پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
خطیب جمعه کازرون:
امام جمعه کازرون با گلایه از برخی مباحث در فضای مجازی شهرستان بیان داشت: گلایه ای از فضای مجازی در شهرستان است اینکه شایعه ای می شود و در حد وسیع منتشر می‌شود و قطعی قلمداد می کنند و در اذهان عمومی تشویش بوجود می آورند. هنوز بحث تقسیمات کشوری تمام نشده، بحث انتقال آب سد نرگسی به بوشهر را طرح کرده و شایعاتی دامن زده می‌شود که اینها صحت ندارد و بی تقوایی است.

به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های این هفته نماز جمعه کازرون با اشاره به درج اخباری در خصوص کاهش ارتفاع تاج سد نرگسی و اختصاص حقآبه از این سد به سد دالکی استان بوشهر گفت: بنده از مسوولین استان که اهل همین شهرستان هستند پرسیدم و گفتند که همچین چیزی صحت ندارد. بله هیئتی با حضور عده ای از معتمدین مردم جهت تسریع در ساخت این سد آمده است. بحث سدسازی فنی، تخصصی و حساس است و محاسبه دقیق لازم دارد. به این شایعات دامن زده نشود و اجازه دهید فضای شهر آرام باشد. بنده با کسی رودربایستی ندارم، اگر دیدم که همچین بحثی است به مسوولین تذکر می دهیم. اما نگذاریم در فضای شهر اینچنین به شایعات دامن زده و پخش شود و خودشان در فضای مجازی محاکمه می‌کنند.

امام جمعه کازرون ادامه داد: حتی پیرامون سفر استاندار به کازرون، هنوز ده روز نگذشته که می گویند چه شد یا سر ما کلاه رفت. خب اجازه دهید مسایل دنبال شود. شاید مسوولین نیز خلف وعده بکنند و یا در گذشته نیز کرده باشند. بنده وکیل مدافع مسوولین و دولتمردان نیستم اما از طرفی عجله کردن، قضاوت پیش از موعد کردن، دامن زدن به اختلافات و مناطق و ملتهب کردن فضا نادرست است.

وی اضافه کرد: حال اگر باران بیاید، رودخانه، سد و چاه آب داشته باشد، چه اشکال دارد. مگر استان بوشهر از قاره دیگری است؟، خب از آن استان نیز برای ما گاز می آید، آنها هم بگویند گاز به شما نمی‌دهیم و یا خوزستان بگوید نفتمان را به دیگران نمی دهیم. این تعصبات اینچنینی منطقه ای خوب نیست، گویا ما کشور جداگانه ایم. اگر اینگونه باشد پس باید هر شهر و استانی مرز و حصاری دور خود بکشد. همه در یک کشوریم و از امکانات هم باید استفاده کنیم. بله ما این را هم قائلیم که در بحث آب شرب و کشاورزی، اولویت با همان منطقه است، اما این حرف ها که چرا آب اینجا را به جای دیگر می‌برند‌ نه پایه و اساس اسلامی، عرفی و نه اخلاقی داشته و نه با روحیه ما سازگار است. خواهش می کنم به این مسائل دامن زده نشود.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹