پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
سید کمال علوی:
سید کمال علوی که جهت پیگیری مطالبات مردم شهرستان کازرون در تهران حضور دارد در ادامه جلسات خود با مسئولین کشوری عصر روز یکشنبه با تعیین وقت قبلی توسط حسین رضازاده نماینده مردم شریف شهرستان کازرون درمجلس شورای اسلامی با مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهرستان کازرون و جمعی از نمایندگان سرمایه گذاران ایتالیایی جهت راه اندازی و توسعه پتروشیمی شهرستان کازرون طی نشستی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اختصاصی کازرون نما، سید کمال علوی فرماندار شهرستان کازرون پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در شهرستان کازرون را نیروی انسانی متخصص بومی، موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی محل احداث به دریای آزاد و دسترسی به آب مورد نیاز، تأمین برق با توجه به وجود نیرو گاه های سیکل ترکیبی، پیش بینی احداث خط ریلی در آینده نزدیک در مسیر شیراز-اهواز که از شهرستان کازرون عبور می کند، وجود اراضی و صنایع پایین دستی و چهار باند شدن محور مواصلاتی کازرون-بالاده برشمرد و بیان داشت: ان شاءالله با راه اندازی و شروع به کار پتروشیمی شاهد یکی از تحولات مهم در حوزه صنعت شهرستان کازرون خواهیم بود که از طرفی می تواند بطور مستقیم هزار شغل ایجاد کند.

در ادامه این نشست حسین رضازاده با اشاره به وجود نیروهای آماده به کار جوان و متخصص بومی اظهار داشت: راه اندازی این پروژه مهم در افزایش سطح اشتعال پایدار می تواند راهگشا و چشمگیر باشد و اینجانب در به سرانجام رسیدن و اولویت بخشی به راه اندازی آن از طرف وزیر نفت از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

با احداث و راه اندازی پتروشیمی شهرستان کازرون شاهد تحولی مهم در حوزه صنعت شهرستان کازرون خواهیم بود

شایان ذکر است که شركت پتروشيمي كازرون از سال ١٣٨٧ و طي مصوبات سفر رياست جمهوري مجوز احداث دريافت نمود.

طرح هاي مصوب جهت اجرا توسط پتروشيمي كازرون طرح پلي اتيلن سنگين و سبك خطي با حجم ٣٠٠ هزار تن در سال و پلي استال با ظرفيت ٢٠ هزار تن در سال مي باشد.

به گزارش کازرون نما، در طي اين سالها مجوزهاي مربوط به محيط زيست - موافقت نامه دريافت آب دوران توليد از سد نرگسي با حجم ٦/٥ميليون متر مكعب در سال، موافقت اوليه جهت دريافت آب صنعتي از تصفیه خانه فاضلاب شهري كازرون، مجوز برق و اتصال برق سايت از محل ايستگاه دادين، تملك و خريد زمين از مردم و اعطا زمين از منابع طبيعي جمعا به ميزان ١٠٠ هكتار، تسطيح و آماده سازي زمين ها به ميزان ٧٠ هكتار، حفر و بهره برداري از يك حلقه چاه به عمق ٢٥٠ متر و مجوز حفر چاه دوم جهت استفاده آب براي دوران ساخت، عقد قرارداد گاز جهت سوخت طرح ها، انعقاد قرارداد دريافت اتيلن از پتروشيمي گچساران، تجهيز كارگاه بصورت كامل و تجهيز كامل همراه با فيبر نوري و اينترنت پر سرعت، ايجاد جاده هاي دسترسي و روشنايي سايت

موارد باقي مانده جهت شروع بكار :

عقد قرارداد تجاري و تامين منابع مالي به ميزان ٣٠٠ ميليون يورو و  ٢٦١ هزار ميليارد تومان

همچنين دريافت ليسانس از يك سركت معتبر در حوزه پتروشيمي

دوره ساخت ٤ سال از زمان شروع بكار می باشد.

از زمان تاسيس تا كنون دو مرحله افزايش سرمايه صورت پذيرفته و آخرين  سرمايه شركت معادل ١٢٣ ميليارد تومان مي باشد كه عمده سرمايه بدليل عدم فعاليت در قالب سرمايه گذاري در شركت ارائه كننده خوراک يعني پتروشيمي گچساران سرمايه گذاري شده و معادل ٢٢درصد سهام آن پتروشيمي متعلق به پتروشيمي كازرون مي باشد.

عمليات فنس كشي كامل محدوده سايت، احداث ايستگاه پمپاژ و خط انتقال آب دوران ساخت، اجراي فضاي سبز به ميزان ٣هكتار، ترميم و بهسازي كانال دفع آبهاي سطحي بروز رساني مطالعات امكان سنجي از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين پتروشيمي مي باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
3
تا 10 سال دیگه هم راه نمی افته
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
2
فقط یه مشت پول زور از ملت گرفتین و زدین به جیب، همین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
2
جناب فرماندار دیگه به کازرون برنگرد.امضای ...... دیگر ترکمن چای توسط شما و نماینده به اصظلاح محترم هیچوقت فراموش نمیکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
2
آقای فرماندار شما فکر این باش که اگر دشت برم از کازرون جدا بشه دیگه تو کازرون جایی نداری
حالا موقع پتروشیمی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
2
جناب فرماندار دیگه به کازرون برنگرد.امضای ننگین دیگر ترکمن چای توسط شما و نماینده به اصظلاح محترم هیچوقت فراموش نمیکنیم
علي زاهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
2
فرمانداري كه عامل نماينده باشد طبيعتا تابع اوست.
کازرونی اصیل ناصر لشکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
1
فقط حرف میزنی. تو هم ... میکنی . غیرت داری بیا تو جمع مردم کازرون. مردم کازرون ، مردم 37 سال گذشته نیستن. تا پای جون از کازرون در مقابل بیگانگانی مثل شما دفاع میکنن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳