پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
در مجله هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران:
به تازگی در مجله هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران٬ مقاله ای با عنوان «کشف ایده انیمیشن هزار و پانصد ساله ایرانی در تابلوی سنگی شکار گراز- تاق بستان کرمانشاه ایران» مبتنی بر پژوهش٬ نگارش و تولید فیلم مستند« شکار گراز» توسط دکتر محمد عارف هنرمند کازرونی و دانشیار دانشکده هنر٬ دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی منتشر گردیده است.

به گزارش کازرون نما، دکتر محمد عارف از هنرمندان کازرونی و استاد هنر دانشگاه های کشور، به مدت پنج سال و با طرح هشت دلیل و نشانه ی علمی به بررسی و ثبت اندیشه شگفت انگیز «کشف ایده انیمیشن هزار و پانصد ساله ایرانی در تابلوی سنگی شکار گراز- تاق بستان کرمانشاه ایران» برای طرح و ثبت جهانی آن اهتمام ورزیده است‌.  

مقاله

 این نظریه در هفت کشور جهان مطرح شده و در دو جلسه کرسی های نظریه پردازی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران نیز داوری شده است. یک جلسه نیز با حضور نماینده یونسکو ارائه گردیده و در حال حاضر نیز منتظر تعیین وقت برای ارائه و بررسی در سازمان جهانی یونسکو است.

مقاله

گفتنی است: این هنرمند و فیلم ساز کازرونی و نویسنده و منتقد سینما و تلویزیون و استاد انسان شناسی هنر دانشگاه آزاد تهران، آثار متعدد دیگری از جمله فیلم «ساحل پریشان» که تمام لوکیشن آن در روستاهای شهرنجان، پل آبگینه و فامور ضبط و تصویربرداری گردید و نخستین فیلم داستانی وی محسوب میگردد در کارنامه دارد که در بخش مسابقه سینمایی یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان شرکت داشته٬ است.

همچنین محمد عارف در سال 1376 با نمایش «برشانه های زخمی زینب» در سالن تختی کازرون به مدت ده شب با بیست هزار تماشاچی رکورد بیشترین تماشاچی نمایش در ایران را کسب کرد و در بخش مسابقه شانزدهمین فستیوال بین المللی تئاتر فجر برای اجرا در تالار مولوی تهران انتخاب گردید که برای نخستین بار موجب ملی شدن تئاتر کازرون نیز شده است.

لازم به ذکر است: این استاد کازرونی دانشکده هنر دانشگاه های ایران بر اساس نظریه علمی خود که از سال 1392 مطرح گردیده، انیمیشن مستند "شکار گراز" را تولید نمود که در لینک زیر قابل دانلود می باشد

همچنین علاقمندان میتوانند متن دیجیتال این مقاله علمی را نیز از لینک زیر دانلود نمایند

دانلود فایل PDF مقاله


نویسنده: دکترمحمد عارف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷