پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
عنایت الله رحیمی خبر داد:
معاون عمرانی استانداری فارس که روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه همزمان با جلسه نمایندگان کازرونی های مقیم شیراز با استاندار فارس به دستور تبادار استاندار این استان به منظور بررسی موانع و مشکلات طرح های عمرانی کازرون به همراه برخی از مدیران کل به این شهرستان سفر کرده بود از عملیات ساخت تونل دیکانک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کازرون نما به نقل از خبرگزاری ایرنا، عنایت الله رحیمی که روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ما به اتفاق چند تن از مدیران کل استان فارس برای بررسی مسایل و مشکلات شهرستان کازرون به این منطقه سفر کرده است، در نشستی افزود: ساخت تونل دیکانک افزون بر اینکه کازرون را به پروژه چهار خطه تنگ ابوالحیات این شهرستان که در حال احداث است متصل می کند، موجب کوتاه تر شدن 35 کیلومتر از مسیر کازرون به شیراز می شود، از شمار تلفات جاده ای در این منطقه می کاهد و به حفظ محیط نیز کمک می کند.

وی، از مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس که در این نشست حضور داشت، خواست عملیات ساخت این تونل در سال جاری آغاز شود.

رحیمی ادامه داد: شهرستان کازرون از قابلیت ها و توانمندی های فراوانی در حوزه تاریخی، کشاورزی، صنعت و معدن برخوردار است که باید از آنها به بهترین شیوه ممکن بهره گرفت.

او گفت: مردم این شهرستان بیشترین حمایت را از نظام و دولت تدبیر و امید داشته اند و باید به نیازها و خواسته های قانونی آنها توجه و اهتمام داشت.

 عملیات ساخت تونل دیکانک کازرون در دستور کار قرار گرفت.

لزوم تامین اعتبار برای تونل محرم و محور دشت ارژن به ابوالحیات

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس هم در این نشست بیان کرد: از 21 کیلومتر باقی مانده محور چهار خطه دشت ارژن به تنگ ابوالحیات در شهرستان کازرون 60 درصد آن به انجام رسیده و در صورت تامین اعتبار لازم برای اجرای مابقی این طرح، عملیات آن تا پایان سال 97 به اتمام می رسد.

فیروز تکاور افزود: برای اتمام 16 کیلومتر باقی مانده از مسیر چهار خطه قائمیه به دو راهی راهدار در محور کازرون به کنار تخته نیز اعتباری افزون بر 580 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای طرح چهار خطه کمارج به کنارتخته کازرون نیز 750 میلیارد ریال پیش بینی شده، بیان داشت: مطالعات این طرح پایان یافته و هم اینک مراحل مناقصه آن در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس در مورد تونل محرم که هم اکنون در محور کازرون به بوشهر در دست احداث است، گفت: این تونل 2 هزار و 300 متر طول دارد و 860 متر آن حفاری شده و در صورت تامین اعتبار، قسمت بیشتری از این طرح در سال جاری به پایان می رسد.

تکاور، در بیست و هشتم اسفند 96 در بازدیدی که استاندار فارس از روند ساخت تونل محرم داشت، اظهار کرد که، اعتبار لازم برای تکمیل این تونل 100 میلیارد تومان است و با احتساب هزینه ای که باید برای 20 کیلومتر مسیرهای 2 طرف این تونل صرف شود در مجموع به 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عملیات ساخت تونل محرم در محور کازرون به بوشهر از سال 84 آغاز شده و تا کنون چندین مرتبه به دلیل تامین نشدن اعتبار، عملیات آن متوقف شده است.

 

متوسط مصرف آب در کازرون از میانگین فارس بیشتر است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس نیز در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر 21 طرح آبرسانی روستایی با اعتباری افزون بر 110 میلیارد ریال یا در حال اجرا و یا در دست مطالعه است.

علی بوستانی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان مصرف آب کشاورزی در شهرستان کازرون و مقایسه آن با میانگین استان فارس، گفت: متوسط مصرف آب در شبانه روز در کازرون 198لتیر است در حالیکه این میزان در استان فارس 174 لتیر است و بیانگر این است که مصرف کازرون نسبت به میانگین این استان، هشت درصد بیشتر است.

 

اختصاص 18 میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در کازرون

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس هم که در این نشست حضور داشت گفت: 18 میلیارد ریال در سال 97 برای ساخت چهار واحد آموزشی در شهرستان کازرون اختصاص یافته است.

سرافراز موصلی افزود: افزون بر این، در سال جاری این اداره کل پنج میلیارد ریال به طرح ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی کازرون و همچنین 2 میلیارد ریال به پروژه ساخت رصد خانه این شهرستان تخصیص داده است.

 

تیم هندبال کازرون نیازمند حمایت مالی است

فرماندار شهرستان کازرون هم گفت: تیم هندبال شهرداری کازرون که جزو لیگ برتر هندبال کشور است و در رقابت های اخیر به مرحله آسیایی راه یافته است، نیاز به حمایت مالی از سوی متولیان ورزش استان فارس دارد.

ابراهیم استوار میمندی افزود: با توجه به اینکه کمتر از 10 روز به برگزاری رقابت های آسیایی هندبال باقی مانده انتظار داریم که استاندار فارس و مدیر کل ورزش و جوانان این استان برای اعزام تیم هندبال شهرداری کازرون به این رقابت ها از این تیم حمایت مالی کنند.


نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲