پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

با بررسی های انجام شده، به نظر می رسد و شاید اساس و پایه ایجاد شهرستان جدید در کازرون بر مبنای قانون تقسیمات کشوری درست باشد اما به باور من شیوه انجام آن درست و منطقی نیست!؟

بر اساس قانون تقسیمات کشوری هر شهرستانی بیش از استاندارد بزرگ شد، به منظور ارائه خدمات بیشتر و بهتر و در اختیار داشتن بودجه مستقل استانی و دادن پول و هزینه مستقیم به هر بخش، بهتر است تفکیک شود.

اما متاسفانه روش به کار گرفته شده در تفکیک کازرون توسط نماینده محترم مجلس با توجه به عدم رعایت پیشایند، اطلاع رسانی و ایجاد زمینه قبلی و بستر مناسب برای ایجاد فرمانداری ویژه کازرون و...، این کار درست و قانونی، تبدیل به یک معضل و مشکل برای همه مردم و سوء استفاده بدخواهان شده است.

همانگونه که همشهریان بزرگوار استحضار دارند، منطقه ما (شاپور – انارستان) متاسفانه با بیش از 100 سال زیر نظر و تابعیت کازرون (بخش مرکزی) و 13 سال بخش چنارشاهیجان علیرغم سابقه 50 ساله دهستان و 42 ساله قبل (شهرک) نه تنها گلی به سرمان زده نشده، بلکه آنچه هم داشته ایم نابود و به یغما رفته است!

مسئولین محترم کازرون مجوز صدور آب چشمه ساسان تنها مرجع ارتزاق مردم شاپور و حفر 40 حلقه چاه را به بوشهر صادر فرمودند تا هم رودخانه شاپور خشک شود و هم دریاچه پریشان نابود. چنارشاهیجان هم تا کنون اقدامی موثر در مسیر توسعه شاهپور به ویژه دهستان انارستان انجام نداده است. متاسفانه و بر خلاف قانون، انسانیت، حقوق انسانی، اخلاق و... و برابر آنچه تا الآن دیده شده است، ظاهرا ما فقط به عنوان ابزار توسعه دیگران بوده ایم  و نه چیز دیگری!. بنابراین، تنها راه پیش روی ما طی طریق و رفتن به سوی بخش شدن با اجرای مراحل قانونی آن است.

 پیشنهاد جدید کازرون که احتمالا تحت تاثیر دوستان دریسی حاضر در فرایند تفکیک کازرون به عنوان نماینده مردم شهرستان در وزارت کشور مطرح شده است را ببینید. به دلایل مختلف از جمله؛ آگاهی از  عدم حساسیت و اطلاع مردم شاهپور و منافع شخصی برخی از هم ولایتی ها در قالب شورا و غیره، حتی می خواهند دهستان را نیز از ما بگیرند و به دریس الحاق کنند. ما باید بدانیم، توسعه با شعار و قول و قرار و حرف های صد من یه غاز به دست نمی آید و ممکن نیست. فقط باید مردم این بخش مظلوم را از آنچه قرار است سرشان بیاید آگاه کرد و اقدامات لازم را با مراجعه به قانون و آگاهی رسانی مکتوب به مسئولین انجام داد.

وظیفه ما فقط ارائه آگاهی و دفاع از حقوق مظلومان است بدون در نظر گرفتن هیچ منافع شخصی!

در این راستا، از دوستان عزیز به خصوص مسئولین و دست اندرکاران محترم شهرستان و رسانه ها انتظار می رود با همراهی و طرح مسائل و ارائه طریق و در نظر گرفتن حق و حقوق این بخش مانده از توسعه توجه بیشتری بنمایند تا انشاالله مصیبت ها و درد و رنج این مسلمانان زحمتکش اندکی کاهش یافته و مرحمی بر زخم چرکین سال ها گذاشته شود!
نویسنده: دکتر اسفندیار دشمن زیاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰