پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
پیرامون طرح تفکیک شهرستان کازرون صورت گرفت:
در پی برگزاری تجمعات اعتراضی مردم کازرون نسبت به طرح تفکیک این شهرستان، جامعه روحانیت شهرستان کازرون نامه ای در این خصوص و به منظور انتقال دغدغه مردم این شهرستان به مقام معظم رهبری ارسال نمودند.

به گزارش کازرون نما، متن نامه جامعه روحانیت شهرستان کازرون به مقام معظم رهبری درخصوص طرح تفکیک این شهرستان به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی

با سلام و تحیت و آرزوی سلامتی و طول عمر حضرتعالی

از دیار سلمان فارسی صحابی بزرگوار حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهر ۱۳۰۰ شهید سرافراز و موطن علامه دوانی و شاعران و هنرمندان و دانشمندان بزرگی که در تاریخ درخشیده اند، یعنی کازرون، درد نامه ای به محضرتان ارسال می کنیم.

به کازرون در گذر تاریخ ستم ها و زخم‌های جبران ناپذیری وارد شده که هر کدام از آنها دردناک و عقده آفرین است. وسعت کازرون زمانی از مرکز شهر شیراز آغاز و تا بحرین ادامه داشته است. آری کشور بحرین زمانی جزء کازرون بزرگ بوده به گونه ای که برخی از املاک آن دیار در کازرون ثبت سند خورده است! بوشهر و یاسوج و ممسنی همگی اعضای قطع شده‌ی این پیکر زخم خورده است.

این شهر که از هزاران سال قدمت برخوردار است مفتخر به نامه اختصاصی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و توصیه های ایشان نسبت به حفاظت و نگهداری و معافیت از مالیات و غیره خاندان سلمان فارسی می باشد که در بحارالانوار و مناقب ابن شهر آشوب آمده است.

طبیعت بی نظیر کازرون و تنوع آب و هوای مناطق آن به گونه ای است که تمام میوه ها و محصولات کشاورزی از گرمسیر ترین تا سردسیر ترین ها را در خود می پروراند. بزرگترین دریاچه آب شیرین خاورمیانه یعنی دریاچه پریشان در کازرون بود که به واسطه خشکسالی و برخی بی‌مدیریتی ها خشکی و دریغ از اقدامی برای احیاء، زمینهای حاصلخیز پهناور و آبهای سرگردان از فرصت‌ها و در عین حال دردهای این شهر است! چرا که سال هاست و عده‌ سد نرگسی دولت به دولت پاس می‌خورد. این شهر فاقد کارخانجات صنعتی لازم است و جوانان بیکارند.

کازرون از نظر فرهنگی و سیاسی بیشترین تاثیر و نفوذ را در منطقه جنوب داشته است. در جریان مبارزه با حضور بریتانیا جوانان برومند این شهر حماسه ها آفریدند. زمانی که محمدرضا پهلوی به کازرون آمد به علت عدم استقبال مردم راه مواصلاتی بوشهر-شیراز را از کازرون فاصله داد تا در بن‌بست قرار گیرد. در انقلاب از محدود شهرهایی بود که حکومت نظامی اعلام شد و مردم حماسه ها آفریده و 10 شهید انقلاب تقدیم نمودند. در دفاع مقدس و روحیه حماسی جوانان کازرون به اوج ظهور خود رسید. ‏ قریب به ۱۳۰۰ شهید سرافراز سرمایه بزرگی بود که ما در این دوران به دست آوردیم. هزاران رزمنده، آزاده و جانباز نیز از افتخارآفرینان همان دوره اند. تقدیم شهدای مدافع حرم نیز تداوم حماسه‌آفرینی این مرز و بوم است.

خلاصه آنکه اگر در یک کلام بخواهیم کازرون را توصیف کنیم باید بگوییم «شهر حماسه ها»، این از طرفی اما در طول دوران ها کازرون مورد بی مهری ها و خیانت ها قرار گرفت و سیر قهقرایی طی کرد و می‌کند. فرار سرمایه های مالی و انسانی و هجرت های کوچ نما همگی مصیبت ها و پیامدهای آن خیانت هاست.

غیربومی بودن اکثر مسئولین شهرستان موجب عدم شناخت جامعه و کندی پیشرفت‌های گردیده است.

حال در این گیر و دار که مسئولان باید به عمران و آبادی و حفظ و حراست این شهر جفا رفته و زخمی بپردازند، نماینده ی شهرستان آقای حسین رضازاده با علَم تجزیه کازرون آن بی مهری ها و خیانت ها را تداوم بخشیده و موجب جریحه دار شدن مردم نجیب و همیشه در صحنه کازرون شده است به گونه ای که چند روز مردم آشفته به خیابانها ریخته و از حق خود دفاع کردند.

سخن مردم چیزی جز حفظ وحدت، یکپارچگی و شکوه شهرستان نیست. ایشان خواستار حفظ طبیعت بی بدیل و هویت تاریخی کازرون و لایق استان شدن و خواهان فرمانداری ویژه اند که علی‌رغم اینکه سومین شهرستان استان فارس است از آن بی‌بهره است. اما شهرستان‌های دیگر که به مراتب از جهات مختلف از کازرون کوچکترند این امتیاز را گرفتند!

روحانیت و در راس آن امام جمعه محترم شهرستان که همواره از متن مردم جوشیده و با مردم سردی و گرمی انقلاب را چشیده است در این جریان حامی و همراه ایشان بوده و هست و بدین وسیله از حضرتعالی درخواست دستور پیگیری و بررسی داریم.

سایه آن رهبر فرزانه و عزیز مستدام و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران همواره بلند باد.

جامعه روحانیت شهرستان کازرون

دوم اردیبهشت ۱۳۹۷ پنجم شعبان المعظم ۱۴۳۹

نامه جامعه روحانیت شهرستان کازرون به مقام معظم رهبری

گفتنی است: در تجمعات مردم کازرون در تاریخ 27 فروردین ماه 97، روحانیون کازرون از جمله علما برجسته حوزه علمیه صالحیه کازرون همچون آیت الله بزرگ بنیادی و حجت الاسلام صحرائیان رئیس این حوزه به همراه سایر طلاب و روحانیون حضور پررنگی در میان مردم داشتند.


نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹