پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
» خبر
در جمع تجمعکنندگان در میدان شهداء صورت گرفت:
امام جمعه کازرون در جمع تجمع‌کنندگانِ مخالفِ طرح تفکیک این شهرستان گفت: کازرون شرایط تقسیم شدن به هرشکلی را ندارد.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند صبح امروز در جمع مردم کازرون که در اعتراض به تفکیک این شهرستان در میدان شهدای این شهر تجمع کردند با اشاره به سابقه فرهنگی، تاریخی، علمی این شهرستان اظهار داشت: مردم شهرستان کازرون پشت انگلیس خبیث را در این سرزمین به زمین زدند و باید در برابر مردم این دیار زانو زد و احترام گذاشت.

وی با اشاره به اینکه کازرون که می‌گویم یعنی مردم خشت، کنارتخته، کمارج، قائمیه و چنارشاهیجان، جره بالاده، کوهمره نودان، بخش مرکزی و شهر کازرون، گفت: هیچ‌کس مانند رهبر انقلاب این مردم را نشناخته و تنها ایشان بودند که تاریخ و سابقه این دیار را عمیق می‌شناختند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه حدود یک‌سال است که بحث تفکیک شهرستان مطرح و نطفه این موضوع هم بر عدم صداقت بسته شد، افزود: در همان ابتدا آمدند و در نمازجمعه گفتند قصد جدایی کازرون را ندارند و این کار را تلاش بدخواهان دانستند.

خرسند با گلایه از دولت گفت: کار تفکیک شهرستان کارشناسی نشد و به قولی کارچاق‌کنی شد و این مردم در دو دوره به دولت روحانی حدود 60 درصد رای دادند. جواب دولت به مردم باید این باشد؟

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه به جای تفکیک شهرستان پروژه‌های عمرانی و نیمه‌تمام کتابخانه، 2 بیمارستان، سدهای کازرون و پروژه‌های اشتغال‌زایی را حل کنید، افزود: مردمِ حاضر در اینجا بیکار نیستند که یک روز کاری را تعطیل کنند و بیایند اینجا جمع شوند.

وی گفت: می‌گویند امام جمعه مردم را تحریک می‌کند، مگر می‌شود نوکری مردم را نکرد؟ رهبر انقلاب به ما گفتند ما هیچ شانسی به جز نوکری مردم نداریم.

مخالفت شدید امام‌جمعه با طرح تقسیم شهرستان کازرون

خرسند افزود: کازرون محل رشد من بوده و خود را نوکر مردم می‌دانم و به آن افتخار می‌کنم و این مردم هستند که من را راهنمایی می‌کنند و با احترام به مردم همه مناطق شهرستان به ویژه برادران و خواهران قائمیه، همه این شهرستان را پاره‌تن خود می‌دانیم.

امام‌جمعه کازرون با بیان اینکه مدیرکل تقسیمات کشوری در سفر خود به کازرون گفت هرجا بحث جدایی بخش‌هایی بوده است مردم رضایت داشتند به جز مردم مناطق کازرون که غالباً مخالف هستند، تاکید کرد: چطور می‌خواهید مخالفت مردم یک شهرستان را نادیده بگیرید.

وی تصریح کرد: کازرون بدون دشت و برم و تنگ‌چوگان بخشی از هویت خود را از دست می‌دهد.

خرسند افزود: ما عمل به قانون را می‌خواهیم و فعلاً شهرستان کازرون شرایط تقسیم شدن به هرشکلی را ندارد.

امام جمعه کازرون گفت: به جای تفکیک شهرستان، مناطق را آباد و بیمارستان قائمیه را تکمیل و ورزشگاه بسازید و به داد کمبودها در بخش خشت و بالاده برسید، ما بیشترین تلفات جاده‌ای را در استان و کشور داریم، بیایید جان مردم را نجات بدهید و اشتغال مردم را حل کنید.

وی خواستار تجدید نظر مسوولان به ویژه استانداری و وزارت کشور شد و اظهار داشت: امروز به هیچ شکلی این تصمیم قابل قبول نیست.

خرسند با بیان اینکه منتظریم وزارت کشور که این بحث را  ایجاد کرده خود نیز آن را جمع کند وگرنه به مسوولان بالادستی هم صدای مردم را می‌رسانیم، گفت: شما گفتید دولت تدبیر داریم و این رفتارتان با مردم تحقیر است نه تدبیر.

امام جمعه کازرون تاکید کرد: به این شهرستان هم فرمانداری ویژه بدهید و مردم کازرون هم باید مثل مردم لارستان و جهرم پیشرفت کنند و به شهری با این سوابق انقلابی و با هزار و 300 شهید که همیشه مرکزیت جنوب کشور بوده است بی‌توجهی نکنید.

وی گفت: مسوولان پرونده تقسیمات را به استانداری برگردانند و این تقسیمات کشوری باید موجبات تسهیل زندگی مردم شده و مسوولانی که مُسبّب هستند باید بدانند که در قیامت باید پاسخگو باشند؛ کم‌فروشی به مردم فقط در بقالی مطرح نیست، اگر من هم برای مردم کم‌کاری کنم، کم‌فروش هستم.

خرسند با بیان اینکه با تماس دوستمان در وزارت کشور گفته شده وزیر قول داده با اطمینان خاطر خواسته مردم کازرون در این مسئله پیگیری شود، اظهار داشت: پیش از همه خود بنده مسائل را رصد می‌کنم، من هم کازرونی‌ام و به کازرونی بودنم افتخار می‌کنم.

وی در ادامه افزود: به عنوان خدمتگذار شما بحث را تا وصول نتیجه دنبال می‌کنم و قول می‌دهم رضایت همشهریان فراهم شود و اگر لازم باشد و مسوولان نیز نخواهند به مردم اعتنا کنند، جمعیت بیشتری می‌آیند.

خرسند با تاکید بر اینکه احترام به مسوولان و تمکین به قانون وظیفه ماست اظهار داشت: کسانی که در فضای مجازی و مطبوعات دست دارند، حرمت‌ها را حفظ کنند و به قانون تمکین کنند.

وی در پایان متذکر شد: دشمن می‌خواهد از این تجمعات برای مقاصد شوم استفاده کند که باید با آگاهی مانع شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۳:۰۲
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۴۱