پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
به دلیل بی مبالاتی گردشگران:
جمعی از دوستداران طبیعت در کازرون، جنگل‌های بلوط منطقه حفاظت‌شده ارژن و پریشان را از ۱۴ تن زباله را که به ویژه در روز سیزدهم فروردین توسط گردشگران در طبیعت رها شده بود پاکسازی کردند.

به گزارش کازرون نما، وحید سرکار، فعال محیط زیست کازرون با اعلام این خبر گفت: روز جمعه 24 فروردین مردم شهرستان کازرون یک حماسه محیط زیستی را خلق کرده و از ساعت هشت صبح تا حوالی پنج بعدازظهر 700 هکتار از جنگل‌های بلوط منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان را از 14 تن زباله که پس از حضور گردشگران در سیزدهم فروردین در طبیعت خودنمایی می‌کرد پاکسازی کردند.

وی ادامه داد: یکی از مناطقی که در جنوب کشور و استان فارس همواره مورد توجه گردشگران بوده و به تبع آن قربانی آلودگی‌های محیط زیستی می‌شود جنگل‌های بلوط دشت برم در شهرستان کازرون است. امسال مردم کازرون برای جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست و فرهنگ‌سازی آستین‌ها را بالا زدند و طی برنامه‌ای تحت عنوان پاکسازی دشت برم برای جمع‌آوری زباله‌ گرد هم آمدند.


این فعال محیط زیست ضمن قدردانی از تلاش مسئولان محیط زیست شهرستان کازرون یادآور شد: این برنامه که به همت دهیاران منطقه دشت برم، شهرداری، شورای شهر و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با همکاری سمن‌های محیط زیستی شهرستان کازرون برگزار شده بود، با استقبال گسترده جوامع  محلی و جمع کثیری از مردم طبیعت دوست شهرستان کازرون مواجه شد. شرکت کنندگان در این برنامه با هدف فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط زیست خواستار حفظ یکپارچگی منطقه دشت برم شدند و پس از تقسیم شدن به 15 گروه، اقدام با پاکسازی منطقه کردند.


نویسنده: سرویس محیط زیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳