پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

دشمن همواره به دنبال تبدیل شهرها و مناطق داخلی به میدان جنگ و استفاده از اختلافات قومی، مذهبی و منطقه ای به عنوان برانگیزاننده ی احساسات مردم این مناطق است یعنی همان عواملی که موجب تحمیل جنگ هشت ساله به نظام اسلامی گردید و طی چهل سال گذشته به انحای مختلف ضرباتی را بر مردمِ ما وارد کرد، مستمرٌا در حال «باز تولید» است. در این میان البته عده ای از افراد حاضر در صحنه «آگاهانه»، و بخشی دیگر نیز بدون آن كه بدانند اقداماتشان «چه ضرر و زیانی» برای خود و جامعه به دنبال دارد، صرفا بر اساس طراحی هایی که پشت پرده برایشان صورت گرفته، نقش اصلی برای اجرای این توطئه ها را ایفا می کنند.

۱- در این گونه موارد معمولا یک «خواسته» و «نیاز» که در نگاه اکثریت و یا اقلیت هایی از ساکنان یک کشور، استان، شهر و یا حتی روستا به عنوان حقی مشروع قلمداد می شود، مورد شناسایی قرار گرفته و سپس از زبان «عوامل پنهانِ» دشمن، بین نخبگان، بزرگان و تاثیرگزاران تبلیغ و نهایتا از این طریق، مدیرانِ دولتی و حتی مراکز معنوی، فرهنگی و سیاسی را نیز به عنوان طرفداران و حامیان «طرح های مورد نظر» وارد گود می کنند. 

۲- نقش نفوذی ها در تمامی مراحل توطئه، نقشی اساسی بوده، و اگر چه تلاش زیادی برای مخفی نگه داشتن اقدامات خود و همکارانشان صورت می دهند، در عین حال اما امکان شناسایی آنان برای دستگاه های مربوطه کاملا وجود دارد چرا که علی رغم زرنگی هایی که صورت می دهند ولی در صورت دقت بیش تر، می توان از طریق «شعارها» و «هم سو» بودن فعالیت های پنهان آنان با اهداف و برنامه های آشکار سازمان های جاسوسیِ مورد نظر، به نفوذی بودنشان پی برد.

۳- براي «شناخت» نفوذي ها راه هاي متعددي وجود دارد كه بخشي نيازمند تخصص است و تنها افراد آموزش ديده و کار آزموده مي توانند اين افراد را رديابي نمايند اما بعضي دیگر نيازمند مقداري دقت و توجه است به عنوان مثال :

۳/۲- معمولا برنامه ها و اقدامات افراد حاضر در صحنه دقیقا با اهداف و تبلیغات سازمان ها و کشورهای دشمن، مشابه و هم سو بوده و هر دو به دنبال اجرای ماموریت واحد هستند.

۳/۲- این افراد در جلسات محفلی و تصمیم گیری جهت هماهنگی بین اعضای صنفیِ معترض و یا گروه های مجازی هوادار، بیش ترین تلاششان سوق دادن اعضا به طرف شعارهای براندازانه و کشانیدن مردم به کف خیابان ها، آن هم با استفاده از اقدامات هنجارشکنانه بوده و معمولا هم مخالف با نظرِ اکثریت معترضین خواهد بود.   

۴- بيش ترين تلاش نفوذی ها در حال حاضر زير سئوال بردن رهبري، ولايت و نهادهای منتسب به ایشان، حوزه هاي علمیه، سپاه و بسیج، ایجاد ناامیدی و سرخوردگیِ عمومی نسبت به آرمان های نظام اسلامی، دل سرد كردن نيروهاي انقلابي به ويژه جوانان عزيز و نهایتا ناکارآمد نشان دادن اصل دین در اداره جامعه بوده و نقطه ي مشترك بين تمام دشمنان در داخل و خارج از كشور، اصل «ولايت فقيه» بوده و اتفاقا در بیش تر تجمعات و فتنه های صورت گرفته، همین امور، نمودِ بیش تری داشته است .

۵- نفوذی ها از میان کسانی انتخاب می شوند که دارای بیش ترین شباهت ها به مجموعه ی «مورد نفوذ قرار گرفته» هستند و گاهی از ولایت مدارها ولایت مدارتر، از نماز شب خوان ها نماز شب خوان تر و در قضیه ای مانند طرح تقسیمات در هر دو سوی موافقین و مخالفینِ طرح، خود را «دو آتشه»تر!؟ نشان می دهند.

۶- درخصوص عاملِ نفوذی انفجار ریاست جمهوری آمده است که آقای رییس جمهور از شدت اطمینان، به ایشان اقتدا می کرد! و یا عامل انفجار حزب جمهوری وقتی به جبهه رفته بود قبل از اذان صبح مثلا برای نماز شب که بلند می شد طوری حرکت می کرد که به عمد پایش به افراد دیگر بخورد تا بیدار بشوند و ببینند که او برای تهجد شبانه بیدار شده و یا دارای دو خودکار بود، هر وقت می خواست کار غیرِ مربوط به بیت المال انجام بدهد! خودکار شخصی را [به طوری که دیگران نيز متوجه بشوند] مورد استفاده قرار می داد. هیچ کس اما از او نپرسید تو که این قدر مقیَّدی، چرا از خودکار شخصی خود به نفع بیت المال استفاده نمی کنی؟.

٧- طي چهار دهه ي گذشته اقدامات مخربِ فراوني توسط نفوذي هاي دشمن در اقصي نقاط كشور به انجام رسيده، كه دهه ي ٦٠ به نوعي بهارِ حضور و فعالیت های آنان در ميادين عملياتي جنگ تحميلي، ترورهاي كور و هدف دار و... محسوب مي شود. در عين حال به فراخور پیش رفت دستگاه های امنیتی داخلی و بالا رفتن اطلاعات عمومیِ مردم، تاکتیک های دشمن نیز روزآمدتر گردیده اما یک اصل به صورت «ثابت» همچنان مورد استفاده دشمن قرار می گیرد که همانا حضور عوامل انسانی نفوذی در تجمعات و کنارِ مطالبات قانونی و غیر قانونی مردم بوده و نشانه ي آن نيز ده ها نماینده ی مجلس!؟، رییس جمهور، وزیر، روحانی نمايان، آقازاده، دیپلمات، سردار و دیگر مقاماتی است که روزگاری به عنوان «نفوذیِ» دشمن مشغول خیانت به میهن، نظام و مردم خود بوده اند ولي هم اکنون در سایه ی حمایت سازمان های جاسوسی در کشورهای غربی و عربی روزگار ننگین شان را سپری می نمایند .

سخن پاياني :

گرچه هر مطالبه ي مردمي لزوما به معناي نفوذي بودن مطالبه گران نخواهد بود، اما بايد توجه داشت كه در كنارِ هر مطالبه و درخواستی که لازمه اش حضور در کف خیابان، بستن جاده ها، اختلال در کسب و کار مردم و به نوعی تخریب اموال عمومی و خصوصی باشد، قطعا افراد نفوذی و عوامل بی رحمِ دشمن نیز در آن جا حاضر و فعال گردیده و طبیعی است در این گونه موارد آن چه که در هیاهوی اغتشاشات محو خواهد شد، همانا «مطالبات اولیه» بوده و بیشترین ضرر و زیان نیز به «مردمِ عادی» وارد خواهد شد .

*کارشناس ارشد سیاسی و دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۷/۴/۱۷


نویسنده: امان اله دهقان فرد*
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴