پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
با شرکت در تجمعی در مدرسه علمیه مکتب الصادق(ع):
طلاب حوزه علمیه مکتب الصادق (ع) کازرون با شرکت در تجمعی که امروز سه شنبه در محل این حوزه تشکیل شد، کشتار مسلمانان را در میانمار محکوم کردند.

به گزارش کازرون نما، شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل خواستار واکنش مجامع بین المللی در برابر جنایتی که از سوی دولت میانمار و بوداییان افراطی این کشور بر اقلیت مسلمان روهینگیایی میانمار اعمال می شود، شدند 
حجت الاسلام محمدجواد عزمی امام جمعه موقت کازرون در این تجمع، ضمن محکوم کردن نسل کشی مسلمانان در میانمار اظهار داشت: هر زمان که توطئه های دولتمردان آمریکا با شکست مواجه می شود دست به جنایت علیه مسلمانان میزنند و کشتار مسلمانان در میانمار از جمله پیامدهای این شکست هاست.
کشور میانمار (برمه سابق) به مرکزیت نایپیداو در آسیای جنوب شرقی واقع شده است، 89 درصد از جمعیت بیش از 60 میلیون نفری این کشور بودایی هستند و چهار درصد از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند. میانمار از شمال شرقی با چین، از شرق با لائوس، از جنوب شرقی با تایلند، از غرب با بنگلادش و از شمال غربی با هند مرز مشترک دارد.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می داند.

طلاب حوزه علمیه کازرون کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کردند

حمله ارتش و بوداییان افراطی به مسلمانان روهینگیایی از 25 اوت (سوم شهریور) و پس از حمله گروهی مسلح به پایگاه های ارتش و مراکز پلیس میانمار در ایالت راخین آغاز شد.
سازمان ملل، شمار مسلمانانی را که به دلیل خشونت در میانمار ناگزیر به فرار به بنگلادش شده اند حدود 400 هزار نفر اعلام کرد.
براساس آمارهای اعلام شده، بیش از سه هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از سوم شهریور 96 تا کنون توسط افراطی های بودایی و نظامیان میانمار کشته شده اند.
گفته می ‌شود در این مدت بیش از 60 هزار خانه متعلق به مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای دولتی میانمار و بودایی های تندرو به آتش کشیده شده است.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود آورده است.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر، ده ها هزار نفر از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در ایالت راخین در یک هفته تنش در این ایالت در آتش سوخته است.
به گفته دولت بنگلادش، میانمار از سه روز پیش بخشی از مرزهای خود بااین کشور را برای جلوگیری از بازگشت مسلمانان روهینگیایی که از خشونت های اخیر در میانمار به بنگلادش گریخته اند، مین گذاری کرده است
دولت میانمار پیش از این با رد گزارش بازرسان سازمان ملل در مورد اتهامات تجاوز گروهی ،شکنجه ، آتش سوزی و کشتار توسط نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا،مانع ورود بازرسان سازمان ملل و انجام گروه حقیقت یاب سازمان ملل شده است.
وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و 100 هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگترین چالش 'آنگ سان سوچی' رهبر ملی میانمار است که برخی ها ازاو به دلیل سکوت در برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت، انتقاد می‌کنند.

نویسنده: ناصر درخشنده
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳