پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
به دنبال استعفای آیت الله ایمانی:
آیت‌ الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز، هشتم اردیبهشت‌ 97 در نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب از مقام خود استعفا داد و مردم این کلانشهر چشم ‌انتظار گزینش امام جمعه ‌ای جدید هستند

به گزارش کازرون نما، آیت‌الله ایمانی از 25بهمن 1387 با حکم رهبر معظم انقلاب به امامت جمعه شیراز و نمایندگی ولی فقیه در فارس منصوب شد.

پس از اعلام خبر استعفای نماینده ولی فقیه در استان فارس،‌ گمانه ‌زنی‌ها برای گزینش امام جمعه شیراز آغاز شد و تاکنون نام پنج گزینه بیش از دیگر افراد به گوش می‌رسد؛ از جمله آیت ‌الله محمد مهدی شب‌زنده‌دار عضو گروه شش نفره فقهای شورای نگهبان که گفته می‌شود به دلیل مشغله‌های فراوان از پذیرفتن این سمت خودداری کرده است.

دیگر گزینه مطرح، متولی آستان مقدس شاهچراغ (ع) آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب است. همچنین نام آیت‌ الله لطف ‌الله دژکام امام جمعه جهرم و همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد مسئول دفتر مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم و نیز حجت‌الاسلام علیرضا حدائق که در میان جوانان شناخته ‌شده است، در این میان دیده می‌شود.

شیراز، چشم‌ انتظار امام جمعه جدید

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس حضور گزینه‌های یادشده را در میان نامزد‌های دریافت این سمت تأیید کرد و به خبرنگاران گفت: انتخاب گزینه‌ای از خارج از استان برای تصدی مقام نمایندگی ولی فقیه در فارس بعید است و افرادی نیز از استان فارس بر سر زبان‌ها هستند که تاکنون انتخاب هیچ ‌یک از گزینه‌ها به ‌صورت قطعی مشخص نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملک‌ مکان افزود: از آنجا که امام جمعه مراکز استان با انتخاب مستقیم رهبری تعیین می‌شود تا لحظه صادر نشدن حکم، اعلام انتخاب یا بیان احتمال بیشتر یکی از گزینه‌های یادشده تنها بر مبنای حدس و گمان و شایعه است و ممکن است گزینه‌های دیگری نیز درحال بررسی باشند.

وی با شاره به اینکه گمانه ‌زنی‌ها در فضای مجازی صرفاً براساس برداشت و تصور بیان کنندگان این مطالب است و هیچ قطعیتی ندارد، افزود: امام جمعه کلانشهر شیراز و نیز نماینده ولی فقیه در استان فارس در کمتر از ده روز آینده مشخص خواهد شد


نویسنده: سرویس سیاسی
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰