پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

دروووووووود

عرض ادب و احترام

این رادیو صدای کازرون است و شما شنونده خوب برنامه ما هستید و این هم برنامه امروز که در خدمت شما کازرونی های عزیز هستیم:

آن چه ما شهروندان این روزها بیشتر از همیشه به آن نیاز داریم وحدت و انسجام است.

اتحاد کلمه ای است که تکیه کردن به آن می تواند بسیاری از ناکاستی های سر راه پیشرفت و شکوفایی و خودباوری را از میان بردارد و اعتماد را در دل آحاد مردم مثل درختی تنومند بنشاند.

در سایه ی وحدت و یکپارچگی می توان به جنگ مشکلات و نابسامانی ها رفت و موانع سر راه را برداشت و چاله های پیش رو را پر کرد.

فلاسفه و نخبگان جهان امروز و در جوامع بشری به این امر دست پیدا کرده اند که دیکتاتوری و تک روی و خودمحوری هیچ جایگاهی در پیشبرد یک جامعه ندارد و به همین دلیل به این جمع بندی رسیده اند که برای رسیدن یک ملت به افق درخشان توسعه و اعتلا و شایستگی در همه ی سطوح زندگی خردورزی و حاکمیت عقل است که آن هم نهفته در خرد جمعی است و بر گرفته از مشورت و هم فکری، یعنی کارها را با مشورت یک دیگر انجام می دهند، چنان که خداوند در آیه ۳۸ سوره مبارک شورا می فرماید «أَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ»!

و پیداست که باریتعالی اشرف مخلوقاتش را به مشاوره گرفتن و شور کردن و تصمیم جمعی گرفتن سفارش می کند که سرانجام بسیار خوب و موفقی خواهد داشت.

پس دریافتیم که آن چه را که می توان با مشورت به دست آورد هرگز در تک روی و خود محوری و خودبینی دست یافتنی نیست و بایستی در بیشتر کارها با تکیه به خرد جمعی و مشورت به اتخاذ یک تصمیم واحد که بر اساس عقلانیت و مستند بر قوانین و مقررات باشد رسید.

در این بین شورای اسلامی شهر نهادی است تمام مردمی که در روند یک انتخابات محلی چند نفر منتخب در یک اتاق با نام شورای اسلامی شهر در کنار هم به تصمیم گیری برای راهبری شهر می پردازند و طی این روند شهردار انتخاب می کنند و بر عملکردش نظارت می کنند و قرادادهای متفاوت کاری می بندند و در کمیسیون های مختلف حقوقی و مواد ۱۰۰ و ۷۷ و...، و فرهنگی و اقتصادی و ترافیکی و بهداشت و درمانی و غیره عضو می شوند و سعی می کنند تا مصوبه هایی داشته باشند که به نفع شهر و شهرداری و شهروندان باشد.

شهروندان نیز در این فرآیند با توجه به شناختی که به اعضای شورا دارند توقعاتی نیز دارند که از جمله ی آن ها انتخاب یک شهردار خوب و توانمند و پاک دست است.

یکی دیگر از خواسته های مردم شهر خصوصاً کسانی که در انتخابات شورا شرکت کرده اند و به نامزدهای انتخاباتی خود رای داده اند و از آنان حمایت می کنند درخواست وحدت و همدلی بین اعضای محترم شورای شهر است و شدیداً از تفرقه و چند دستگی بیزار هستند چون می دانند که سرنوشت شهرشان و توسعه و عمران و شکوفایی زادگاهشان در پرتو حس یک دلی بین کلیه ی اعضای شورای اسلامی شهر است.

رادیو صدای کازرون/لزوم وحدت در بین اعضای شورای اسلامی شهر

البته این بدان معنی نیست که اعضای شورا نباید عقاید مختلف داشته باشند و نباید در تصمیم ها و رای گیری ها نظری مخالف و بر خلاف یک دیگر داشته باشند، بلکه منظور از وحدت و یک رنگی این است که شهروندان مطمئن باشند که هیچ کدام از اعضاء خصوصاً رئیس شورا یا عضو هیئت رئیسه تک روی نمی کند و بر اساس خود محوری عملی را انجام نمی دهد یا تصمیمی را به صورت واحد نمی گیرد.

و نیز وحدت این گونه تفسیر می شود که هیچ گاه نباید اختلاف شخصی بین اعضاء باشد و هرگز نباید مردم شهر احساس کنند که خدای نکرده بین چند نفر از اعضای شورای شهر به هر دلیلی اختلاف است که بدون شک این موضوع می تواند ضربه ی سنگینی را به شورا و شهرداری بزند و در پرتو این اتفاق نه چندان خوب خدای نکرده ضررش به مردم شهر می رسد.

با توجه به این که در یک چشم به هم زدن مدت عمر چهارساله ی شورا به پایان می رسد پس چه بهتر که اعضای شورا در یک محیط آرام و بدون حاشیه و با گذشت در کنار هم به مردم شهر خدمت کنند و وقت بگذارند و تلاش کنند تا روز به روز به سمت پیشرفت و آبادانی پیش برویم و در یک اتفاق خوب و یک انسجام ارزشی ریشه ی مشکلات و معضلات را بر چینند که شاعر می فرماید:

مورچگان را چو بود اتفاق / شیر ژیان را بدرانند پوست.

در خاتمه با تاکید بر لزوم اتحاد و همدلی بین اعضای شورای اسلامی شهر، مردم نیز نباید به شایعه های پیرامون و حواشی های غیر مستندی که از گوشه و کنار می شنوند دامن بزنند و بایستی با اعتماد به منتخبین خود اجازه بدهند تا شورا در محیطی به دور از تنش و جدا از حواشی های نگران کننده به کار اصلی خود برسند و نخواهند که برای خنثی کردن شایعه های ناخوشایند و تفرقه افکن وقت بگذارند.

با امید به این که اعضای محترم شورای اسلامی شهر کازرون در دور پنجم با اتحاد و همدلی و با تعامل با تمام مسوولان شهرستان از جمله امام جمعه ی محترم و نماینده ی محترم در مجلس شورا و فرماندار محترم نسبت به برداشتن موانع سر راه توسعه و رشد شهر اقدام کنند و مردم شهر را راضی نگه داشته و شهری زیبا و درخور شهروندان کازرونی را شاهد باشیم!

برنامه ی امروز ما در همین لحظه به پایان رسید.

دوستت دارم یار کازرونی

دوستت دارم یار کازرونی

دوستت دارم یار کازرونی

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰