پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
در پی تجمعات اخیر مردم کازرون صورت گرفت:
دانشجویان کازرونی دانشگاه خلیج فارس بوشهر درپی تجمعات اخیر مردم کازرون در مخالفت با طرح تجزیه این شهرستان بیانیه ای صادر کردند

به گزارش کازرون نما، متن بیانیه دانشجویان کازرونی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به شرح زیر است:

 

به نام خداوند جان و خرد

این روزها نام شهرستان کازرون عزیز بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است و خبرها حاکی از تلاش برای تجزیه و جدایی بخش هایی از پیکره دیار تاریخی مان می باشد، غافل از آنکه ما مردمی هستیم که قرن هاست  مهربانانه در کنار یکدیگر زیسته ایم و با هم پیوندهای ناگستنی فرهنگی و قومی و فامیلی و روابط عمیق اقتصادی داشته ایم. 

تاریخ را که مرور کنیم در می یابیم که مردم این دیار کهن از خشت و کنارتخته تا جره و بالاده، از بورنجان و دشت برم تا انارستان و کوهمره قرن هاست برادروار و متحد در پیچ و خم های بزرگ تاریخی در کنار هم بوده اند. از مبارزه با استعمار انگلیس تا  انقلاب اسلامی و بعد از آن نبرد با دشمن بعثی؛ صدها لاله گلگون کفن هدیه به پیشگاه ملت و خاک مقدس ایران نشان افتخار  همه ی ماست. اما اکنون شنیدن اخبار ناخوشایند زمزمه شوم جدایی دل همه ی ما را به درد آورده است. جدایی دشت برم این نماد هویت طبیعی و انارستان شاهرگ اقتصاد و کشاورزی و باغداری منطقه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

ما دانشجویان کازرونی دانشگاه خلیج فارس با عنایت به پیشینه تاریخی و فرهنگی دیار عزیزمان اعتقاد داریم که در حال حاضر مشکلات اساسی بر سر راه توسعه و پیشرفت کازرون مسائل بسیار با اهمیت تری همچون بیکاری، کمبود امکانات بهداشتی و رفاهی ورزشی در مناطق مختلف است که با جذب سرمایه گذاری و توسعه صنعت و ایجاد اشتغال و رونق گردشگری قابل حل می باشد.  لذا کوبیدن بر طبل جدایی و تجزیه شهرستان و کوچک نمودن هر چه بیشتر  فضای جغرافیایی نه تنها هیچ کمکی به حل مسائل کازرون نخواهد کرد، بلکه قطعا در آینده نه چندان دور موجب بروز تفرقه و تنش های اجتماعی خواهد شد.

لذا جامعه بزرگ دانشجویان کازرونی دانشگاه خلیج فارس با وجود دوری از زادگاه خود همچنان پیگیر اخبار و جریانات اخیر به خصوص حضور حماسی و پرشور 27و 28 فروردین مردم انقلابی کازرونی در سطح شهرستان بوده و خود را هم دوش و درکنار پدران و مادران و برادران و خواهران خود احساس می کنیم و ضمن احترام به همه ی اقوام و طوایف در همه ی بخش ها و مناطق اعلام می داریم که حفظ یکپارچگی و همدلی میان مردم در حال حاضر بهترین گزینه برای دستیابی به افق های توسعه و پیشرفت کازرون بوده و هرگونه طرح تجزیه طلبانه که موجب ایجاد گسست میان مردم گردد از دیدگاه ما مردود است.

و من الله توفیق

جمعی از دانشجویان کازرونی دانشگاه خلیج فارس بوشهر


نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اذان صبح
۰۴:۳۸:۳۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۱۱
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۵۰:۳۵
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۰۶