پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
در روستاهای نرگسزار و عرب فامور انجام شد
به گزارش کازرون نما، آیین اختتامیه مرحله دوم و پایانی اردوی جهادی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون به صورت جداگانه در روستاهای نرگسزار و عرب از منطقه فامور بخش بالاده این شهرستان برگزار شد.


آیین اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی کازرون برگزار شد.

به گزارش کازرون نما،  آیین اختتامیه مرحله دوم و پایانی اردوی جهادی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون به صورت جداگانه در روستاهای نرگسزار و عرب از منطقه فامور بخش بالاده این شهرستان برگزار شد.

مسؤول گروه جهادی روستای نرگسزار در این آیین با تشکر از اهالی این روستا، اظهار داشت: در مدت حضور دانشجویان جهادگر در این روستا فعالیت هایی در زمینههای مختلف برگزار شد.

سجاد رئیسی با بیان اینکه در این مدت کلاس های مختلف فرهنگی و آموزشی با توجه به مقاطع سنی مختلف برای خواهران و برادران روستا برگزار شد، گفت: از جمله کلاس‌های برگزار شده برای خواهران می‌توان به مشاوره خانواده، تربیت فرزند و همسرداری اشاره کرد.

وی افزود: آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و بیان احکام از دیگر برنامه ها و کلاس‌های این اردو برای خواهران به شمار می‌رود که با استقبال اهالی روستا مواجه شد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون با تأکید بر اینکه یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی بنگاه های زودبازده است، خاطرنشان کرد: در مدت حضور دانشجویان جهادگر کارگاه‌های آموزشی «نمدبافی» و «توربافی» و ... ویژه زنان خانه دار برگزار شد.

رئیسی با اشاره به برگزاری کلاس‌های ویژه برادران، گفت: برای برادران نیز کلاس‌های با موضوعات احکام، قرآن و سبک زندگی برگزار شد.

این دانشجوی جهادگر ابراز امیدواری کرد این برنامه استمرار داشته باشد و در طول سال برگزار شود.

وی در پایان از همکاری‌های فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام محمد باقر (ع) منطقه فامور و اهالی روستا در برگزاری این اردو، تقدیر و تشکر کرد.

اهدای جوایز به فعالین و شرکت‌کنندگان در کلاس‌های فرهنگی، مذهبی وآموزشی، پایان بخش این آیین بود.

همچنین مسؤول گروه جهادی دانشجویی روستای عرب نیز در آیین اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی کازرون که در مسجد روستا برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: دلکندن از اهالی و کودکان روستا که آینده‌سازان این مرزوبوم هستند بسیار سخت است.

ابوالفضل نیکنام گفت: امیدواریم در مدت حضورمان در این روستا توانسته باشیم گامی هر چند کوچک در جهت اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی برداشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان گروه جهادی شهید جاوید مرحمتی در مدت 10 روز حضور خود در روستای عرب فعالیت‌های در عرصه‌های مختلف داشته‌اند، تأکید کرد: در این مدّت فعالیتهایی در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، پزشکی، آموزشی دامپزشکی و ورزشی برای صورت گرفت.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد، گفت: موضوعاتی همچون قرآن، احکام، عقاید، اخلاق، سبک زندگی، تربیت فرزند و ... متناسب با مقاطع سنی اهالی روستا به آنها ارائه شد.

نیکنام افزود: دانشجویان جهادگر در عرصه عمرانی به ساخت حمام و سرویش بهداشتی برای دو خانوار کم بضاعت روستا پرداختند.

وی در خصوص فعالیت‌های دامپزشکی گفت: دانشجویان جهادگر رشته دامپزشکی در مدت حضور خود در روستا به سم‌پاشی مکان‌های دامداران و ویزیت دام‌های سنگین سنگین و گوسفند به‌صورت رایگان اقدام کردند.

این دانشجوی جهادگر در ادامه سخنان خود به حضور تیم پزشکی در روستا اشاره کرد و اظهار داشت: با حضور تیم پزشکی در روستا، اهالی به صورت صلواتی ویزیت شدند و داروهای لازم به آنها داده شد.

برگزاری مراسم شبی با شهدا و جام فوتبال ویژه جوانان روستا از جمله دیگر برنامه‌های بود که نیکنام به آنها اشاره کرد.

این مراسم با اهدای جوایز به شرکتکنندگان در برنامه های اردو جهادی به اتمام رسید.

مسؤول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون کادرسازی برای انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی در چالش‌های نظام را دو مأموریت این تشکل دانشجویی دانست و اظهار داشت: در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی خدمت رسانی، سازندگی و فرهنگ‌سازی در مناطق محروم و مناطق آسیب دیده جهت رفع مشکلات مردم صورت می‌گیرد.

محسن رحمانی تصریح کرد: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی گامی مؤثر جهت محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار  میهن اسلامی است و دارای ثمرات و فواید بسیاری هم برای مردم محروم و هم برای جامعه دانشگاهی کشور می باشد که توجه، حمایت و پشتیبانی بیشتر مسئولان از آن، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی در پایان از همکاری ناحیه مقاومت، دانشگاه های آزاد اسلامی، سلمان فارسی، کمیته امداد امام خمینی، دهیاران و اهالی روستا که در برگزاری اردو، دانشجویان را یاری کردند تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است مرحله دوم اردوی جهادی بسیج دانشجویی کازرون با حضور گروه جهادی شهید جاوید مرحمتی متشکل دانشجویان بسیجی جهادگر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان و گروه جهادی تخصصی شهید نعمت‌الله ابوالحسنی بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی کازرون به مدت 10 روز در نرگسزار و عرب منطقه فامور شهرستان کازرون برگزار شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴