پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۲۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
آخرین فعالیت های شهردار منتخب دوره چهارم شورا:
شهرداری کازرون در آخرین روزهای فعالیت خود در دوره چهارم شورای شهر، چندین پروژه شهری از جمله نصب دوربین های کنترل ترافیک، جایگاه CNG شماره 2، راه اندازی مجددی کارخانه سنگ شکن، آسفالت معابر سطح شهر و آب نما در بلوار ورودی این شهر را به بهره برداری رساند و عملیات ساخت بازارچه آبزیان را آغاز نمود.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون، سید مهدی مکی شهردار این شهر اظهار کرد: در راستای روان سازی و کنترل ترافیکی شهر، رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان وسایل نقلیه و هچنین ایجاد حس اعتماد مردمی و آرامش خاطر شهروندان برای عبور و مرور بی دغدغه در سطح شهر شهرداری اقدام به نصب دوربین های مدار بسته در سطح معابر اصلی کازرون کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در نصب و راه اندازی این دوربین ها نظرات کارشناسی مقامات انتظامی، راهور و مسئولان امنیتی نیز لحاظ شده است که می تواند به افزایش امنیت در شهر و کاهش تخلفات رانندگی و افزایش نظم عمومی کمک کند.

از اتمام نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهر تا راه اندازی جایگاه CNG شماره 2 کازرون

شهردار کازرون افزود: نصب این دوربین های مداربسته در نقاط پر تردد شهر می تواند مجرمان سرقت را نیز شناسایی کند. همچنین وجود این دوربین ها سبب می شود تا از نیروی انسانی کمتری برای حفاظت از چهارراه ها استفاده شود.

شایان ذکر است این دوربین ها در میدان شهدا، چهارراه بانک ملی، چهارراه دادگستری و سه راه ابوذر با هزینه ای بالغ بر1.700.000.000ریال که از محل بودجه دولتی طرح ترافیکی شهرداری و شرکت تراشه فارس که برنده این طرح گردیده نصب و راه اندازی شده است.

 

شروع به کار مجدد کارخانه سنگ شکن شهرداری کازرون استارت خورد

سید مهدی شهردار کازرون با اشاره به سیاست های دولت جهت خودکفا شدن شهرداری ها با ایجاد در آمد پایدار که یکی از مهمترین وظیفه شهرداری می باشد، افزود: این کارخانه که در زمینه تولید شن، ماسه و بیس مورد نیاز فعالیت های عمرانی شهرداری فعالیت داشت و به دلیل مشکلات نقص فنی و نارضایتی مردم منطقه حدود دو دهه تعطیل شده بود، با تلاش و پیگیری های شهردار و اعضای شورای شهر با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی و تولید خود را از سر گرفت.

مکی گفت: با توجه به حجم گسترده آسفالت در سطح شهر این کارخانه می تواند شن، ماسه و بیس مورد نیاز شهرداری را تامین کند.

از اتمام نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهر تا راه اندازی جایگاه CNG شماره 2 کازرون

شهردار کازرون خاطر نشان کرد: با راه اندازی کارخانه سنگ شکن شهرداری واقع در شهر قائمیه کیلومتر 5 جاده شیراز ضمن تسریع در فعالیت های عمرانی، از بار مالی خرید مصالح مورد نیاز تا حد چشم گیر کاسته می شود و همچنین تولیدات مرغوب و با کیفیت آن مطابق با استاندارد روز در سطح شهر استفاده خواهد شد.

وی همچنین از خرید تجهیزات آزمایشگاه خاک، آسفالت و بتن خبر داد و افزود: این اقدام به منظور کنترل کیفیت خاک، بتن و آسفالت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه مربوطه قرار است در بچینگ واحد موتوری نصب شود خاطر نشان کرد: برای خرید تجهیزات این آزمایشگاه مبلغ 300.000.000 ریال هزینه شده است.

 

راه اندازی جایگاه سی ان جی شماره 2 در هفته آینده

شهردار کازرون اظهار کرد: در راستای تحقق استفاده بهینه از منابع انرژی و بهبود شرایط محیط زیست و رفاه حال شهروندان، ساخت و نصب تجهیزات و رفع نقص به وجود آمده در جایگاه شماره 2 با مشارکت شرکت نفت به پایان رسید.

وی افزود: تجهیزات عرضه سوخت سی ان جی این جایگاه از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان کازرون در اختیار شهرداری کازرون به عنوان صاحب امتیاز قرار گرفت که طی دو هفته آینده راه اندازی خواهد شد.

مکی اظهار داشت: کار ساخت بنا و زیرساخت های این جایگاه در خیابان شهیدان داوودی در زمینی به مساحت 1200 متر مربع که توسط شهرداری کازرون آماده شده بود به انجام رسید و همچنین عرضه سوخت سی ان جی در این جایگاه توسط شش نازل انجام می شود.

از اتمام نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهر تا راه اندازی جایگاه CNG شماره 2 کازرون

وی همچنین خاطر نشان کرد: حجم بسیار خودروها و کمبود جایگاه سی ان جی مشکلاتی را برای رانندگان تاکسی های درون و برون شهری و خودروهای شخصی دوگانه سوز جهت تامین سوخت مورد نیاز به وجود آورده بود که این با راه اندازی این جایگاه امید است تا حدودی این مشکل مرتفع گردد.

وی خاطر نشان کرد: کمبود جایگاه سی ان جی علاوه بر افزایش بار مالی برای رانندگان موجب افزایش مصرف سوخت  می گردد که امید می رود با انجام این کار تا حدودی در مصرف بنزین صرفه جویی شود.

 

ساخت بازارچه آبزیان شهر کازرون آغاز شد

شهردار کازرون همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه بازارچه آبزیان کازرون خبر داد و افزود: در راستای رعایت حقوق شهروندان و تاکید بر حفظ کرامت انسانی و با اشاره به اهمیت افزایش سرانه مصرف ماهی و آبزیان در سبد غذایی شهروندان و توجه ویژه به سلامت مردم، اجرای پروژه بازارچه آبزیان آغاز شد.

سید مهدی مکی افزود: این پروژه در زمینی با مساحت ۵۶۰۰ متر مربع در کنار مجتمع بازرگانان کازرون با زیر بنای حدود ۲۶۰۰ متر دارای ۴۵ غرفه تجاری و پارکینگی با ظرفیت ۶۰ ماشین احداث خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد. در این بازارچه علاوه بر آبزیان، چندین غرفه جهت فروش گوشت قرمز و همچنین سبزی و تره بار در نظر گرفته شده است تا این بازارچه یک مجموعه کامل برای نیازهای مردم گردد.

وی در پایان خاطر نشان کردن هدف از اجرای این طرح کاهش ترافیک مرکز شهر تمرکز آبزیان و رفع مشکل ایجاد بوی بد در مرکز شهر می باشد

 

عملیات گسترده زیر سازی، لکه گیری و آسفالت خیابان های سطح شهر کازرون

سید مهدی مکی از انجام عملیات گسترده شهرداری در زیر سازی لکه گیری و آسفالت خیابان ها وکوچه های سطح شهر خبر داد و افزود: در راستای تداوم سیاست های عمرانی شهرداری و درجهت خدمت رسانی به شهروندان گرامی و با هدف بهسازی معابر و بهبود عبور و مرور شهری خیابان های ابواسحق، وحدت غربی، مطهری، چهارراه انقلاب و بخشی از ۴۵ متری خیابان جمهوری از میدان باهنر به سمت غرب قیر پاشی و آسفالت شد.

از اتمام نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهر تا راه اندازی جایگاه CNG شماره 2 کازرون
شهردار کازرون با بیان اینکه شهرداری برای آبادانی و پیشرفت شهر تمام توان خود را بکار می گیرد، افزود: یکی از بارزترین و مهمترین وظایف شهرداری عمران و آبادانی شهر و اجرای پروژهای عمرانی می باشد که در این راستا شهرداری کازرون خیابان های محدوده شرقی شهر شامل زیتون غربی، خیابانهای 20 متری و 16 متری شمال شهرک شهید بهشتی، 30 متری شرقی بلوار پردیس، 30 متری غربی بلوار پردیس، خیابان های ۳۰ و ۱۶ متری شهرک امام رضا، ۲۰ متری شمال اداره راه و نیز کلیه کوچه ها و خیابان های شهرک فجر، شهرک پردیس، امور عشایری، امام رضا و اداره راه عملیات بیس ریزی و زیرسازی آنها به پایان رسید و آماده قیر پاشی و آسفالت می باشد.

 از اتمام نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهر تا راه اندازی جایگاه CNG شماره 2 کازرون

احداث و راه اندازی آبنمای پویا در میدان اداره راه شهر کازرون

شهردار کازرون اظهار کرد: در راستای زیباسازی منظر شهری و ایجاد روحیه نشاط در شهروندان، شهرداری این آبنما را که با طرحی تلفیقی از نور و فوران آب و رنگ اجرا نموده که در ترکیبی هماهنگ و قابل تنظیم، جلوه های چشم نواز  برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به توجه شهرداری به موضوع زیباسازی شهر خاطر نشان کرد: زیباسازی شهر از آن جنس کارهایی است که نیازمند خلاقیت و ظرافت های هنری و روان شناسانه است.

شایان ذکر است این پروژه با هزینه ای بالغ بر 1.200.000.000 ریال به بهره برداری رسیده است.

سید مهدی مکی افزود: از جمله طرح های دیگری که در دست اقدام می باشد، می توان به احداث خیابان ۲۰ متری در ورودی سید محمد نوربخش نام برد.

از اتمام نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهر تا راه اندازی جایگاه CNG شماره 2 کازرون

شهردار کازرون همچنین خاطر نشان کرد: در راستای خدمت رسانی به شهروندان و جلوگیری از ترافیک خودروها در این محدوده عملیات بهسازی و زیرسازی این محدوده آغاز شده است که هدف از اجری این پروژه تسهیل در رفت آمد زائران اهل قبور و کاهش ترافیک خودروها در این محدوده که بعضا منجر به تصادف شده است می باشد.
وی همچنین در پایان یادآور شد: شهرداری تمام بدهی های خود با پیمانکار آسفالت که از سنوات گذشته تا کنون به جا مانده بود را تسویه کرده است.

نویسنده: روابط عمومی شهرداری کازرون
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
0
اگر راست میگین حداقل ۵کیلومتر ورودی کازرون از طرف شیراز روشنایی نصب کنین. اگر راست میگی ی پاساژ تجاری مثل ارکید لار یا الماس جنوب لامرد بساز. اگر راست میگی پارک بساز. اگر راست میگی کمربندی رو بساز ک شب تا صبح از صدای ماشین خواب نمیریم. اگر راست میگی کمربندی شمالی کازرون رو احداث کن. چی بگم آخه شهری ک پل هوایی نداره شهره!!!! ایشالله زودتر از سمت شهرداری برید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
ای کاش کازرون یک کمربندی آبرومند داشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳