پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کازرون:
معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد کازرون از فعال بودن 70 آزمایشگاه و کارگاه این دانشگاه در دانشکده‌های مختلف خبر داد و گفت: این امکانات در سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (ساها) قابل دسترسی است.

به گزارش کازرون نما: دکتر محمدحسین مرحمتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: تعداد 70 آزمایشگاه و کارگاه پیشرفته علاوه بر به کارگیری آنها در برگزاری کلاس‌های آموزشی رشته‌های فنی مهندسی، زیست شناسی، صنایع غذایی، شیمی، دامپزشکی و انجام امور پژوهشی استادان و دانشجویان، در انجام دادن پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این واحد دانشگاهی مورد استفاده است و در آینده نزدیک مجوزهای راه اندازی آزمایشگاه‌های همکار سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو گرفته شده است و در راستای درآمدزایی به صنایع و سازمان های بیرونی خدمات رسانی به‌کار گرفته خواهد شد.

معاون پژوهشی واحد کازرون با بیان اینکه این واحد تاکنون توانسته بیش از 2600 مقاله در مجلات و ژورنال‌های معتبر خارجی و داخلی به چاپ برساند گفت: در همین راستا بیش از 20 طرح از 400 طرح ارائه شده در این واحد منجر به عقد قرارداد با کارخانه های صنایع غذایی و سازمان های دولتی در استان و شهرستان شده است.

مرحمتی زاده بیان کرد: یکی از طرح های آموزشی تحقیقاتی این حوزه، راه‌اندازی زنبورستان بوده که با هدف استفاده آموزشی، تحقیقاتی دانشجویان دانشکده دامپزشکی و نیز در مسیر درآمدزایی قرار گرفته است.

70 آزمایشگاه و کارگاه مجهز واحد کازرون در «ساها» قابل دسترسی است

او خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه بر استفاده آموزشی، عملی و تحقیقاتی برای دانشجویان و استادان رشته دامپزشکی دانشگاه، گامی مثبت در راستای آسیب شناسی و شناخت بیشتر این حرفه است و نیز می تواند موجب ارتباط و همکاری پایدار با زنبورداران فارس و شهرستان کازرون باشد.

معاون پژوهشی واحد کازرون در پاسخ به سوال دیگری درباره راه اندازی پروژه های کلان واحد کازرون به آنا گفت: سرمایه گذاری واحد کازرون در پروژه های چندمنظوره از جمله احداث بیمارستان آموزشی 96 تختخوابی امام علی(ع) که یکی از پروژه های موفق و ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در جنوب کشور است، علاوه بر ارائه خدمات رسانی بهداشتی درمانی در بالا بردن سطح کیفی آموزش بالینی و بهبود در روند پژوهش توسط استادان و دانشجویان حوزه علوم پزشکی کمک خوبی به حوزه سلامت کشور است و در آینده نزدیک این پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: افزایش بودجه پژوهشی گامی است در ایجاد تقویت زیرساخت دانش و تکنولوژی کشور و به نظر می رسد در شرایط موجود بهتر است بودجه افزایش یافته به عنوان هزینه اولیه انجام طرح های کاربردی و درآمدزا استفاده شود.

70 آزمایشگاه و کارگاه مجهز واحد کازرون در «ساها» قابل دسترسی است

دکتر مرحمتی زاده افزود: واحد کازرون در زمینه های مختلف پزشکی، دامپزشکی، علوم پایه، فنی مهندسی و... دارای فعالیت های پژوهشی مطلوبی است و با توجه به اینکه در استان تنها واحد دانشگاهی هستیم که دارای رشته پزشکی و دامپزشکی است، انجام تحقیقات در استان و فرا استانی می تواند برند باشد.

معاون پژوهشی واحد کازرون اظهار کرد: حضور دکتر ولایتی، اسطوره تدبیر و تعلم و پژوهش در رأس هرم دانشگاه آزاد اسلامی قطعاً می تواند در پیشبرد اهداف متعالی و رشد دانشگاه و جذب نخبگان راهگشا باشد.

مرحمتی درباره نشریات و کتب علمی واحد کازرون اظهار کرد: نخستین مجله تخصصی واحد کازرون با عنوان Journal of Alternative Veterinary Medicine پاییز 95 به تصویب سازمان مرکزی دانشگاه رسید و بهار 96 اولین شماره آن به صورت آنلاین در سایت مجله(www.JOAVM.com)  منتشر شده است و به زودی دومین شماره این فصلنامه منتشر خواهد شد.

معاون پژوهش و فن‌آوری واحد کازرون درباره دیگر دستاوردهای حوزه پژوهش واحد بیان کرد: همایش پژوهش های نوین در مدیریت و حقوق و همایش پژوهش های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و مهندسی پزشکی نیمه اول سال 96 برگزار شد.

70 آزمایشگاه و کارگاه مجهز واحد کازرون در «ساها» قابل دسترسی است

مرحمتی از برگزاری همایش پژوهش های نوین در علوم تربیتی در دی 96 خبر داد و افزود: برگزاری این همایش ها علاو ه بر ایجاد انگیزه برای دانشجویان و اعضای هیات علمی، گامی برای ایجاد رفاقت و رقابت سالم علمی بین نخبگان و محققان دانشگاه‌ها است.

نویسنده: اصغر جوکار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸