پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
نماینده شیراز در مجلس:
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حوادث کازرون گفت: این حرکت ناپسندی است که ما درمقابل اعتراضات مردم گلوله و تفنگ بگیریم. به خصوص اینکه این اعتراضات به صورت مسالمت آمیز بوده است. وقتی ما در آن سوی دنیا گروهی را محکوم می کنیم که چرا در جواب اعتراضات مسالمت آمیز با گلوله و آتش جواب می‌دهند و سرکوب می‌کنند، خودمان هم باید از این اصل پیروی کنیم.

به گزارش کازرون نما، مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس هم از شهر کازرون با عنوان شهری قدیمی و تاریخی در ایران یاد می‌کند و می‌گوید: این شهر از لحاظ مدنیت سابقه بسیار طولانی دارد. در تاریخ جهان نیزاز آن نام برده شده است.

او از منطقه‌ای به نام قائمیه که بخش بسياری از مردم این شهر در اعتراض‌ها شرکت داشتند، می‌گوید: منطقه‌ای به نام قائمیه در گذشته روستایی بزرگ بود و در نزدیکی بوشهر، خوزستان و فارس قراردارد. این روستا در حال حاضر بسیار بزرگ شده و جمعیت بسياری را در خود جای داده است. در حال حاضر جمعیتی نزدیک به 35 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند و این جدا از جمعیتی است که در روستاها ساکن هستند. حال مردم قائمیه خواستار این شده‌اند که ما باید شهرستانی مستقل به خودمان داشته باشیم و از کازرون جدا شویم. البته این خواسته ای بود که مردم قائمیه از سال‌ها قبل داشتند و حالا آقای رضازاده به عنوان نماینده آن‌ها چنین پیشنهادی را به آن‌ها داده است. البته بخش‌هایی از کازرون از این موضوع راضی نبودند، چون به هر حال شهرشان به چند بخش تقسیم می‌شد و آن‌ها این را نمی‌خواستند.

گلوله و تفنگ در مقابل اعتراض مردم گرفتن کار ناپسندی است

در سال های گذشته نیز هر دو گروه اعتراض های خود را مطرح کردند و به هر حال هر گروهی حق دارد اعتراض‌هایش را مطرح کند. البته تعدادی از این اعتراض‌ها از سال قبل به‌طور مسالمت‌آمیز انجام می‌شد.

رضایی از مدت‌ها پیش درباره اختلاف‌های مردم کازرون بر سر تقسیمات کشوری این منطقه خبر دارد و به «قانون» می‌گوید: من به عنوان نماینده شیراز از اختلاف‌های محلی کازرون مطلع بودم و همیشه معتقدم با مرکزنشینی و هم صحبتی با مرکزنشین ها و بقیه مردم باید این مشکل برطرف شود. اما متاسفانه بی درایتی‌ها هم از سوي حکومتی‌ها و هم از سوی مسئولان رخ داد و مردم به خیابان‌ها ریختند و عده‌ای کشته شدند. حال باید بررسی کرد چه اتفاق‌هایی افتاده که مردمی که اعتراض‌های‌شان را به صورت مسالمت آمیز مطرح می کردند به خیابان‌ها ریختند و مقابل کلانتری، کار به درگیری رسیده است.

او درایت و قانونمداری را چاره پاسخگویی به اعتراضات مردم می‌داند و ادامه می‌دهد: این حرکت ناپسندی است که ما درمقابل اعتراضات مردم گلوله و تفنگ بگیریم. به خصوص اینکه این اعتراضات به صورت مسالمت آمیز بوده است. وقتی ما در آن سوی دنیا گروهی را محکوم می کنیم که چرا در جواب اعتراضات مسالمت آمیز با گلوله و آتش جواب می‌دهند و سرکوب می‌کنند، خودمان هم باید از این اصل پیروی کنیم. سرکوب کردن مردم به این شکل درست نیست. به هر حال مردم ادعایی دارند و باید با آن‌ها با درایت خاصی برخورد کرد. نباید چنین اتفاقی پیش می‌آمد و حالا که پیش آمده باید با درایت خاصی آن را حل کرد و کار ساده ای نیست. نماینده مردم شیراز از مسئولان خواست تا میان مردم بروند و از خانواده‌هایی که فرزندان یا یکی از اعضای آن‌ها در این درگیری ها کشته شده‌اند، عذرخواهی کنند.

رضایی درباره صحبت‌های استاندار فارس که گفته هنجارشکنان از مردم نبوده‌اند، گفت: شاید در چنین ماجراهایی تعدادی سوءاستفاده کننده وجود داشته باشد، اما پایه این حرکت از سوی مردم بوده است. کسی که بچه اش کشته شده، این حرف را بشنود، مثل این است که روی زخم او نمک پاشیده‌اند. در بعضی موارد دیده شده که گفته‌اند این‌ها از اراذل و اوباش هستند؛ به نظر من حتی اگر به فرض چنین چیزی هم باشد، مصلحت اجازه نمی‌دهد که از این کلمات برای خطاب کردن مردم استفاده شود. اگر مساله ای غیر از تقسیمات کشوری بوده، چرا در جای ممکن حل و فصل نشده و جلویش گرفته نشده تا در اینجا این اتفاق‌ها در هم آمیخته شود و مردم قربانی شوند.


منبع: قانون
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کوروش از کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
درود بر نماینده محترم مردم شیراز جناب آقای رضایی که سخنانش درمورد اعتراضات کازرون گوارا ودرست وسنجیده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷