزان بهره‌برداری را کنترل کرد تا بیش از حد برداشت نشود.

حجت‌الاسلام حسین‌علی بهرامی امام جمعه بخش جره بالاده نیز در سخنانی با اشاره به جدی بودن بحران آب اظهار داشت: بحران آب احتیاج به آسیب شناسی جدی دارد.

وی با تشریح مشکلات بخش جره بالاده در بحث جاده و آب اظهار داشت: جاده بالاده به شیراز با کاهش 70 کیلومتری مسیر یکی از خواسته‌های مهم مردم است و اقدامات برای تکمیل سد نرگسی و احیای دریاچه پریشان می‌تواند کمک بسیار خوبی به شهرستان کازرون کند.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
0
بر فرض وقتی 3 برابر مازاد بخش بالاده آب تولید میشه اگه 50 درصد هدر رفت آب هم داشته باشیم یعنی بازم یک و نیم برابر نیاز بخش بالاده آب به مصرف بخش بالاده میرسه آخه یکی تو اون جلسه نبوده بگه پس چطوری هنوز 40 درصد مردم اون بخش با بی آبی دست به گریبانند یا اون مسئول تو باغ نیست و داره دروغ میگه یا اون 40 درصد دارن دروغ به مسئولین میگن که آب خوردن ندارن
در صورتی که از طرف آبفا و اداره آب آبی تامین نشده که به اون شبکه فرسوده تزریق بشه که بعدا بخواد به مصرف مشترکین برسه و شبکه فرسوده رو بیشتر بهانه واسه بی فعالیتی خودشون کردن مسئولین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳