پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار:
شهرستان کازرون هم که همواره مهد بزرگان عرصه استکبار ستیزی و فرهنگ بوده است دارای شهدای فرهنگی و اهل قلم بسیاری است که از این میان دو تن از این شهدای والا مقام در عرصه خبرنگاری سطح اول رسانه های کشور حضور داشته اند.

به گزارش کازرون نما، عرصه فرهنگ یکی از میدان های مهمی است که همواره مورد تهاجم غرب و استکبار جهانی بوده و هست و همواره دستگاه های تبلیغاتی و بلندگوهای استکباری سعی داشته اند از این طریق بر اعتقادات مذهبی و فرهنگ دینی مردم تاثیر گذاشته و جامعه ما را از درون ویران نمایند تا آن جا که در سخنان رهبر معظم انقلاب بارها و بارها هشدارهایی به مردم و مسئولین داده شده و تعابیری چون شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نشان از اهمیت این جبهه در نگاه مقام معظم رهبری دارد.

اما افسران و سربازان این جبهه چه کسانی هستند؟ هر چند همه مردم در قبال فرهنگ دینی و ملی خود مسئولیت دارند اما در صف اول مبارزه در میدان فرهنگ خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار دارند که همواره با قلم خود و تولید محتوای مناسب و انعکاس اخبار و رویدادها با دید فرهنگی به جنگ رسانه های مهاجم می روند و در این بین تا سر حد جان هم از پای نمی نشینند.

وجود تعداد کثیری شهید خبرنگار و خبرنگار شهید شاهدی بر این ادعاست.

شهرستان کازرون هم که همواره مهد بزرگان عرصه استکبار ستیزی و فرهنگ بوده است دارای شهدای فرهنگی و اهل قلم بسیاری است که از این میان دو تن از این شهدای والا مقام در عرصه خبرنگاری سطح اول رسانه های کشور حضور داشته اند.

یادی از شهدای خبرنگار کازرون

شهید عبدالحمید مرحمتی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و شهید جلال نوبهار به عنوان خبرنگار روزنامه های اطلاعات و جمهوری اسلامی فعالیت های شایانی داشته اند و علاوه بر خدماتی که در عرصه جنگ نرم و با اسلحه قلم انجام دادند مرد میدان جنگ مستقیم با دشمن نیز بودند و جان خود را در راه اعتقادات خود و نجات فرهنگ و اعتقادات دینی و ملی مردم کشورشان در طبق اخلاص نهادند.

در زیر مختصری از زندگی نامه این عزیزان جهت آشنایی مخاطبین ذکر می شود:

پاسدار شهید عبدالحمید مرحمتی:

عبدالحمید در سال 1337 در کازرون متولد شد و در دامن خانواده ای مذهبی و اصیل پرورش یافت. بسیار خوش خلق، آرام و متین بود وهمه او را به عنوان فردی صادق و مخلص می شناختند. در سال 56 موفق به اخذ دیپلم شد و به سربازی رفت که با پیام امام خمینی پادگان را رها کرد و به خیل عظیم مردم انقلابی پیوست.

یادی از شهدای خبرنگار کازرون

پس از انقلاب نیز همواره با ارگان های انقلابی همکاری می کرد. به ورزش فوتبال علاقه مند بود و در کنار پرورش روح به تقویت جسم نیز می پرداخت.

در سال 59 با کمک شهید نصیری مسئولیت توزیع روزنامه اطلاعات را به عهده گرفت و پس از آن خبرنگاری این روزنامه را قبول کرد و تا زمان تشکیل سپاه و پیوستن به سپاه این مسئولیت را برعهده داشت.

پس از پیوستن به سپاه نبرد مستقیم با دشمن را انتخاب نمود و به جبهه رفت که در تاریخ 12 اردیبهشت 61 در خونین شهر به شهادت رسید و خود را جاودان ساخت.

شهید جلال نوبهار:

شهید جلال نوبهار در سال 1338 شمسی در خانواده ای مذهبی در کازرون چشم به جهان گشود. نوجوانی و جوانی او به تحصیل و در کنار آن، کار و تلاش گذشت و در سال 1355 موفق به اخذ دیپلم گردید.

جلال همزمان با اوج گیری انقلاب به امواج خروشان مردم پیوست و از افرادی بود که سهم موثری در پیشرفت انقلاب در شهرستان کازرون داشت. همزمان با شروع اعتصاب ها فعالیت های انقلابی خود را دوچندان کرد و به پخش اعلامیه و نوارهای امام(ره) و ترتیب جلسات و کمک به انقلابیون پرداخت تا دین خود را به اهداف بلند انقلاب ادا کرده باشد.

یادی از شهدای خبرنگار کازرون

او پس از پیروزی انقلاب نیز همچنان فعالیت های فرهنگی و مذهبی خود را ادامه داد و در عرصه فرهنگ، هنر و مذهب فعالیت های گسترده ای انجام داد همچنین شهید جلال نوبهار به عنوان خبرنگار روزنامه اطلاعات و جمهوری اسلامی در شهرستان کازرون فعالیت می کرد و چنان در نگارش اخبار و مطالب دقت نظر و پویایی داشت که پس از چندی به عنوان خبرنگار نمونه اطلاعات برگزیده شد و معرفی نامه و عکس اودر مجله اطلاعات به چاپ رسید.

جلال از ابتدای جنگ تحمیلی دوشادوش پدر رزمنده اش حاج برات در جبهه سوسنگرد حضوری فعال داشت و بارها به جبهه اعزام و چندین بار مجروح شد تا این که  سر انجام در تاریخ 20 فروردین ماه 66 در عملیات کربلای 8 به فیض شهادت نائل و به آرزوی دیرینش رسید و با نثار خون خویش به پای درخت اسلام و انقلاب اسلامی خود را جاودانه ساخت.

نویسنده: رووابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران کازرون
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
یاد شهید عزیز عبدالحمید مرحمتی که از نیروهای رسمی و فعال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کازرون بودند و همچنین خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در شهرستان کازرون بودند و هم یاد برادر عزیز ایشان زنده یاد حاج محمد مرحمتی که از پیشکسوتان بزرگ عرصه فرهنگ و هنر شهرستان بودند و انصافا منشاء خدمات بزرگ فرهنگی در این شهرستان بودند که متاسفانه در شهریور ماه سال گذشته به رحمت خدا رفتند گرامی و جاودان باد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴