پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۳۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

حاشیه ای بر نظرات و راهی برای برون رفت از حواشی مباحث پیرامونی شهرستان و نماینده محترم شهرستان

انسان بنا به انصاف و تعهد نمی تواند جایی که زادگاه اوست و جایی که باعث تشویش و دغدغه ذهن او می شود سکوت کند.

از سویی بار نوشتن مقام قلم رفیع است نمی توان به گونه ای نوشت که هیچکس را با نیش و خار قلم و زبان سرخ نیازارد

حقیر تلاش بر این میدارم که همه خوانندگان در نوشته ام حقشان محفوظ بماند و هیچ مقامی را هم تملق نگویم و اعمال خوب با بد او را قضاوت نکنم بلکه باید ها و بایسته های اخلاقی را گویم اگر کلک بی زبان را متهم به جانبداری یا تهمت و یکسویه نگری نکنند

البته مردم همواره در برداشت محتاجند به فکر، و اختیار دارند به بیان فکر، ولی انسان های منصف نمی توانند خارج از منظور نویسنده برداشتی کنند چرا که وجدان های بیدار و پاک و متعالی همواره اخلاق را سرلوحه قرار می دهند و حقیر با تکیه بر همین وجدان های بیدار آغاز سخن خواهم نمود.

دوستان نمایندگی و وکالت در مجلس بنابه به توانایی ها و توانمندی های افراد کاندیدا همواره مورد بحث بوده است و اصلح را همواره مردم تشخیص می دهند ما باید در دوره نمایندگی نماینده فعلی هم کما کان به اصل صلاحیت تکیه کنیم و برای پیشبرد اهداف شهرستان با اجتناب کامل پرداختن به امور حاشیه ای نگذاریم فرصت های وکالتی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی و امنیتی شهرستانمان دچار چالش شود

در تفسیر سخن نماینده محترم که نظرات مخالف را جلب نموده است، مستلزم تلطیف است که خردمندان شهر ما نگذارند اوضاع بیش از این دچار تشتت فکری شود و در همین راستا می توان گفت ایشان از نبودن مردم در تظاهرات این گونه برداشت نمود که کسی در توهین های صورت گرفته گناهکار نیست و مردم فهیم کازرون توهین نمی کنند و آن افراد شعار دهنده هم مورد غمض عین نماینده محترم واقع شده است. باز هم در تلطیف سخن همین بس که نماینده محترم به اینسو هم نگاهی داشته است که این خواسته مردم بوده و اراده شخصی او نقشی در تقسیم نداشته و ایشان پیگیر بوده اند تا آنچه را مردم خواسته اند به نتیجه برساند؛ فلذا دور از انصاف است با پایان یافتن این قضایا و با زنده نمودن مرده در قبر مجددا فضای مجازی را جهت حمله به ایشان بستری برای ایجاد اختلاف قرار دهیم.

حقیر نیز با تجزیه و تجزیه طلبی مخالفم؛ ولی در تفکیک مسئولیت و اداره ملک اگر قانون اجازه دهد همه ما باید مطیع باشیم چرا که برداشتن بار یک حوزه به معنای تحقیر بخش دیگر نیست، بلکه باعث ارتقاء نیز خواهد شد. تقسیمات کشوری را نباید قانون حرام تلقی کنیم و امر تقسیم امر نامشروعی نیست.

پس ما مردم کازرون و حقیر که می دانم حساسیت جوانان برومند و دانش آموختگان شهرم نسبت به تفکیک شهرستان ناشی از علاقه به جغرافیا و بوم خود است در تنویر ذهن خوانندگان محترم  و کلام نماینده هم  این قضیه را دور از نظر قرار نمی دهم و سخنی خودمانی با نظر دهندگان محترم نیز دارم.

دوستان و هم فکران و هم نظران و هم شهریانم! نمایندگی مجلس مقام بالایی است، چون مجلس در راس امور است. نگذاریم صاحب این مقام و موقعیت با سخن تلخ و کلام نامطلوب مورد هجمه واقع شود زیرا فردای روز ممکن است این بار سنگین را کسی بر دوش نگیرد و افرادی آنرا دنبال کنند که تنها دغدغه آنها حب نفس و جاه و مقام است در اینصورت همه ما ضرر خواهیم کرد.

بنابراین فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب را راجع به مجلس و مجلس نشینان نصب العین قرار دهیم. ما نباید آنچه را بر نماینده مجلس در جهت پیگیری روا داشته شد هم مباح بدانیم. ایشان هم از خون دادگان و جگر سوختگان این انقلاب است؛ لذا  این حقیر با وجود همه اختلاف سلایقی با نماینده محترم دارم وجدانم بر نمی تابد حقایق را نادیده گیرم چون بحث مطالبات مردم چنارشاهیجان را اطلاع کامل دارم که ریشه در گذشته دوری دارد.

بالطبع می توان گفت این انتظار از نماینده فعلی که اهل این دیار بوده صد چندان است و هرکسی هم جای او بود ناگزیر از اقدامی هرچند ناشدنی بود.

اگرچه مسیر تقسیمات را قانون تعیین نموده است و اگر قانون حقی را به مردم دهد نباید باعث آزار عده دیگری شود اما اینجانب به عنوان یک کارشناس حقوقی فشارهای اجتماعی را گاهی باعث طی شدن راهی میدانم که شاید رونده راه، خود به عاقبت کار آگاه است، اما ناچار از همراهی با مردم است.

بنابراین صرفنظر از گفته ها و ناگفته های نماینده محترم با شورای شهر، یا امام جمعه و صرفنظر از تایید و تکذیب ها بیایید در چند مدت باقیمانده کاری کنیم که نماینده محترم بدون دغدغه به امورات شهرستان بپردازد زیرا به نفع ما نیست از هر حرفی که زده می شود پیراهن عثمانی ساخت و پرداخت. ما در گذر و گذار زمان در خواهیم یافت که تکرار فرصت ها را نباید انتظار داشت، صرفنظر از اینکه نماینده دینی هم ممتازتر از دیون دیگر به مردم بخش خود بدهکار شده و این دین و پایه گذار این رویه غلط نمایندگان قبلی بوده که بخشی از بودجه ها را به زادگاه خود اختصاص داده اند. باید به این قاعده هم احترام گذاشت که بخش چنار هم منصرف از سایر بخش ها نیست و گام های کوتاه نماینده برای زادگاه او نباید بدون انتظاراتی که از او بوده و هست قضاوت شود.

اینک با توجه به همه آنچه رخ داده است، بر همه ما تکلیف آست که بر آتش اختلاف دامن نزنیم و نماینده را همکار و همدل باشیم تا منافع شهرستان را از دست ندهیم. حقیر به عنوان عضو کوچکی از منتقدان به این موضوع واقف هستم که نبودن نماینده در بین موکلان طاقت موکلان را به سر آورد و آن را حمل بر عشق به وکیل خود می کنم و جدا نشدن چنار را حمل بر عواطف درهم تنیده شهرستانم می دانم؛ ولی همدلی را زبان دیگری می دانم که اکنون ضرورت اصلی شهرستان به خاطر منافع شهرستان است. نگاه کنید به این موضوع که یکی از توانمندترین نیروهای برنامه ریز و بودجه بند کشور در حال حاضر از دوستان ایشان است و می تواند برای همه شهرستان یعنی سد نرگسی و تونل محرم  و و و نافع واقع گردد. یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد

بیایید همین یک فرصت را برای شهرستان و طرحهای عقب مانده شهرستان فرصت طلایی قلمداد کنیم که همدلی ها میتواند آنرا به یکدلی و سربلندی تبدیل کند

والسلام

الاحقر مسعود هوشمندی

نویسنده: مسعود هوشمندی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
زهرامحمدی
|
France
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
1
0
درووووووود بر برادر شریف وگرانقدروحقوقدان وآگاه ,ممنون از گفته های نابتون
رضا قنبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
عام زشتن تملق. حال رضازاده کی ین که تو افتیده ی رو دس و پاش. بیفت رو دس خدا که کارت دوروس کنه. نماینده کی ین؟ استاندار کی ین؟ رییس جمبورشم خیلی حقیرن پیش خدا. حال مین کی ین ازت می گوم: ای ندید خدا ... اونوی که دارن کازرون وامپیچونن. ای خط او نشون. تنفنگم بید دس بچه یه عده ی روش حساب می برن. نارو زده ن ا مردم بزرگ و ریشه دار کازرون بازخواست بدی داره. تام دلت خوش نک ا بچه ی که تفنگ افتیده دسش. تملق خدا بکش نه بنده ی کوشکک خدا.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲