پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
تنش در جلسه معارفه فرماندار جدید:
ظهر امروز آیین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید کازرون با حضور معاون سیاسی استاندار فارس برگزار شد. این جلسه که نخستین رویایی امام‌جمعه کازرون و نماینده مردم این شهرستان در مجلس بعد از حوادث کازرون به شمار می‌رفت، با حاشیه‌های زیادی همراه بود و بیش از آنکه در آن حرفی از فرماندار زده شود، به صف‌کشی مهمترین مخالفان و موافقان طرح تقسیم کازرون تبدیل شد؛ تا آنجا که حجت‌الاسلام خرسند جلسه را به نشانه اعتراض ترک کرد.

به گزارش کازرون نما، در ابتدای این نشست امام‌جمعه کازرون با اشاره به دست گذاشتن رسانه‌های معاند روی نقاط ضعف کشور اظهار داشت: آنها چون می‌دانند از راه نظامی کاری نمی‌تواند انجام دهند از راه مایوس کردن و اختلافات داخلی قصد ورود دارند.

از قهر امام‌جمعه تا تذکر معاون سیاسی استاندار به صحبت‌های تندوتیز نماینده

حجت‌الاسلام محمد خرسند سرگرم شدن به موارد اختلاف انگیز را ویران کننده دانست و گفت: در این مقطع کشور ضرورتی ندارد مسایلی که نتیجه ای جز اختلاف و کینه بین مردم  ندارد بیان شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر کازرون تاکید کرد: اگر از اول تصمیمات براساس رعایت همه جوانب کار و مصالح بود شاید امروز کار به اینجا نمی‌رسید.

امام جمعه کازرون خواستار مراقبت صحبت‌ها و رفتار دولتمردان، خواص، رسانهها و دیگران شد و گفت: عملکرد مسوولان در امیدواری یا ناامیدی مردم بسیار مهم و موثر است.

وی یکی از موانع تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب درگیر حاشیه نشدن برشمرد و افزود: متن و حاشیه را باید جدا کرد دشمن می‌خواهد دشمنی به کشور وارد کند تا از دشمنان اصلی غافل شویم.

از قهر امام‌جمعه تا تذکر معاون سیاسی استاندار به صحبت‌های تندوتیز نماینده

امام جمعه کازرون افزود: به عنوان یک شهروند و به عنوان امام‌جمعه به همراه سایر ائمه جمعه این آمادگی را داریم که با همکاری فرماندار جدید، شهرستان را از مرحله‌ حساسی که در آن واقع شده با صمیمیت و اخوت و برادری بگذرانیم.

پس از صحبت‌های امام‌جمعه کازرون نوبت به حسین رضازاده رسید تا در پشت تریبون قرار بگیرد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی همان ابتدا از رسانه‌ها خواست تا به جای آگهی زدن به دنبال آگاهی دادن باشند و اظهار داشت: من نه‌تنها به عنوان نماینده همه مردم شهرستان کازرون، بلکه به‌عنوان نماینده ۸۰ میلیون جمعیت ایران وظیفه دارم حوادث کازرون را ریزبه‌ریز بیرون بیاورم و عوامل اصلی آن را به مردم معرفی کنم.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد مردم کازرون که معتقدند رضازاده در ایام انتخابات در نمازجمعه سوگند یاد کرده که موضوع ایجاد شهرستان کوه‌چنار را پیگیری نکند، اما بلافاصله بعد از رای آوردن برخلاف سوگند خود عمل کرده، گفت: موضوع تقسیمات کشوری یک چیز معمولی است و من هم به‌عنوان نماینده تمام مردم شهرستان کازرون سوگندی که در نمازجمعه خوردم این بود که درمقابل حرف مردم نایستم.

رضازاده که معلوم بود عزم خود را جزم کرده تا سخنانی طوفانی داشته باشد، در ادامه با بیان اینکه دوران بزن‌دررو تمام شده، گفت: تا الان هرکسی هرکاری دلش خواسته در کازرون انجام داده، اما تا زمانی که من نماینده مردم هستم دیگر اجازه نمی‌دهم این‌طور باشد. این را همه در گوش خود فرو کنند و اگر کسی تا حالا نفهمیده، از این به بعد بیشتر بفهمد!

این نماینده مجلس حوادث اخیر کازرون را فتنه‌ای جدید خواند و در ادامه با طرح پرسشی گفت: مگر کسانی که الان چند سال‌ است به دلیل فتنه در زندان هستند چکار کردند که ما نکردیم؟ ما خیلی روشن‌تر فتنه‌گری کردیم. کسانی که در همین شهر مسوولیت داشتند و انتظار داشتیم که واقعیت را به مردم بگویند، دروغ گفتند و کاملاً حقایق را وارونه جلوه دادند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس افزود: ما وقتی به دروغ بگوییم موضوع ایجاد شهرستان جدید غیرقانونی است و به حضور افراد در خیابان مشروعیت دهیم، نتیجه‌اش چه می‌شود؟

از قهر امام‌جمعه تا تذکر معاون سیاسی استاندار به صحبت‌های تندوتیز نماینده

صحبت‌های تندوتیز رضازاده که به اینجا رسید، امام‌جمعه کازرون به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد. نماینده مردم کازرون که حالا دیگر عصبانی شده بود، خطاب به حجت‌الاسلام خرسند گفت باید بنشینید و صحبت‌های مرا گوش دهید، اما امام‌جمعه کازرون آرام و بی‌سروصدا از سالن جلسه خارج شد تا این‌بار معاون سیاسی استاندار مجبور به واکنش شود. پژوهش جهرمی خطاب به نماینده کازرون گفت: آقای رضازاده؛ ما امروز نیاز به آرامش داریم اما فرمایشات شما کمکی به آرامش نمی‌کند.

وی افزود: من خواهشم این است که در رابطه با آینده صحبت کنید نه اینکه بخواهیم بپردازیم که چه عوامل و چه کسانی مقصر حوادث کازرون بوده‌اند. اگر بنده هم مقصر باشم به پای میز محاکمه خواهند آورد، اما در حال حاضر ما نیاز به آرامش داریم.

با وجود این تذکر معاون سیاسی استاندار که نگران ملتهب شدن مجدد فضا بود، اما رضازاده ترجیح داد فرمان سخنان خود را بر همان ریل براند.

نماینده کازرون مجدداً صحبت‌های خود را از سر گرفت و با بیان اینکه فضا را طوری کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند حرف حق را مردم بشنوند، گفت: فتنه‌انگیزی می‌کنند و مسیر مردم را به سمت دیگری تغییر می‌دهند. در این شهر شوربختانه مدیریت دست مدیران نیست، بلکه مدیریت دست آنهایی است که عده‌ای را جلو پادگان جمع می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس که احساس کرد جّو جلسه ملتهب شده است، ترجیح داد حالا دیگر کمی فیتیله را پایین بکشد و مطالب خود را جمع‌وجور کند. رضازاده در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: مردم شریف کازرون که سال‌های سال آبروداری کردند و جزو بهترین شهرهای کشور بودند، در این حوادث صدمه دیدند و این‌ها چیزهایی بود که باعث رنجیدن خاطر همه‌ ما شد.

رضازاده با تاکید بر آنکه دوستی و برادری‌ مردم قائمیه و کوهمره و کازرون همچنان ادامه دارد، افزود: باید از گذشته درس بگیریم و از این به بعد به دنبال اتحاد و انسجام باشیم و به افرادی که دنبال فاصله و تفرقه بین مردم هستند، گوش ندهیم. هرچه فاصله‌ها کم‌تر شود، دوستی و برادری بین مردم بیشتر خواهد شد.


نویسنده: ایمان احمدی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸