پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
وضعیت امروز کازرون:
حجت الاسلام خرسند امروز در خطبه های نمازجمعه کازرون گفته است: «برای خطای یک مسوول نباید شهر به آتش کشیده شود؛ با مسببان این جریان باید به شدت برخورد شود.» اشاره امام جمعه کازرون احتمالا به عملکرد نماینده و دادستان شهرستان کازرون است.

به گزارش کازرون نما: پس از آنکه عده ای از معترضان به تقسیم کازرون در روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی تجمعی غیرقانونی کردند، دادستان کازرون نیز در تصمیمی تنش زا مجوز بازداشت شماری از شرکت کنندگان در آن تجمع را صادر کرد. گرچه تجمع مذکور فاقد مجوز قانونی بود؛ اما پیش بینی واکنشی تند از سوی مردم و خانواده افراد بازداشت شده در برابر تصمیم دادستان، دور از تصور نبود.

لذا برخی از روحانیان برجسته کازرون از جمله حجج اسلام صحرایی (مدیر حوزه علمیه کازرون)، شریفی (رییس دفتر امام جمعه کازرون)، بینا و قائمی پس از اطلاع از دستگیری این افراد رایزنی هایی را با دادستان و برخی دیگر از مسوولان شهرستان برای حل این مشکل و جلوگیری از بروز آثار منفی ناشی از آن آغاز کردند اما با بی توجهی مسئولان مربوطه روبرو شدند.

گفته می شود که نیروی انتظامی نیز حداقل با آزادی موقت بازداشت شدگان روز چهارشنبه موافق بوده است؛ اما به این پیشنهاد نیز بی توجهی شده است.

جالب آنکه یکی از کانال های خبری کازرون پس از بروز تشنج در شهر در اقدامی عجیب اصل بازداشت این افراد را انکار کرده، نوشت: «با وجود اینکه هیچ گونه دستگیری در روز گذشته وجود نداشت اما گروه های تلگرامی مذکور، مرموزانه با ارائه لیست افرادی ناشناس بر احساسات مردمی افزودند و از مردم خواستند تا در مقابل مرکز اطلاعات پلیس تجمع کنند.»

تجمع غیرقانونی، خطای مسئولان و لزوم حاکمیت آرامش

متاسفانه تکذیب و انکار خبر دستگیری تعدادی از معترضان (که هنوز هم در بازداشت به سر می برند) سبب افزایش نگرانی مردم از سرنوشت آنها و در نتیجه تشدید اعتراضات شد.

به هر حال معترضان عصبی که در میان آنها شماری از افراد دارای سابقه سوء قضایی و نیز تعدادی از افراد مشکوک غیربومی مشاهده می شدند در همان ساعات اولیه و قبل از آن تکذیب کذایی اقدام به آتش زدن پاسگاه نیروی انتظامی کردند. نیروی انتظامی نیز در واکنش اقدام به تیراندازی کرد. این ماجرا تاکنون ادامه دارد و متاسفانه نام کازرون را همراه با درگیری، خون و تخریب در سطح بین المللی منعکس کرده است.

امید که با تدبیر مردم و مسئولان آرامش هرچه سریعتر به کازرون بیدار، انقلابی و شهیدپرور برگشته، شاهد حاکمیت قانون در این شهر مظلوم باشیم.


نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷