پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
در فصلنامه سیاسی جهان اسلام صورت گرفت:
این پژوهش علمی با هدف بررسی نقش سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدها و بازداری از تهاجم احتمالی گروه‌های تروریستی از مرزهای مشترک با کشور عراق توسط دکتر اسفندیار دشمن زیاری، با همکاری ساسان نیکدل و ساسان دشمن زیاری انجام شده است.

به گزارش کازرون نما، مقاله پژوهشی "نقش سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدها و بازداری از تهاجم احتمالی گروه‌های تروریستی از مرزهای مشترک با کشور عراق" که در شماره 20 (سال پنجم) فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات سیاسی جهان اسلام در زمستان 95 (صفحات 25 – 41) منتشر شده است، کار تحقیقی مشترک دکتر اسفندیار دشمن زیاری استادیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران غرب، ساسان نیکدل و ساسان دشمن زیاری دانشجویان رشته های مدیریت استراتژیک و مدیریت بازرگانی است.

انتشار مقاله پژوهشی استاد کازرونی دانشگاه آزاد تهران

چکیده این مقاله پژوهشی به شرح زیر می باشد:

با توجه به اتفاقات خاورمیانه، به ویژه کشور عراق و تهدید گروه‌های تروریستی با پشتیبانی بعضی از کشورها و کارشکنی برخی همسایگان، و به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی برای کشور اسلامی ما، این تحقیق با هدف بررسی نقس سیاست‌های راهبردی حمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدها و بازداری از تهاجم احتمالی گروه‌های تروریستی از مرزهای مشترک با کشور عراق انجام شده است. نوع پژوهش توصیفی و روش آن پیماشی بود. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانشجویان رشته مدیریت استراتژیک دانشگاه‌های دولتی مستقر در تهران بزرگ تشکیل داده‌اند. لذا، سوالاتی مطرح شد مبنی بر این که آیا می‌توان با تقویت نظامی، لجستیکی و مستشاری و ایجاد حس اعتماد در بین قبایل عراق موجب کاهش محبوبیت گروه‌های تروریستی شد و به حفظ امنیت مرزهای مشترک با کشور عراق کمک کرد؟ نقش غرب در حل این بحران و همکاری ایران با غرب برای مبارزه با این گروه‌های تروریستی چیست؟. برای پاسخگویی به سوالات فوق در قالب فرضیه پرسشنامه تنظیم گردید و نمونه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر تعیین شد. پرسشنامه از طریق روش نمونه گیری در دسترس بین نمونه ها اجرا گردید. بر اساس نتایج به غیر از فرضیه سوم، بقیه فرضیه‌ها در سطح معنادار (0/05) تایید شدند.

دانلود نسخه PDF

گفتنی است: دکتر اسفندیار دشمن زیاری زاده روستای برج سوخته بیشاپور شهرستان کازرون دارای مدرک کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی از دانشگاه علامه طباطبائی، کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دانشگاه علامه طباطبائی و دکترای مدیریت آموزشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و استادیار گروه زیاری استادیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران غرب است.

وی ریاست دپارتمان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک، مشاور آموزشی، مالی و منابع انسانی شرکت پتروشیمی دوده صنعتی پارس، عضویت در کمیته حسابرسی داخلی شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایران، مدیر گروه مدیریت واحد غرب ۱۳۹۳، رئیس دانشکده فنی حرفه ای سما تهران (واحد اندیشه) دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و عضویت در هیات تحریریه فصلنامه بین المللی مدیریت و آینده نگاری International Journal of Modern Management and Foresight (civilika,) را در رزومه علمی و کاری خود دارد.

رزومه علمی دکتر دشمن زیاری

همچنین کتاب، تالیفات و طرح های متعدد علمی و مقالات پژوهشی در حوزه مدیریت، بودجه نویسی، برنامه ریزی، مدیریت استراتژیک و حسابداری از این استاد دانشگاه و چهره علمی کازرونی در دسترس علاقه مندان و دانشجویان و پژوهشگران قرار دارد

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
3
3
غرض تبریک فراوان خدمت استاد و پسرخاله عزیزم دکتر دشمن زیاری شما افتخار خانواده و کازرون هستید
دشمن زیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
2
2
سلام پسرخاله عزیزم دکتر حسین خرسند
شما خیلی خیلی عزیز هستید و ما هم ارادتمند.
انشاالله که همیشه سلامت و موفق باشید و در پناه کردگار توانا زندگی به کامرانی و شادی بگذرد
سپاسگزارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳