پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

این روزها ندانم کاری و قومیت گرایی جناب نماینده چنان فضای اجتماعی شهر را متشنج نموده که ظاهراً همه از مهار و کنترل آن عاجزند. بازی خطرناکی که در خفا و پشت پرده یکپارچگی کازرون را هدف قرار داد هیچ برنده ای نخواهد داشت. در خبرها و پیام های این روزها خواندیم که عزیزان و بزرگان کوهمره ای خود را بازنده ی اصلی ماجرای تفکیک کازرون خوانده اند و معتقدند که اجرای این طرح برای کازرون و چنارشیجان بازی برد برد و برای اهالی کوهمره نودان بازی دوسر باخت است. خدمت این عزیزان و بزرگواران باید عرض کنم که بر خلاف نظر شما این بازی تمام باخت برای همه طرفین ماجراست و پایان آن هیچ برنده ای نخواهد داشت. درست است که گفته و شنیده شده که احتمال زیاد دهستان دشت برم از کوهمره جدا و به بخش مرکزی الحاق خواهد شد، و این حکم بازندگی برای کوهمره بزرگ و تاریخی ماست؛ اما آیا الحاق این دهستان به بخش مرکزی حکم پیروزی کازرونی هاست؟ اصلا و ابدا چنین نیست. چراکه همین الان نیز کل دشت برم و کوهمره زیر مجموعه و پاره ای از پیکره ی کازرون بزرگ است. پس در این میان چیزی به کازرون که نمی رسد هیچ، کوهمره نودان نیز از پیکره ی ما جدا خواهد شد. آیا این به معنای باخت نیست. کازرون بزرگ با کوهمره و چنارشیجان و خشت و بالاده کامل می شود. ما همه در کنار هم معنا و هویت پیدا می کنیم و جدا شدن هر کدام از این بخش ها  ضربه به کل این مجموعه است .

آیا چنارشیجان برنده ی این انتزاع خواهد بود؟ باز هم خیر. متاسفانه این تصور که اضافه شدن یک پسوند "ستان" به آخر اسم یک منطقه تمام مسائل و مشکلات را حل خواهد نمود و بهشت برین برای شان به وجود خواهد آورد نوعی ساده انگاری محض است. متاسفانه در جامعه ای که محرومیت موج می زند القاب و اذناب به نوعی می تواند سرکوب های ناشی از عقب ماندگی ها را مخفی نماید و این به معنای بردن نیست، بلکه نوعی شکست مخفیانه و نامرئی است. امروز دنیای مدرن به سمت حذف مرزبندی های جغرافیایی پیش می رود و ما اینجا و در این سر دنیا دنبال ایجاد مرزبندی های جدید و کوچک نمودن دایره ی مدیریتی و اداری هستیم. کشورهای اروپایی را بنگرید که چگونه با ایجاد یک اتحادیه به یک سرزمین واحد و اقتصادی پیشرو تبدیل شده اند.

تازه از همه ی این ها بدتر مهم ترین دلیل اینکه معتقدم همه ی ما بازنده ی این بازی هستیم ایجاد شکاف و گسست اجتماعی و فرهنگی خواهد بود که در سال های آینده گریبان همه ی ما را خواهد گرفت. بروز اختلافات قومی و رشد کینه ورزی و ایجاد تقابل در صحنه های مختلف اجتماعی پیش رو از تبعات این گسست اجتماعی و جغرافیایی خواهد بود که قطعا در آینده ی نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود.

اما بی شک بازنده ی اصلی این بازی خطرناک کسی نخواهد بود جز جناب نماینده که قطعا مسبب اصلی بروز چنین تنش اجتماعی بوده است. دوری جستن از خردورزی و عدم صداقت یقینا از ایشان چهره ای خواهد ساخت که در آینده توان بودن در کنار مردم را از وی خواهد ستاند.


نویسنده: محمودرضا پولادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷