پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
با حضور چهار شهرستان فارس :
پنجمین المپیاد مهارت های امدادی دادرس هلال احمر با عنوان "دانش آموزان آماده در روزهای سخت" با شرکت دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان های، کازرون، ممسنی، رستم و فراشبند به میزبانی کازرون آغاز شد.

به گزارش کازرون نما، سرپرست اداره دانش آموزی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، دوشنبه در حاشبه برگزاری این المپیاد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این المپیاد در چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب این استان برگزار می شود و در نهایت تیم های منتخب در مرکز استان با یکدیگر رقابت خواهند کرد و تیم برگزیده به مسابقات کشوری اعزام می شود.
فاطمه جلیلی افزود: 60 دانش آموز دختر و پسری که در این المپیاد شرکت کرده اند در گروه های 14 نفری با یکدیگر رقابت می کنند.
وی در مورد نحوه شرکت دانش آموزان در این المپیاد گفت: دانش آموزانی که عضو کانون های دانش آموزی مدارس هستند، متناسب با استعداد و علاقه ای که دارند از طریق این کانون ها، آموزش های امدادی را فرا می گیرند و در المپیاد "دانش آموزان آماده در روزهای سخت" شرکت می کنند

پنجمین المپیاد مهارت های امدادی دانش آموزان در کازرون آغاز شد
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کازرون هم بیان کرد: 60 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان های ممسنی، رستم، فراشبند و کازرون در قالب 2 گروه پسران و دختران در این المپیاد حضور دارند و برگزیدگان این مرحله برای  شرکت در مرحله استانی معرفی خواهند شد.
کاظم عباسی بیان کرد: این المپیاد را آموزش و پرورش شهرستان کازرون با همکاری جمعیت هلال احمر این شهرستان در یکی از تفرجگاه های حاشیه امامزاده سیدحسین (ع) کازرون برپا کرده و در روز نخست آن (دوشنبه) دانش آموزان دختر با یکدیگر رقابت می کنند و فردا (سه شنبه) دانش آموزان پسر با هم مسابقه خواهند داد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون هم اظهار کرد: این المپیاد با هدف بالابردن سطح ظرفیت خود امدادی دانش آموزان در مدارس و اینکه هر خانواده دارای یک امدادگر باشد، برگزار شده است
عزیزالله خاکسار افزود: در پنجمین المپیاد مهارت های امدادی دادرس هلال احمر، دانش آموزان در رشته های پرپایی چادر امدادی، آتل بندی، حمل مصدوم و نحوه احیای قلبی بیمار تا رسیدن کمک های امدادی، با هم رقابت می کنند.
او گفت: با توجه به موقعیت کشور و استان فارس به لحاظ وقوع حوادث پیش بینی نشده، ضروری است دانش آموزان در سن نوجوانی و از طریق مدارس با آموزش های امدادی آشنا شوند

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳