پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۱۹۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
امام‌جمعه کازرون:
امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه دفاع از تضییع حق مردم در تریبون نمازجمعه وظیفه ائمه جمعه است، گفت: موضع‌گیری امام‌جمعه و بیان مطلب در خطبه‌های نماز از سوی هیچ جناحی دیکته نمی‌شود.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان کازرون که به مناسبت هفته بزرگداشت نمازجمعه در دفتر کار وی صورت گرفت با اشاره به اقامه نخستین نمازجمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در 5 مردادماه 1358 و گرامیداشت این روز اظهار داشت: نمازجمعه یک عبادت جامع سیاسی، عبادی و اجتماعی بوده و امت اسلامی هفته‌ای یک روز را که بهترین روز و در ردیف اعیاد فطر و قربان شمرده‌شده در مصلایی جمع می‌شوند و به ادای فریضه نمازجمعه می‌پردازند.

وی نمازجمعه را بنا به فرموده امام راحل یکی از برکات الهی و اقامه نمازجمعه در کشورمان را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: الحمدالله امروز در کشور به برکت انقلاب اسلامی در نزدیک به 900 نقطه، در استان فارس نزدیک به 80 نقطه و در شهرستان کازرون نیز در 5 نقطه نمازجمعه برگزار می‌شود.

امام‌جمعه کازرون به برگزاری نخستین اقامه نمازجمعه در کشور به امامت آیت‌الله طالقانی با حکم حضرت امام (ره) در سال 58 در تهران اشاره کرد و گفت: نخستین اقامه نمازجمعه در کازرون دو ماه پس از اقامه نمازجمعه تهران توسط آیت‌الله ایمانی با حکم کتبی حضرت امام آغاز شد و تاکنون بدون یک هفته وقفه این نماز عبادی سیاسی تشکیل‌ شده است.

خرسند با تشکر از زحمات ائمه‌ی جمعه گذشته شهرستان کازرون به‌ویژه آیت‌الله ایمانی و آیت‌الله بنیادی تصریح کرد: این‌جانب 10 سال است که امامت نمازجمعه مردم شریف این شهرستان را عهده‌دار هستم و در این مدت بنا داشتم که در تریبون نمازجمعه فراجناحی عمل کنم و وحدت و همدلی را در مردم این شهرستان ایجاد کنم.

وی با رد برخی شائبه‌ها مبنی بر اینکه مطالب بیان‌شده در تریبون نمازجمعه و خطبه‌ها از سوی جناح و یا تشکیلات سیاسی مطرح و دیکته می‌شود، تصریح کرد: در مدت 10 سالی که در کسوت امام‌جمعه شهرستان کازرون قرار دارم یک‌بار نشده که فلان مطلب و یا فلان موضوع از سوی تشکیلات و یا جناحی به من دیکته شده باشد.

این مقام مسئول گفت: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه دارای معاونت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی بوده که به تألیف کتب، جزوات و نشر خبرنامه‌ها به‌صورت هفتگی و ماهانه مبادرت می‌کند و هیچ الزامی نیست که ائمه جمعه را موظف به بیان مطلبی کنند.

خرسند تصریح کرد: بیان مطالب و موضع‌گیری‌های ائمه جمعه بر اساس تشخیص خودشان و با مشورت با صاحب‌نظران است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع از تضییع حق مردم، توصیه به تقوا و اصلاح روش‌های نامطلوب، تذکر به مردم‌داری، ارتباط با مردم و شرکت در محافل گوناگون مردمی، نشست صمیمی با تمام جریانات مختلف سیاسی، نشست با دانشجویان و طلاب، مشورت با نخبگان به‌ویژه جوانان و پیگیری مسائل و مشکلات این شهرستان را در طول این 10 سال مسئولیتم داشته و ادامه خواهم داد.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه اولویت نخست ائمه جمعه و رسانه‌ها امروز باید بحث اقتصادی به‌ویژه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باشد گفت: امروزه  کشور از بیکاری و رکود رنج می‌برد و استان فارس هم باوجود آوازه‌ای که دارد جزو استان‌های محروم کشور است.

خرسند با ابراز تأسف از اینکه تعداد زیادی از مراجعان به دفتر امام‌جمعه را بیکاران تحصیل‌کرده جویای کار تشکیل دهد متذکر شد: امروز وظیفه مطبوعات باید مطالبه‌گری به‌دور از حب و بغض و بیان ظرفیت‌های موجود در این شهرستان و دعوت از سرمایه‌گذاران باشد.

وی گفت: جوانان شهرستان کازرون با وجود قدمت تاریخی و دارا بودن مناظر طبیعی، گردشگری و اقلیم آب‌وهوایی مناسب نباید با بیکاری دست‌وپنجه نرم کنند.

امام‌جمعه کازرون به بیان اینکه اولویت نخست خودم را مسائل فرهنگی می‌دانم با ابراز تأسف گفت: در بعضی مواقع دست‌هایی در کار است که می‌خواهند فضای این شهرستان را که پیشینه مذهبی دارد را به غیرمذهبی تبدیل کنند که در این زمینه مطبوعات باید مطالبه‌گر و حساس باشند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
پس در صورت عدم الزام ائمه بسیار محترم جمعه به موضع گیری بر اساس مطالب دیکته شده از طرف شورای عالی سیاست گذاری، موضع گیری های همزمان و یکسان اغلب ائمه جمعه در یک موضوع، که حتی با کلمات و جملات مشابه و بعضن مثل هم بیان میشه، ناشی از دو چیز میتونه باشه.
1- اون عدم الزامه فقط روی کاغذ باشه و نتیجه استفاده از این حق برای برخی ائمه جمعه هزینه بردار بشه.
2- کلمات و جملات مشابه برای ابراز موضع گیری های یکسان، از طریق تله پاتی به اکثر ائمه جمعه .... بشه و اونا در .... نقشی نداشته باشند.
_ البته چون جدیدن تعداد ائمه جمعه زیاد شده، از دو مرکز تهران و مشهد مطالب بصورت تله پاتی ....
اونایی هم که گیرنده شون مستقل کار کنه مستعفی میشن و جوونهای .... هم، پیازداغ مطلب رو برای طی کردن .... بصورت جهشی، بیشتر میکنن.
البته خوشبختانه امام جمعه محترم کازرون کمتر از دیگران تحت تاثیر تله پاتی بودند. اینجوری به نظر میرسه. همین هم جای شکرش باقیه.
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
1
جناب اقای خرسند مردم نگران جدایی منطقه تاریخی و طبیعی خود یعنی بیشاپور، سیدحسین و دشت برم هستند.لطفا هرچه زودتر مواضع خود را در این رابطه مشخص کنید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
1
با سلام.
حاج آقا خرسند چرا خودشون بعنوان امام جماعت تویکی از مساجد حضور ندارند؟؟؟؟
تا از مشکلات مردم بهتر و بی واسطه تر اطلاع پیدا کنند و در دسترس باشند
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
جناب آقای خرسند پس چرا نطق تمامی ائمه جمعه در سراسر کشور یکی هست؟ همه در محکومیت اقدامات دولت دکتر روحانی هست و همه سیاه نمایی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
یا خدا!!!!! یعنی حاج آقا خرسند خودشون قبول دارن که از تضییع حقوق مردم دفاع می کنن؟؟!
موسی کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
امیدوارم هر چه سریع تر درباره این فاجعه جداسازی چنار و دشت برم هم صحبت کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳