پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۲۶۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
یادداشت عضو منتخب شورای پنجم:
خیلی سخت است که بتوان تمام افکار عمومی را راجع به یک موضوع راضی کرد، یا راضی نگه داشت! در واقع شما نمی توانید همه ی مردم را در یک قضیه راضی نگه دارید چون نظریات متفاوت است و خواسته ها مختلف و عقاید گوناگون و درخواست ها با هم فرق دارد.

خیلی سخت است که بتوان تمام افکار عمومی را راجع به یک موضوع راضی کرد، یا راضی نگه داشت! در واقع شما نمی توانید همه ی مردم را در یک قضیه راضی نگه دارید چون نظریات متفاوت است و خواسته ها مختلف و عقاید گوناگون و درخواست ها با هم فرق دارد.

کسانی هستند که می گویند شهردار باید بومی شهر باشد و دلایل خاص و محکمی نیز برای آن دارند، از جمله آشنایی یک هم شهری کازرونی با نیازها و کمبودها و نارسایی ها و معضلات و نیازمندی هایی که در سطح شهر در دید و در نظر مردم است و عمده ی خواسته های شهروندان را در بر می گیرد.

عده ای کلاً با این عقیده مخالف هستند و اعتقاد دارند که شهردار شهر کازرون بایستی غیر بومی باشد و البته با تجربه و کاربلد و دنیا دیده و شهرهای بزرگ خدمت کرده و دلایلی برای این گفته ها دارند از جمله این که یک فرد غیر بومی کمتر ممکن است در چنگال برخی عوامل یا افراد حاشیه دار بیافتد و از زد و بندها به دور است و ضمناً به خاطر غیر بومی بودن بعضی از ارباب رجوع نمی توانند با لابی یا سفارش ها یا به خاطر آشنایی یا فامیلی یا دوستی به او درخواست های غیر قانونی یا نامشروع داشته باشند و حتی از بدنه ی شورا و شهرداری کم تر مورد نفوذ قرار می گیرند که البته انتقادهایی نیز بر این دیدگاه وارد است.

برخی دیگر خیلی اصرار دارند که شهرداری که قرار است برای شهر کازرون انتخاب شود باید حتی خارج از استان فارس باشد یعنی حتی هم استانی هم نباشد و از شهرهای بزرگی چون اصفهان یا تبریز بیاید و کاملاً مخالف با شخصی هستند که در شهر کوچک تر از کازرون شهردار بوده باشد و اعتقاد دارند که وقتی یک شهردار از یک شهر بزرگ بیاید مطمئناً نام بزرگی هم به دنبال خود یدک می کشد و هم قرب و ارزش شهر بالا می رود و هم ارباب رجوع رعایت وضع موجود مدیریتی می کنند و مجبور هستند که به قانون و مقررات احترام بیشتری بگذارند و هم کارمندان و پرسنل شهرداری در اجرای کار و بهینه شدن روند رو به رشد و بازخورد کار سازمان خویش کوشاتر می شوند و احترام به مدیریت به خاطر مقام شهردار بیش تر خواهند گذاشت که در نتیجه فرآیند بهتری در بر خواهد داشت.

عده ای دیگر بر این عقیده هستند که شهردار چه بومی و چه غیر بومی بایستی مدیر باشد و بایستی ضمن رعایت حال پرسنل اما با کسی رو دربایستی نداشته باشد و این فقط مدیریت است که می تواند شهرداری کازرون را به سمت موفقیت پیش ببرد و استفاده ی درست از نیروی انسانی است و گماردن نیروها در پست های حساس و نظارت صددرصدی بر اعمال و رفتار پرسنل که اگر حتی یک مورد بی برنامگی یا سهل انگاری یا خدای نکرده "بد اخلاقی کاری" از یک کارمند یا مسوول یک واحد دیده شود، بلافاصله برخورد کند تا همه ی پرسنل واقف شوند به این که فقط باید تلاش کرد و ارباب رجوع را در مسیرهایی قاتونی هدایت کرد تا هر چه سریع تر به پایان کار نزدیک شود، این گروه از مردم بر این عقیده هستند که وقتی مدیریت بر اساس تخصص و توانمندی باشد و کادر معاونان قوی چیده شده باشند خیلی مهم نیست که شهردار شهرساز باشد یا عمران خوانده باشد یا ...!

چه کسی باید شهردار شهر کازرون باشد

با توجه به این طرز تفکر و خواسته های شهروندان انتخاب شهردار برای اعضای شورا سخت تر می شود، به حدی که احساس می شود دچار وسواس شده اند که چه گونه شخصی را جهت شهردار شدن شهرداری کازرون انتخاب کنند که همه ی خواسته های مردم را رعایت کرده باشند!  اما باید در نظر داشت که نخست این که پیدا کردن شهرداری که تمام این شاخصه ها را در خود داشته باشد امکان پذیر نیست؛ و دوم این که هر کدام از گزینه ها را که در نظر داشته باشیم و به آن ها برای انتخاب شهردار تکیه کنیم باز هم مواردی دیگر که مورد نظر گروهی دیگر از مردم شهر است لحاظ نمی شود و ممکن است که همین امر باعث نگرانی یا دل سردی یا مخالفت آن دسته از مردم که ذکر شد باشد.

به همین دلیل شایسته است که مردم خوب شهر کازرون به انتخاب اعضای شورای شهر اعتماد داشته باشند و این مسئله را در نظر داشته باشند که منتخبین شورا همه ی این دغدغه ها را دارند و این خواسته ها را مد نظر قرار داده اند و مورد نظرشان هست اما باید قبول کرد که به هیچ وجه امکان این که بتوان تمامی خواسته های گروه های مختلف مردم را در مورد این که چه گونه شهرداری را برای شهر کازرون انتخاب کرد امکان پذیر نیست هر چند عامه ی مردم در دیدار با اعضای شورا یا در فضاهای مجازی بیشتر بر یک خواسته اصرار دارند که آن مورد چیزی نیست جز خوابیده در یک جمله: سعی کنید شهرداری را انتخاب کنید که قوی باشد و توانمند و مدیریت داشته باشد!

اما این که قوی باشد و توانمند و مدیریت داشته باشد را چه گونه می بینند، آن قدر حوزه ی تعریفی وسیعی دارد که تفسیر آن فقط در نوع نگاه همان دیدگاهی است که چنین درخواستی را دارد هر چند که این گونه خواسته ها بر گرفته از دل سوزی و  دغدغه مندی مردمی است که دلش برای کازرون می تپد و می سوزد و چاره ای ندارند جز این که بگویند، شهرداری را انتخاب کنید که قوی و توانمند باشد! و شورای شهر باید تا آخر این جمله را بخواند، یعنی شخصی برای شهردار کازرون انتخاب بشود که کازرون را در مدت خدمتش گلستان کند و رضایت شهروندان را با عملکرد خوب و تلاش های شبانه روزی جلب کند!

در خاتمه امیدوار هستیم که شهرداری انتخاب شود که توانمند و کاربلد و با تجربه و با مدیریت بالا و لایق شهر کازرون باشد که بتواند در وهله ی نخست یک ارتباط و یک تعامل همه جانبه با تمامی مدیران شهرستان و حتی استان و در سطح کشور داشته باشد و هم مردم بزرگوار و فهیم و با فرهنگ کازرون را بزرگ بداند تا مردم نیز اعتمادشان به شهردار و شهرداری افزون گردد.

و دوم این که به درآمدهای پایدار برای شهر بیاندیشد و تدابیری داشته باشد تا حقوق کارگران شهرداری عقب نیافتد و در جذب سرمایه گذار موفق باشد و بتواند با طرحی نو چهره  شهر را متحول کند.

*منتخب شورای اسلامی دوره پنجم شهر کازرون

نویسنده: بهادر ریاضی*
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
1
0
اقا تو را خدا برو یه گوشه برای خودت بشین خودت با ... مردم را تحریک کردید کلیپ ساختید افکار عمومی را به هم ریختید که بگید یعنی چه قبل از اینکه به فرمانداری و برخی از سازمانها و افراد مورد تخریب قرار می دادید کاش کمی تحقیق می کردید و از چند نفر سوال می پرسیدید
جالب فرمانداری می گه هنوز ما در جریان جدایی بخشی از کازرون نیستیم .
این بار سوم شما است که در طول این دو ماه مردم را تحریک می کنید
اگه واقعا نماینده مردم هستید پیگیری مشکلات مردم باشید نه تفرقه اندازی در جهت کسب جلب توجه
خدا بداد مان برسه اخرش چی می شه !!!!
سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
باسلام و احترام
اگر من چنین متنی می نوشتم ، در آن معیارهایی را عنوان میکردم که بر اساس ان قصد انتخاب شهردار را دارم و این حق را به خواننده و همشهری خود میدادم که بداند که من بر اساس چه معیارهایی اینکار را انجام می دهم.
البته به واقه می گویم شاید این گفته من است که بطور کامل از روشهای تصمیم گیری علمی و منطبق بر معیارها و شاخص ها آگاهی دارم .
موق باشید یاعلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
1
شهرداری اگه پول و درآمد نداشته باشه، یعنی هیچ!!
شهرداری کازرون اینقدر بی پوله که حقوق کارگرهاشو هم نداره پرداخت کنه. با این وضعیت، هیچ فرقی نمیکنه شهردار کی باشه.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
1
یه توصیه به همه مردم کازرون دارم:
هر زمان که تونستیو و براتون امکانپذیر بود، خونه و زندگیتونو ببرید شیراز. تو کازرون هیچ حلوایی خیر نمی کنن. کازرون در طول سالها، دچار عقب ماندگی های فراوان شده و زندگی تو این شهر یعنی تن دادن به تمام محرومیت ها.
ماهی رو هر وقت از آب بگیرید تازه هست. برای آینده فرزندانتون هم که شده، اینجا نمونید. برید جایی که ارزش زندگی کردن داشته باشه. یه جایی که امکانات حداقلی برای پیشرفت کاری و تحصیلی فرزندانتون فراهم باشه.
بعضی ها میان تو سایت و نظراتی میذارن و از مهاجرت مردم اظهار تاسف میکنن. خوب برادر من! شما چند تا دلیل بیار که مردم تو این شهر بمونن. قرار نیست که همه پاسوز عقب ماندگی ها و بی نظمی های این شهر بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
احسنت.
شیراز خیلی جای پیشرفت داره، البته اگه بخوای و دنبالش باشی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
اين بلند بلندا چي چيه...
معلومه كه كسايي كه از ... يهو سر از آلمان بيرون بيارند ديگه كازرون به دماغشون در نمياد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
من اگه شهردار میشدم اولین کار پاساژهای نوساز و غیراستاندارد کازرون رو که فقط روی سود بیشتر ساخته شده اند و هیچ امنیتی در مواقع اتش سوزی یا دیگر بلایا را ندارد تعطیل و بازسازی میکردم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
1
1
مهندس فرخ شاد سالها در کلانشهر های تهران اصفهان شیراز سابقه مدیریتی و اجرایی دارند امیدوارم ایشون شهردار بشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
منظورتون پاساژ چسبیده به برلیان هست نه ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳