پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۶۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴
خطیب جمعه کازرون:
خطیب جمعه کازرون با گلایه از مسوولان استان بوشهر گفت: اینکه مسوولی بگوید مردم یا مسوولان کازورن در تامین آب بوشهر کوتاهی می‌کنند حقیقت ندارد.

به گزارش کازرون نما حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اظهارداشت: رهبری انقلاب، حل مشکلات کشور را توسط دولتمردان و وحدت و همدلی قوای سه‌گانه می‌دانند.

وی با بیان اینکه دشمن با ایجاد تردید، یاس و ناامیدی می‌خواهد مردم را دلسرد کند گفت: دشمن در جامعه القا می‌کند که نظام به مشکل برخورده و قوای سه‌گانه نمی­‌توانند مشکلات را حل کنند.

خرسند با گلایه از برخی مسوولان استان بوشهر گفت: این مسوولان بعضاً حرف‌هایی می‌زنند که تحریک‌کننده است، مردم کازرون بدون هیچ منتی دهها سال آب که نعمت خدا بوده و فارغ از تقسیمات کشوری به این استان داده‌اند.

مسوولان بوشهر حرف‌های تحریک کننده نزنند/ کازرونی‌ها در حق آن‌ها کوتاهی نکردند

وی با بیان اینکه این حقیقت ندارد که مسوولان کازورن و استان فارس در حق دشتستان و بوشهر کوتاهی می‌کنند، افزود: چشمه ساسان کامل خشک شده و آبی نیست که به بوشهر منتقل شود.

خرسند ادامه داد: اندک آب موجود نیز برای شرب مردم و کشاورزی است که با این حال باز هم برای مردم بوشهر آب پمپاژ می‌شود.

خطیب جمعه کازرون با تاکید بر اینکه سد نرگسی و تونل دیکانک برای شهرستان کازرون اهمیت دارد گفت:  سد نرگسی اگر احداث شود هم برای شرب و هم کشاورزی ذخیره خوبی است و تونل دیکانک نیز باید سرعت پیدا کند تا شهرکازرون از رونق برخودار باشد.

وی با اشاره به بیانان مقام معظم رهبری در تهییه نقشه راه برای اقتصاد با ثبات گفت: اولین و مهمترین کار دولت، تهیه نقشه راهی برای اقتصاد با ثبات است که مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را بدانند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه رهبر انقلاب بر این نکته که مسوولان دولتی با مردم ارتباط نزدیک برقرار کنند تاکید دارند اظهارداشت: مسوولان بین مرد بیایند و به طور شفاف پروژه های ذشمن برای ضربه زدن به نظام و مردم را برای مرذم بیان کنند زیرا اکنون دشمن از طریق اقتصاد می‌خواهد مشکل بوجود بیاورد.

خرسند با تشکر از عوامل برگزاری میز خدمت که امروز در مصلی نماز جمعه برگزار شد گفت: وزرا و استانداران، نمایندگان و روسای دستگاههای قضایی هم بیایند. این حق مردم است که دسترسی اسان به مسوولین و خدمت‌گزارانشان داشته باشند و با حضور مردم است که انسان مشکلات را بدون واسطه درک می‌کند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نباید مسایل کشور را به برجام گره بزنیم افزود: امروز با منطقی که حاکمیت امریکا و اروپا دارد، اهل برداشتن تحریمها نیستند لذا نباید سرنوشت کشور را به برجام گره بزنیم و باید به توانمندی خودمان اکتفا کنیم.

وی گفت: نگذارید معضلی در جایی تبدیل به اعتراض و اغتشاش شود، وقتی مردم به امری اعتراض دارند، حل کنید و اجازه ندهید دشمن سواستفاده کند مثل همینجا که مشکلاتی بوجود امد و دشمن سواستفاده کرد چون مسوولان به موقع  علاج نکردند.

خرسند با بیان اینکه باید باور کنیم که در بحث اب مشکل داریم که دلیلش این است که مهار اب در کشور ما در اولویت نبوده است اظهارداشت:  اگر آبی که هدر می‌رفت با ابخیزداری مهار می‌کردیم این معضلات را کمتر داشتیم.

خطیب جمعه کازرون افزود: مدیریت بحران این نیست که فقط چاه کشاورز را پلمپ کنیم بلکه باید سهیمه بندی کنیم، مصرف را کنترل کنیم واز هدر رفت جلوگیری کنیم.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
بابا انگار اینا متوجه نیستن، استان فارس نسبت به سال گذشته، 63 درصد کاهش بارش داشته. این آمار رسمی دولته. بعضی مسئولین استان بوشهر، انگار اصلا چیزی به نام خشکسالی و کمبود بارش رو نمیفهمن چیه. اینکه برای خوشایند جمعی از مردم، سخنان غیرمعقول، کذب و تحریک آمیز گفته بشه، اصلا به صلاح کشور نیست. بارها وزارت نیرو اعلام کرده که 5 استان کشور در معرض کم آبی مفرط هستن که یکی از اونها استان فارسه. آثار خشکسالی و کاهش چشمگیر بارش ها، در کازرون کاملا هویداست و خشک شدن آب های روان در اطراف شهر، چیزی نیست که بشه انکار کرد. به نظر میاد که مسئولین بوشهر و برازجان، رودخانه شاپور رو با رود آمازون یا آبشار نیاگارا اشتباه گرفتن!!!! بابا، به پیر، به پیغمبر آب نیست... مسئولین محترم! اگه قبل از حرف زدن فقط دو دقیقه فکر کنید، مشکل ایجاد نمیشه.
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
متاسفانه، جدیدا یه چیزی باب شده بین مسئولین، که در برابر مشکلات، توپ رو به زمین یکی دیگه میندازن. لطفا مسئولین استان فارس و بخصوص کازرون، یک بازدید از رودخانه شاپور و چشمه ساسان برای مسئولین استان بوشهر ترتیب بدن تا حضرات، خشکسالی و فاجعه آبی رو از نزدیک ببینن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷