پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
» خبر
علی رغم هشدار فرمانداری کازرون صورت گرفت:
علی رغم عدم مجوز فرمانداری شهرستان برای تجمع مردمی مسالمت آمیز، جمعی از مردم و کسبه کازرون در مخالفت با طرح تفکیک شهرستان کازرون در حالی در میدان شهدای این شهر تجمع کردند که این تجمع با تعطیلی جلسات درس حوزه علمیه و حضور پررنگ علمای برجسته این شهر همراه بود.

به گزارش کازرون نما، از ساعات اولیه صبح امروز 27 فروردین ماه به دنبال فراخوان گروه های اجتماعی و علی رغم اطلاعیه شب گذشته فرمانداری کازرون مبنی بر غیر قانونی بودن هرگونه تجمع طی امروز و فردا، جمع زیادی از مردم، کسبه، دانش آموزان و دانشجویان و اهالی روستاهای دشت برم و دیگر بخش های شهرستان کازرون در مخالفت با طرح تفکیک شهرستان در میدان شهدای این شهر تجمع کردند.

تجمع مردم، کسبه و روحانیت کازرون در مخالفت با طرح تجزیه این شهرستان

بنا به این گزارش، آیت الله بزرگ بنیادی خطیب جمعه سابق کازرون و از علمای برجسته این شهر و حوزه علمیه صالحیه کازرون به همراه حجه الاسلام صحرائیان مدیر حوزه علمیه و جمعی از طلاب و اساتید این حوزه و اعضای شورای اسلامی شهر کازرون نیز با پیوستن به صفوف مردم، در این تجمع شرکت کردند.

تجمع مردم، کسبه و روحانیت کازرون در مخالفت با طرح تجزیه این شهرستان

مردم کازرون در این حضور کم سابقه که میدان تاریخی خیرات(شهدا) را مملو از جمعیت کرد، با سردادن شعارهای "دولت تدبیر و امید حمایت حمایت" و با در دست داشتن پلاکاردهایی مخالفت خود را با تجزیه شهرستان کازرون و جدا شدن دو بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان از این شهرستان اعلام و ساکنین روستاهای دشت برم نیز خواستار الحاق این دهستان به بخش مرکزی شدند.


حضور امام جمعه کازرون در جمع معترضان/فعلاً شهرستان کازرون شرایط تقسیم شدن به هرشکلی را ندارد

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون نیز در جمع مردم معترض به طرح تفکیک شهرستان کازرون در میدان شهدا حاضر شد و خطاب به مردم گفت: از همت مردم چه اقشار بازاریان و اصناف و چه روستایی و شهری تقدیر میکنم و دست تک تک شما را می بوسم.

تجمع مردم، کسبه و روحانیت کازرون در مخالفت با طرح تجزیه این شهرستان

وی همچنین خاطرنشان کرد کازرون دیار صحابه بزرگ پیامبر خضرت سلمان فارسی و دیار علما و عرفایی همچون علامه جلال الدین دوانی، سیدامین الدین و علمای دیگر است. کازرون دیار شعرای بزرگی مثل حماسه سرا و غزل سرایی همچون مردانی است. کازرون دیار 1300 شهید سرافراز است. کازرون دیار مردانی است که پشت انگلی خبیث را در این سرزمین برزمین زدند.

وی با اشاره به اینکه باید در برابر مردم این دیار زانو زد و احترام گذاشت، تاکید کرد: کازرون که می گویم یعنی مردم خشت، کنارتخته، کمارج، قائمیه و چنارشاهیجان، جره بالاده، کوهمره نودان و بخش مرکزی و شهر کازرون.

امام‌جمعه کازرون با بیان اینکه مدیرکل تقسیمات کشوری در سفر خود به کازرون گفت هرجا بحث جدایی بخش‌هایی بوده است مردم رضایت داشتند به جز مردم مناطق کازرون که غالباً مخالف هستند، تاکید کرد: چطور می‌خواهید مخالفت مردم یک شهرستان را نادیده بگیرید.

وی تصریح کرد: کازرون بدون دشت و برم و تنگ‌چوگان بخشی از هویت خود را از دست می‌دهد.

خرسند افزود: ما عمل به قانون را می‌خواهیم و فعلاً شهرستان کازرون شرایط تقسیم شدن به هرشکلی را ندارد.


فرماندار کازرون: قسم جلاله خوردم که صدایتان را به آنجا که باید برسانم

ابراهیم استوارمیمندی سرپرست فرمانداری کازرون نیز با حضور در جمع معترضان در میدان شهدا کازرون گفت: دغدغه روحانیت و امام جمعه این بود که صدای ما منعکس نشده و کار در خفا انجام شده و از همان لحظه قسم جلاله خوردم که صدایتان به آنجا که باید برسد را برسانم.

وی با اشاره به اینکه برخی روستاها نقد داشتند که صدای ما شنیده نشده و کارشناسی ها گزینشی بوده، خاطرنشان کرد: مسئولان تقسیمات کشوری را دعوت کردم تا دیدگاه های همه را بشنوند و آنها طی دو روز به تک تک روستاهای دشت برم و قائمیه و نودان رفتند و در حضور معتمدین صدای مردم را شنیدند و مسئول تقسیمات کشوری قسم یادکرد که تمام مسائل شهر را در دولت مطرح کند و لبخند بر لبان همه بنشاند.

تجمع مردم، کسبه و روحانیت کازرون در مخالفت با طرح تجزیه این شهرستان

وی یادآور شد: من شخصا از روز اول با حضور در تهران پیگیر مساله شدم؛ و امروز هم با استاندار تماس داشتم و صدای مردمم را به استاندار رساندم و استاندار هم با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تماس گرفت.

سرپرست فرمانداری کازرون به تجمع کنندگان اطمینان داد که کار طبق روال قانونی در حال پیگیری است و با اشاره به اینکه نه اهل کازرون است و نه اهل سایر بخش های این شهرستان، اطمینان داد که شرافتمندانه وظیفه خود را انجام می دهد.

استوارمیمندی در پایان از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و به آنها اطمینان داد اگر لازم باشد مسئولان دیگری چه استاندار و حتی اگر لازم باشد وزیر هم به کازرون می آید، به شرطی که مسائل به درستی منعکس شود و در اولین فرصت از استاندار فارس دعوت میکنیم تا به کازرون بیاید.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۳:۰۲
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۴۱