پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
» خبر
سحری مردم کازرون بر سر سفره آشوب:
شب گذشته و شب آغازین ماه مبارک رمضان، تجمع مردم در مقابل مقر پلیس اطلاعات شهرستان کازرون، با تحرکات و تحریکات مشکوکی به درگیری بین مردم و پلیس و شلیک گلوله و آتش زدن پاسگاه منجر شد

به گزارش کازرون نما، درپی فراخوان مشکوک در شبکه های اجتماعی و دعوت مردم کازرون به تجمع در مخالفت با طرح تجزیه این شهرستان، روز گذشته در میدان شهدای این شهر، تعداد معدودی در کازرون تجمع کردند و به دلیل غیرقانونی بودن این تجمع و هشدارهای قبلی مسئولین، فعالان اجتماعی، امام جمعه و نهادهای امنیتی مبنی بر عدم نیاز به برپایی هرگونه تجمع، برخی از افراد شرکت کننده در این تجمع توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

بنا بر این گزارش، غروب دیروز و در حالی که هلال ماه مبارک رمضان رویت گردید، جمعی از خانواده بازداشت شدگان در مقابل مقر پلیس اطلاعات شهرستان کازرون در میدان امام رضا(ع) (فلکه بنیاد شهید) این شهر تجمع و خواستار آزادی دستگیرشدگان بودند.

تجمع مردم کازرون در مقابل پاسگاه پلیس به درگیری و تیراندازی انجامید

این تجمع با حضور جمع دیگری از مردم گسترده تر گردید که با تحریکات مشکوکی از بین جمعیت و نیز عدم پاسخ مسئولان قضایی و انتظامی و امنیتی به وساطت روحانیون شناخته شده شهر و مسئول حوزه علمیه کازرون که در غیاب امام جمعه شهر که در مشهد به سر می برد برای حفظ آرامش و امنیت شهر پا در میانی کرده بودند، به خشونت کشیده شد و با حرکت‌های ساختار شکنانه و ایجاد رعب و وحشت و هدایت افرادی از میان جمع که به گفته مسئولان امنیتی غیر بومی و دارای پرونده های قضایی با سابقه شرارت بودند، مردم به مقر پلیس یورش و با آتش زدن لاستیک و پرتاب مواد آتش زا به داخل حیات پاسگاه نفوذ می کنند و پلیس نیز جهت حفظ ساختمان کلانتری و جلوگیری از دسترسی افراد فرصت طلب به اسلحه های موجود در این مقر، اقدام به شلیک گلوله می نماید. گزارش ها حاکی از آن است که افرادی در میان جمعیت نیز به طرز مشکوکی مسلح بوده اند و از میان جمعیت نیز شلیک گلوله انجام شده است.

تجمع مردم کازرون در مقابل پاسگاه پلیس به درگیری و تیراندازی انجامید

شنیده شدن صدای تیر فضای کازرون را در شب اول ماه مبارک رمضان به شدت ملتهب نمود و به دلیل زخمی شدن چندتن از تجمع کنندگان، معترضان درب پاسگاه پلیس را به آتش کشیدند.

به گزارش کازرون نما هنوز آمار دقیقی از تعداد مصدومین یا کشته های احتمالی حوادث شب گذشته کازرون وجود ندارد و آمارهای متناقض منتشره در فضای مجازی صرفا گمانه زنی می باشد. حوادث اخیر کازرون محصول بی تدبیری مسئولین و حرکات مشکوک عده ای ناشناس در فضای مجازی جهت تحریک مردم برای برگزاری تجمعات غیر هدفمند می باشد.

همچنین خبرگزاری صدا و سیما هم در این رابطه نوشت: هرچند در هفته‌های گذشته تجمع‌های مختلفی در این باره شکل می‌گرفت، اما رفتار مناسب نیروی انتظامی و نهاد‌های امنیتی سبب شده بود کوچکترین درگیری و اتفاقی در این شهرستان رخ ندهد. 
در حالیکه موضوع شکل گیری شهرستان جدید به طور کامل منتفی و متعاقب آن هم به مردم اعلام شده بود، اما گفته می‌شود با فراخوان مشکوک عده‌ای در فضای مجازی، جمعیتی اندک تجمع کرده و با سر دادن شعار‌های انحرافی و به آتش کشیدن یکی از مقر‌های پلیس کازرون، برای نخستین‌ بار اعتراضات این شهرستان را به خشونت کشیدند.

تجمع مردم کازرون در مقابل پاسگاه پلیس به درگیری و تیراندازی انجامید

این در حالی است که پس از سفر دو هفته پیش استاندار فارس به کازرون و قول قطعی مبنی بر تحقق مطالبات مردم، هیچ اعتراضی دیگر در این شهرستان صورت نگرفته بود. 

همچنین حجت‌الاسلام خرسند امام‌جمعه کازرون که خود یکی از معترضان جدی به طرح انتزاع کازرون به شمار می‌رود، در خطبه‌های سه هفته پیش نماز جمعه این شهرستان با ارائه گزارشی از سفر یک هفته‌ای خود به تهران و دیدار با مسوولان عالی‌رتبه کشور گفته بود: دیگر هیچ تجمعی نباید در کازرون شکل بگیرد، چرا که مسوولان قول پیگیری دغدغه‌ها را داده و بحث تشکیل شهرستان جدید هم متوقف شده است. 

از آنجا که کازرون نیاز به آرامش و امنیت دارد، به همشهریان عزیز توصیه می گردد که به هوش باشند و آرامش و امنیت را از فرزندان و شهرمان سلب نکنند.


نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳