پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس:
کارگاه آموزشی ویژه منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی ویژه شوراهای اسلامی روستایی و عشایری بخش جره و بالاده با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری فارس، فرماندار شهرستان کازرون، بخشدار جره و بالاده و اعضای اصلی شوراهای اسلامی روستایی و عشایری دوره پنجم بخش جره و بالاده برگزار گردید.

به گزارش کازرون نما، حمدالله عربلو بخشدار جره بالاده در ابتدای سخنان خود با تبریک به منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی گفت: در بخش جره و بالاده 457 نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری به عنوان کاندیدای ثبت نام کردند که با مشارکت پرشور 82 درصدی مردم در پای صندوق های رای تعداد 229 نفر به عنوان اعضای اصلی شورای روستا و عشایری انتخاب گردیدند.

وی در ادامه چند مسئله را در رابطه با شوراها بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: ضرورت آموزش مستمر در طول دوره مسئولیت، پیگیری مضاعف برای حل مشکلات و معضلات روستایی و تیره های عشایری و قانونمندی و تقویت وحدت و همدلی بین مردم و اعضای شورا و صبور بودن و تحمل بالا، انتخاب دهیاران شایسته و کارآمد مواردی است که منتخبین دوره جدید شوراهای اسلامی باید مد نظر قرار دهند.

کارگاه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی بخش جره و بالاده برگزار شد

بخشدار جره و بالاده در ادامه با ناگوار دانستن قتل دختر بچه هفت ساله پارس آباد اردبیل و فوت زن نابغه ریاضی ایران و جهان بیان داشت: پیشگیری همه جانبه زمانی محقق خواهد شد که آموزش همه جانبه را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار بدهیم.

در ادامه جلسه، فرماندار شهرستان کازرون با تشکر از مجموعه استانداری که امر آموزش را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده اند بیان داشت: شورایی که به قوانین و مسائل حقوقی شوراهای اسلامی تسلط و احاطه کامل و کافی داشته باشند بدون شک در پیشبرد اهداف موفق تر عمل خواهد کرد .

سید کمال علوی با اشاره به تشکیل ٧۵ شورای اسلامی روستایی و عشایری در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در بخش جره و بالاده اظهار داشت: در دوره چهارم شوراهای اسلامی تعداد 17 روستا فاقد شوراهای اسلامی بودند که با همت و تلاش مسئولین بخش و نوع نگاه دولت تدبیر و امید به آینده ای بهتر، مردم پای صندوق های رای آمدند و نسبت به حقوق خود حساس شدند؛ الحمدلله این 17 روستا که فاقد شورا بودند و امور شان حتی انتخاب دهیار از طریق شورای اسلامی بخش پیگیری و رسیدگی می شد امروز تعیین سرنوشت و پیگیری امورشان به دست خودشان خواهد بود که این اتفاق بزرگی است.

وی سپس با اشاره به اعتماد مجدد مردم به دولت تدبیر و امید و انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور افزود: به پاس همین اعتماد مردم به دولت خدمتگزار تدبیر و امید، کلنگ زنی گازرسانی به 54 روستای شهرستان کازرون با اعتباری بالغ بر 64میلیارد تومان و با در نظر گرفتن ضریب پلوس بالغ بر 90 میلیارد تومان بلافاصله بعد از انتخابات آغاز شد، در صورتیکه همین پروژه که به جرات می توان گفت سه برابر اعتبار عمرانی شهرستان کازرون هست قبل از انتخابات آمادگی کلنگ زنی را داشت اما اخلاق انتخاباتی رعایت شد تا شائبه تبلیغات انتخاباتی پیش نیاید .

علوی در ادامه گوشه ای از خدمات ارائه شده توسط دولت در بخش جره و بالاده را برشمرد و اظهار داشت: به لحاظ تناسب جمعیتی و تناسب وسعتی سعی کردیم بیشترین رقم اعتباری به بخش جره و بالاده و در حوزه اعتبارات آب، راه و بهداشت و درمان، تعلق گیرد.

فرماندار شهرستان کازرون در ادامه پروژه سد نرگسی را یک اتفاق بزرگ برای شهرستان کازرون دانست و بیان داشت: به عنوان یک پروژه ملی به طور جدی پیگیر کار آن هستیم و امیدواریم که تا پایان سال 1397شاهد آبگیری این سد بزرگ خواهیم بود.

کارگاه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی بخش جره و بالاده برگزار شد

سپس سیدعلی نقی طیب لقمانی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری فارس در جایگاه قرار گرفت و با تقدیر از زحمات اعضای شوراهای اسلامی دوره چهارم و تبریک به منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی بیان داشت: جایگاهی که امروز شما در آن قرار گرفتید جایگاه بسیار عظیم و بزرگ و مترقی است و خوشحالیم که در کشوری زندگی می کنیم که به برکت خون شهدای گرانقدر، رهبری های مقام معظم رهبری با بنیان استواری که امام راحل مقرر کردند تشکل و نهاد شوراها در آموزه های دینی ما، ریشه در سنت پیامبر، ریشه در کلام وحی، ریشه در فرهنگ و عرف جامعه ما دارد؛ و قانون اساسی با داشتن مرجعیت در امر قانونگذاری، اصولی بسیار روشن و قاطع را به امر شوراها اختصاص داده است.

سید علی نقی طیب لقمانی اظهار داشت: علمای علم جامعه شناسی نکته ای را عنوان می کنند که هر کانونی که محل استقرار جوامع بشری است، اگر سه شاخصه را در خود جای بدهد متمدن محسوب می شود. 1-جمعیت 2- تولید 3- هنر و من افتخار می کنم که بخش جره و بالاده واجد هر سه عنصر است. هم دارای جمعیتی قابل ملاحظه و هم تولید انواع مختلف محصولات و هم هنرمندانی که زبانزد عام و خاص است. بخشی متمدن با دارا بودن ظرفیت های قوی و پاره ای از تنگناهایی که پیش رو هست. برای پیگیری مطالبات نیازمند مسلح شدن به سلاح علم، دانش، آشنایی با قوانین و مقررات است و آموزش را در هیچ زمان و مقطعی رها نکنید.

وی سپس با اشاره به تصویب قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی اظهار داشت: هر چقدر گاز مصرف می شود 10 درصد عوارض بر روی آن بسته شده است که از محل آن 10 درصد دو اتفاق مبارک و میمون در کشور اتفاق بیافتد که 80 درصد صرف گازرسانی به مناطق فاقد گاز بشود و 20 درصد صرف تجهیز و نوسازی مدارس که خوشحالیم که در مسیر درست توسعه قرار گرفته ایم. نمی گوییم که همه چیز حل شده است، فاصله‌ی زیادی تا نقطه مطلوب هست اما مسیرمان درست است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری فارس در ادامه با اشاره به کانون های تولید و افزایش اعتبارات دهیاری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده سهم روستاها از 20 درصد به 35 درصد افزود: ما باید رسالت، هدف و مسیرمان را به سمتی طراحی کنیم و به سمتی سوق بدهیم که مشکلات کلان امروز جامعه که به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده همه با هم ظرفیت ها را بشناسیم و منابعی که در اختیار داریم جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال سمت و سو بدهیم. معتقد هستم توسعه روستاهای ما شکل نمی گیرد مگر اینکه بتوانیم منابع اقتصادی، منابع درآمدی پایدار را برای روستاها ایجاد کنیم. این منابع ایجاد نمی شود مگر اینکه همه ما دانش بومی خود را به خوبی بشناسیم و بدانیم گذشتگان ما چه داشتند و محسنات دانش بومی مان را تقویت کنیم و مشکلات آن را به کمک و استمداد فن آوری روز اصلاح کنیم و برگرفته از این دو مسیر بنگاه های اقتصادی ایجاد کنیم که مشوق حضور مردم در روستاها باشد. مسائل و مشکلات شهرهای ما، کلان شهرهای ما حل نمی شود مگر اینکه مسائل و مشکلات روستاها را بتوانیم حل کنیم.

لقمانی در خاتمه تاکید کرد: امیدوارم که با همراهی و همدلی و کمکی که می کنید با انتخاب مدیران اجرایی قوی که دهیاران محترم هستند بتوانید مؤثر تر مشکلات منطقه تان را پیگیری کنید.

در ادامه این جلسه اساتیدی از دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری فارس نسبت به آموزش قوانین مرتبط با شوراهای اسلامی اقدام و نکات اصلی وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی آموزش و متذکر شدند و در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات منتخبین شوراهای اسلامی دوره پنجم پاسخ دادند.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۵
اذان صبح
۰۴:۵۰:۴۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۰۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۲۲
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۲۴