پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
نماینده فیروزآباد خواستار شد:
نماینده فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه روشن شدن نقش امام جمعه کازرون در پیش بردن اعتراضات مردم این شهر را از مسئولان دولتی و حکومتی خواستار شد، گفت: همچنین باید مشخص شود که نقش فرماندار که مسئول اصلی برقراری نظم و امنیت در شهر است، چه بوده است؟

به گزارش کازرون نما، کوروش کرم پور حقیقی، نماینده مردم فیروزآباد در مجلس، از کازرون به عنوان شهری نام برد که تعداد بسياری شهید در دوران جنگ داده است. او گفت: حال چه اتفاقی افتاده که چنین آتشی در آن روشن شده است. باید اعتراضات مردم مورد بررسی قرار بگیرد.

او از ديدار با نماینده کازرون در روزهای قبل از این اعتراضات صحبت کرد و گفت: ایشان به من گفت که تمام هماهنگی‌ها انجام شده اما حالا ماجرا به درگیری و خونریزی رسیده است.

او ماجرای درگیری‌های این دو روز و اعتراضات مردم در این شهر را یک موضوع حیثیتی و امنیتی برای نظام اعلام کرد و گفت: خون تعدادی از مردم روی زمین ریخته است. این ها که در کازرون اعتراض کردند، دشمنان جمهوری اسلامی نبوده‌اند و جزيی از مردم هستند. باید هر چه زودتر این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

نقش امام جمعه در حوادث کازرون روشن شود!

او روشن شدن نقش امام جمعه در پیش بردن این اعتراضات را از مسئولان دولتی و حکومتی خواستار شد و گفت: همچنین باید مشخص شود که نقش فرماندار که مسئول اصلی برقراری نظم و امنیت در شهر است، چه بوده است؟ باید تیمی قوی‌تر از استانداری بیاید و این مسائل را مورد بررسی قرار دهد، چون در این رابطه بسياري از مسئولان مورد اتهام هستند که وظیفه‌شان را انجام نداده یا تداخل وظیفه داشته‌اند. بعضی‌ افراد نباید مردم را تحریک به درگیری کنند؛ به جای اینکه مردم را به آرامش و قانون مداری بخوانند، آنان را به درگیری در کف خیابان دعوت می‌کنند. این‌ها باید بررسی شود و پاسخگویی به مردم هم با شفافیت صورت گيرد. در حال حاضر به اعتماد مردم کازرون ضربه بسیار بزرگی واردشده است. ما باید تلاش کنیم با اعمال و رفتار و تصمیمات عادلانه و منصفانه خودمان جواب مردم را بدهیم. حتی اگر براي مثال من به عنوان نماینده مجلس تخلف کرده‌ام، باید با من هم برخورد شود و مردم ببینند که با من هم برخورد شده و به‌اين صورت اعتماد مردم جلب می‌شود.

این نماینده مجلس معتقد است: امروز در کازرون نظام ضربه خورده است و ما اگر می خواهیم اعتماد مردم را به دست بیاوریم و مردم به ما وفادار شوند، باید به آن‌ها حقیقت ماجرا را بگوییم. مسئولان خیال نکنند به صورت موقتی با اسلحه و بگیر و ببند مردم را ساکت کرده‌اند، این آتش را نبايد زیر خاکستر ببرند و لازم است این آتش خاموش شود. هر کسی در هر مقام و جایگاهی، چه ضدانقلاب و چه آن‌ها که در جایگاه‌های مقدسی قرار گرفته‌اند، باید امروز عملکردشان بررسی شود و پاسخگو باشند.

کرم‌پورحقیقی از رزمندگانی که در این شهر سال‌ها با دشمن جنگیدند، نام برد و گفت: من هیچ وقت رزمندگان کازرون را فراموش نمی‌کنم. دشمن روی رزمندگان کازرون حساب ویژه‌ای باز می‌کرد. آیا درست است که امروز در خیابان‌های اصلی کازرون یعنی جایی که خون شهدا ریخته شده است، ببینیم که لاشه‌های خودروهای نیروی انتظامی و خون مردمی است که در دوره دفاع مقدس برای انقلاب جنگیدند و شهید دادند. 


منبع: قانون
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴