پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
حافظ كل قرآن روشندل و معلول جسمی حركتی كه با این وضعیت جسمی موفق شده است، كل قرآن را به‌صورت شنیداری حفظ كند، این روزها آرزوی دیدار با مقام معظم رهبری را دارد.

به گزارش کازرون نما به نقل از ایكنا، در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس، یك چهره آشنا در صحن حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) نظرم را جلب كرد.

اصغر كاویانی، حافظ كل قرآن روشندل و معلول جسمی حركتی كه با این وضعیت جسمی موفق شده است، كل قرآن را با همكاری مؤسسه بیت‌الاحزان به‌صورت شنیداری حفظ كند در صف انتظار متسابقان قرار داشت.

وی كه در اسفندماه سال ۹۵ همراه با خواهرش، سمیه كه او نیز چنین وضعیتی داشته و موفق به حفظ اجزای مختلف قرآن شده است، به‌عنوان یكی از نوابغ قرآنی جهان اسلام در همایش ملی «ریحانةالنبی» تجلیل شد، یك چهره آشنا در میان جامعه قرآنی محسوب می‌شود.

دقایقی را با این نابغه قرآنی كه علی‌رغم نبود امكانات و محرومیت شدیدی كه به لحاظ مالی در آن به سر می‌برد و در یكی از روستاهای دورافتاده بخش چنار شاهیجان شهر قائمیه به همراه پدر و مادرش پیر و فرتوتش زندگی می‌كند، هم‌كلام شدیم. البته پیش از این‌ها نیز ایكنا با حضور در منزل این نوابغ قرآنی پای سخنان آن‌ها نشسته است.

اصغر كاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا گفت: امسال برای دومین بار است كه در رشته حفظ كل قرآن مسابقات قرآن اوقاف شركت می‌كنم ولی سال گذشته موفق به كسب رتبه‌ای نشدم.

وی افزود: مسلماً همه می‌دانند حفظ قرآن حتی برای افرادی كه به لحاظ جسمی سالم هستند هم آسان نیست و نیاز به ‌همت و پشتكار فراوانی دارد اما به بركت و نور قرآن و همچنین عنایت خداوند متعال و با همكاری مؤسسه بیت‌الاحزان من و خواهرم با این وضعیت جسمی موفق شدیم آیات وحی را حفظ كنیم.

كاویانی در پاسخ به اینكه پیش از این‌ها درباره آرزوهایش با ایكنا و رسانه‌های مختلف سخن گفته است، اما اكنون چه آرزویی دارد، گفت: اكنون بزرگترین آرزوی من این است كه به دیدار مقام معظم رهبری نائل شوم. سال گذشته مرا برای اجرای یك محفل انس با قرآن در یكی از روستاهای خنج دعوت كردند و در آنجا یكی از حافظان كل قرآن كریم به من گفت كه اگر حافظ كل قرآن كریم باشم، می‌توانم به دیدار مقام معظم رهبری نائل شوم.

وی ادامه داد: اما من راه اینكه چگونه می‌توانم به این آرزوی خود دست یابم نمی‌دانم و نمی‌دانم باید با چه كسانی صحبت كنم و یا حتی چه كسانی متولی این امر هستند لذا استدعا دارم تا این آرزوی من به گوش مسئولان این امر برسد تا شاید آرزویم برآورده شود.

كاویانی در عین حال این نكته را یادآور شد كه تاكنون بارها از رسانه‌های مختلف از ما گزارش تهیه شده است به عنوان مثال صدا و سیمای فارس تاكنون دو بار در منزل ما حضور یافته و سخنان ما را شنیده است و ما هم بارها و بارها از مشكلات خود به خصوص مشكلات معیشتی خود گفته‌ایم اما هیچ فرجی در كار ما حاصل نشده است.

این حافظ كل قرآن كریم اضافه كرد: آنچه كه شنیده‌ام طبق قانون به معلولان یك خانه می‌دهند اما ما حتی از این مسئله هم محروم هستیم و در یكی روستاهای دور افتاده و به دور از تمام امكانات زندگی می‌كنیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری این مسابقات تأكید كرد كه من به سهم خودم تمام تلاشم را می‌كنم تا بتوانم در مسابقات هم خوش بدرخشم، گرچه وضعیت من حتی به لحاظ دسترسی به امكانات، كلاس‌های تخصصی و اساتید برجسته این فن، با وضعیت سایر متسابقان متفاوت است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲