پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۷۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
به همت موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی
کتاب خاطرات مرحوم رحبعلی طاهری، نماینده اسبق مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی و اولین فرمانده سپاه پاسداران استان فارس، با عنوان «لبخندهای زمستانی» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش کازرون نما، کتاب خاطرات رجبعلی طاهری در 9 فصل تنظیم شده است. فصل اول به تولد، تحصیلات و خانواده وی اختصاص دارد؛ فصل دوم شامل ورود او به عرصه سیاست و فعالیت در بستر نهضت ملی نفت است و فصل سوم وقایع دوران مهاجرت وی به تهران و حضور در مسجد هدایت و انجمن اسلامی دانشگاه‌ها را شامل می‌شود.

راوی در فصل چهارم، پنجم و ششم به فعالیت‌ها و مبارزات خود همگام با نهضت اسلامی پرداخته و وقایع مربوط به این دوره را روایت کرده است. مباحثی چون تبعید امام خمینی، سفر راوی به نجف و دیدار با امام، ماجرای دستگیری در سال 1348 و 1351، مقابله با سازمان منافقین و وقایع مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی از جمله موضوعات مطرح شده در این سه فصل است.

کتاب خاطرات رجبعلی طاهری خواندنی شد

فصل هفتم و هشتم به بررسی وقایع و رخدادهای تاریخی در شیراز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد و راوی در این فصل خاطرات خود از تشکیل سپاه پاسداران استان فارس را روایت می‌کند. همچنین فعالیت منافقین در شیراز مبحث دیگری از این فصل است.

فصل نهم و پایانی کتاب با عنوان "انقلاب در مسیر تثبیت"، به بررسی و روایت وقایع تاریخی بعد از اولین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اختصاص دارد. وقایع سال‌ 60، اختلافات بنی‌صدر با خط امام، انفجار دفتر نخست‌وزیری و ... از جمله مباحث مطرح شده در این فصل است که راوی خاطرات خود از این وقایع را نقل می‌کند.

در صفحات پایانی کتاب نیز مجموعه‌ای از اسناد دست اول درباره مرحوم طاهری و تصاویر کمتر دیده شده از وی منتشر شده است.

کتاب "لبخندهای زمستانی (خاطرات رجبعلی طاهری)" تدوین حسین کاوشی، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در 1000 شماره و با قیمت 27000 تومان چاپ و منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌ ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرند و یا به پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرسwww.irdc.ir  رجوع کنند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
کازرون برای فروش نیست؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹