پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

«در این نوشتار، منظور از کازرون و کازرونی ها، کل شهرستان و مردم شریف و نجیب آن است».

اغراق نیست که گفته شود: کازرون یکی از صفحات زرّین و درخشان تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است. کازرون سرزمین عالمان بزرگ، عارفان نامی، فیلسوفان شهیر و شاعران غزل سرا و حماسه سرایان برجسته و معروف است. کازرون یعنی سرزمین سرافراز و بالنده ی مبارزین و انقلابیون غیور، سرداران رشید و هزار و سیصد شهید والامقام.

کازرون و کازرونی ها، مفتخرند که در گذشته ای نه چندان دور، به فتوای علمای اعلام و فرماندهی خواجه عبدالله (ناصر دیوان کازرونی) به متجاوزین اشغال گر انگلیسی مجال و امان ندادند و پوزه پر نخوت آنان را به خاک مالیدند و در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان های آن پیشتاز بوده و در ردیف دوازده شهر بزرگ انقلابی قرار گرفتند.

بازار کازرون، بعد از بازار وکیل در فارس و استان های همجوار، بی نظیر و مرکز ثقل و محور اقتصاد شهرها و استان های همجوار بوده و هست و از لحاظ پاس داشتن شعائر دینی و عرصه های سیاسی و انقلابی همراه با بازار بزرگ تهران در صحنه بوده است.

کازرون از لحاظ شرایط وزارت کشور، دومین شهرستان استان فارس از جهت وسعت، جمعیت، اقتصاد و... بوده که تابه حال چندین شهرستان و بخش از آن جدا شده ، وباتأسف از این جایگاه تنزل یافته است.

بنابراین نه سزاوار است، نه ضرورت دارد و نه قابل توجیه، تا شهرستانی که جزئی بالنده و درخشان از تاریخ ایران و انقلاب اسلامی بوده و میراث گران بهایی از ایران باستان را در خود ذخیره دارد، به جای ارتقاء جایگاه سیاسی و تقویت بنیه عمرانی و آبادی، به خُرد کردن و تکه پاره نمودن آن و به هم زدن آرامش و یکپارچگی و برادری مردم شریف و نجیب شهرستان پرداخته و در این موقعیت سخت اقتصادی هزینه های سنگین و غیرضروری شهرستان سازی بر دولت بار شود.

از وزارت کشور و مسئولین محترم تقسیمات کشوری هم بسیار بعید است که برای شهرستان شدن بخشی نوپا که برای بخش شدن آن در همین چند سال اخیر متوسل به برداشتن دهستانی از بخش مرکزی و الحاق به آن شده اند ( و تا آنجا که نگارنده مطلع است بخش موردنظر، واجد هیچ یک از شرایط قانونی شهرستان شدن نیست) شهرستان کازرون را با آن همه اوصاف خُرد کنند و تنزل دهند؛ مضافاً اینکه دیگر بخش های تابعه ی شهرستان کازرون نسبت به بخش مطرح، دارای قدمت، وسعت، جمعیت، همگونی اجتماعی، محرومیت و فاصله ی آن ها تا مرکز شهرستان بیشتر است. و اگر در این موقعیت کشور، سیاست دولت بر شهرستان سازی است، (که اگر چنین باشد سیاست غیرعلمی و غلطی است) بخش های دیگر این شهرستان بر اساس واجد شرایط بودن در اولویت قرار دارند. ان شاءالله که وزارت محترم کشور به دور از تبعیض، نابرابری، رابطه بازی و شائبه و شایعه معامله وزیر و وکیل، تصمیمی مستقل، قانونی، و به خیر و صلاح نظام و مردم شریف و نجیب شهرستان اتخاذ نماید.

ضمناً از حضور هیأت محترم وزارت کشور با مدیریت جناب دکتر جلالی در شهرستان و ارتباط نزدیک با مردم و شنیدن نظر و درددل آن ها تشکر و قدردانی می شود.

ان شاءالله که همه ی دلسوزان و مسئولان شهرستان بتوانند خواست مردم عزیز را که همان حفظ آرامش، برادری، یکپارچگی و عدم هرگونه تجزیه شهرستان کازرون است از روال قانونی تا منتج به نتیجه و مختومه شدن پرونده تفکیک شهرستان دنبال نمایند و باعث اتحاد و انسجام ناگسستنی هرچه بیشتر مردم شریف شهر و روستاها و بخش ها گردند.

نویسنده: علی اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴