پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
به مناسب 26 مرداد صورت گرفت:
به مناسبت 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی طی مراسمی از آزادگان کازرونی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان کازرون تجلیل شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون، این مراسم به همت این بنیاد و با همکاری فرمانداری و برخی ادارات و با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده پادگان 07 ارتش، ریاست اداره آموزش و پرورش کازرون و تنی چند از مسئولان و همچنین آزادگان عزیز در مجتمع فرهنگی و رفاهی فرهنگیان کازرون برگزار شد.

مراسم با قرائت قرآن و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و پس از آن احمد رضازاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون ضمن خوش آمدگویی و قدردانی از آزادگان و مسئولین حاضر در جلسه که دعوت بنیاد کازرون را پذیرفتند؛ گزارش کوتاهی از خدمات بنیاد در سال های اخیر به ابثارگران ارائه کرد. ایشان با اشاره به این که مقام معظم رهبری در زمان تجمیع بنیاد شهید و بنیاد جانبازان تاکید داشتند که بنیاد باید نهاد باقی بماند و تا جایی که ممکن است درگیر کاغذ بازی ها و چهارچوب های اداری نباشد تا امور ایثارگران در اسرع وقت انجام شود و موجبات رضایت آنان فرهم گردد، گفت: یکی از مهمترین خدمات دولت  اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بود که سال های سال بلاتکلیف رها شده بود و در این دولت ابلاغ و اجرا شد که در آن قوانین مناسبی برای رسیدگی به امور ایثارگران تعریف شده است و باعث شده که بسیاری از مشکلات ایثارگران حل شود؛ اما با این حال هنوز هم مشکلاتی در امور مسکن و معیشت  وجود دارد که این موارد بیشتر متوجه عدم اجرای مناسب قوانین توسط ادارات است که از فرماندار محترم توقع داریم به ادارات اینچنینی تذکرات لازم را بدهند تا ایثارگران هر چه بیشتر بتوانند از خدمات دولت بهره مند شوند.

پس از سخنان احمد رضازاده، برنامه های متنوعی توسط آزادگان اجرا و فضای شادی برای این عزیزان فراهم شد.

سخنران بعدی این برنامه سید کمال علوی فرماندار شهرستان کازرون بود. ایشان ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به خصوص شهدای آزاده، یاد شهید مدافع حرم "محسن حججی" را گرامی داشت و از حضور در جمع آزادگان کازرون ابراز خرسندی کرد و آنان را مایه فخر و مباهات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.


فرماندار کازرون روز 26 مرداد سالروز ورود تاریخی غیرتمردان آزاده را به میهن اسلامی تبریک گفت و افزود: امروز هر چه داریم از رشادت های شما آزادگان، جانبازان و شهدای گرانقدر است و اگر در کشور آرامش، آسایش، رفاه و امنیتی هست در سایه این رشادت ها و ایثارگری هاست. در طول دفاع مقدس وجود شما آزادگان مقاوم موجب تضعیف روحیه دشمن بود و ایمان، ایثار و استقامت شما رژیم بعث را از درون ویران می کرد.

ایشان در پایان سخنان خود ضمن یادآوری جملاتی از امام(ره) و مقام معظم رهبری در باب عظمت و بزرگواری آزادگان این سخان را دلیلی بر عظمت مقام آزادگان و موجب مباهات ملت ایران دانست.

امام جمعه کازرون نیز طی سخنانی 26 مرداد – بیست و هفتمین – ساروز ورود آزادگان را به میهن اسلامی گرامی داشت و به شهدای اسلام خصوصا شهدای آزاده ای که در خاک عراق غریبانه شهید شدند ادای احترام کرد.

وی یکی از خاطره انگیزترین روزهای زندگی خود را روز ورود اولین گروه آزادگان به کازرون دانست که با استقبال گرم و پرشور مردم روبرو شد و لحظات پرشوری در این دیدارها رقم خورد.

خرسند با اشاره به سختی های اسارت آن هم به دست دشمنی که که نه به قوانین  بین المللی پایبند است و نه به شرع و نه انسانیت دارد بسیار سخت دانست و گفت: داعش را آمریکا به وجود آورد و خود آن ها هم به این موضوع اعتراف کرده اند، اما داعش را بازماندگان رژیم صدام و حزب بعث اداره می کنند و اعمالی که امروز داعشی ها انجام می دهند همان کارهایی است که بعثی ها در دوران دفاع مقدس علیه مردم ما و خصوصا آزادگان انجام می دادند. این سر بریدن ها، آتش زدن ها و زنده به گور کردن ها را آن روزها هم انجام دادند همانطور که وقتی اجساد غواصان ما به دست آمد مشخص شد که این عزیزان زنده به گور شده اند. حال ببینید کسانی که به دست این افراد اسیر بوده اند چه کشیده اند.

امام جمعه کازرون با اشاره به خاطره یکی از آزادگان که در کتابی به نام "پایی که جا ماند" آمده گفت: در این خاطره آمده که دژخیمان بعثی آزادگان عزیز را تا گردن در خاک می کرده اند و سگ ها و حیوانان وحشی را به جان آنان می انداختند و انواع و اقسام جنایت ها را برای تخریب روحیه شما به کار می گرفتند اما علی رغم این ددمنشی ها شما آزادگان مردانه ایستادید و در حالی که جسمتان اسیر دشمن بود روح دشمن را به اسارت گرفتید و این مورد اعتراف خود بعثی ها هم بوده است

حجت الاسلام خرسند به شهادت شهید حججی اشاره کرد و آرامش او در اسارت و وحشت دشمن را در عکسی که از شهید منتشر کرده اند حاصل تفاوت دو منطق  دانست؛ زینب کبری هم اسیر شد اما در واقع بنی امیه اسیر اهل بیت بودند و آن عزت نفس و بزرگ منشی حفظ شد. شما هم در زمان اسارت خود عزت خود را حفظ کردید. چرا که کسی که برای شهادت و جانبازی رفته است را با اسارت و شکنجه نمی توان خوار کرد و همان صحنه هایی که در تاریخ می خواندیم که برای اهل بیت اتفاق افتاد شبیه آن را در اردوگاه های آزادگان دفاع مقدس می دیدیم

امروز 27 سال از آزادی شما می گذرد و آزادی شما تفضل الهی بود و امروز مهم این است که این مرارت ها و سختی هایی که کشیدید حفظ کنید و در دنیایی که هر کس به نوعی بنده مادیات شده است، آنچه را با مرارت به دست آورده اید برای خود نگه دارید.

در ادامه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و صرف شام، با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادبود روز ورود آزادگان، از این عزیزان تقدیر شد.

همچنین در حاشیه این مراسم از سه نفر از خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت که در امر پوشش اخبار جامعه ایثارگری با بنیاد کازرون همکاری مستمر داشته اند تجلیل شد.

نویسنده: روابط عمومی بنیاد شهید کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳