پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر استاد سیدحسن اجتهادی از شاعران پیشکسوت شهرستان کازرون در امروز پنجشنبه 10خرداد ماه 1397 با حضور سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و جمعی از مسئولین شهرستان و هنرمندان و اصحاب ادب و هنر در قطعه هنرمندان آرامستان سیدمحمدنوربخش برگزار گردید .

به گزارش کازرون نما، پیکر استاد سیدحسن اجتهادی امروز پنجشنبه 10 خردادماه پس از اقامه نماز میت که توسط حجت الاسلام بینا انجام شد، درمیان حزن و اندوه خانواده و دوستداران و علاقمندان ایشان و نیز اهالی فرهنگ و ادب و مردم شهرستان کازرون در قطعه هنرمندان گلزار سید محمد نوربخش آرام گرفت.

پیکر استاد سید حسن اجتهادی در قطعه هنرمندان سیدمحمد آرام گرفت+عکس

این شاعر یکدانه تمام عمر خویش را با خلق آثار فراوان ادبی و شعری صرف گسترش فرهنگ و هنر و بخصوص ادبیات نمود و مجموعه ها و منظومه های گرانسنگ و ماندگاری از خویش به یادگار گذاشت و بی شک جاودانه در خاطره شیرین و روشن مردم و فرزندان این سرزمین تاریخی باقی خواهد ماند .


دانلود

لازم به ذکر است: استاد سیدحسن اجتهادی در سی ام دیماه سال 1325 در خانواده ای اهل علم و ادب در شهرستان کازرون متولد شد و تحصیلات دانشگاهی را در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان رسانید .

اگر چه غزل‌های استاد اجتهادی از شهرت بیشتری برخوردار است؛ اما او در بیشتر قالب های شعری توانمند و دارای آثار بسیار ارزشمند می باشد.


بامداد روز سه شنبه هشتمین روز خرداد 1397 اندکی پس از طلوع آفتاب، آبی ترین شاعر شهر غروب کرد و به دیار باقی شتافت و ما ماندیم و عطر جاودان کلماتش .

روحش شاد و یادش گرامی .


نویسنده: سرویس فرهنگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳