پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
سرپرست واحد کازرون در حاشیه کنفرانس ملی پژوهش‌های نوین برق و کامپو‌تر و مهندسی پزشکی با مسئولان غرفه‌های مربوط به دستاوردهای پژوهشی و اختراعات ساخته شده گفت‌وگو کرد.

سرپرست واحد کازرون در حاشیه کنفرانس ملی پژوهش‌های نوین برق و کامپو‌تر و مهندسی پزشکی با مسئولان غرفه‌های مربوط به دستاوردهای پژوهشی و اختراعات ساخته شده گفت‌وگو کرد.

گفت‌ و‌ شنود سرپرست واحد کازرون با مخترعان در حاشیه یک کنفرانس ملی در کازرون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر جمال الدین الوانی از تجهیزات و امکانات کارگاهی برق و مخابرات که از سوی دانشجویان دکتری برق و مخابرات واحد کازرون به نمایش گذاشته شده بود بازدید و با دانشجویان و استادان مخترع گفت‌وگو کرد.

سرپرست واحد کازرون با حضور در یکی از غرفه‌های پنل تولید برق خورشیدی با مخترع آن سیستم در مورد کاربرد این پنل تولید برق سالم و نیز امکان افزایش توان تولید آن بصورت انبوه گفت‌وگو کرد.

مریم حمیدی مفرد دانشجوی دوره دکتری برق کازرون نیز گفت: «در مقاطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد هم دانشجوی دانشکده فنی مهندسی واحد کازرون بوده‌ایم و اکنون به‌عنوان دانشجوی دکتری در این دانشگاه مشغول تحصیل هستیم

مخترع تولید برق خورشیدی اظهار کرد: «این پنل سیار خورشیدی یک انرژی کاملا رایگان است و تنها در راستای جمع آوری و تبدیلات آن باید سرمایه‌گذاری شود

مهرداد گرجیان دانشجوی دکتری برق واحد کازرون هم گفت: «خوشبختانه در این حوزه مطالعات خوبی صورت گرفته است و زمینه ایجاد و ساخت آن مهیاست و باید تلاش شود نیروگاه‌هایی از قبیل یک مگاواتی طراحی، ساخت و راه اندازی و مانند نیروگاه اراک و به شبکه سراسری ترزیق شود

وی در جمع پژوهشگران و محققان حاضر در کنفرانس ملی پژوهش‌های نوین برق و کامپو‌تر و مهندسی پزشکی با بیان اینکه سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۶مبتنی بر افزایش سطح کیفی و کمی فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی است، اظهار کرد: «تلاش داریم با محور قرارداد این دو شاخص مهم در راستای رسیدن به اهداف کلان دانشگاه گام برداریم

 گفت‌ و‌ شنود سرپرست واحد کازرون با مخترعان در حاشیه یک کنفرانس ملی در کازرون

وی درباره برگزاری کنفرانس ملی برق کامپیو‌تر و مهندسی پزشکی در واحد کازرون افزود: «این کنفرانس ملی با مجوز ISC وزارت علوم و تحقیقات و فن‌آوری و با دریافت ۲۰۰ مقاله از سراسر کشور -که حدود ۱۳۰ مقاله به صورت شفاهی پذیرش شده است- برگزار شد و در پایان از مقالات بر‌تر قدردانی به‌ عمل می‌آید

الوانی با قدردانی از تصمیم قاطع و به موقع هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای انتخاب دکتر فرهاد رهبر به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «فرهاد رهبر شخصیتی کاملا علمی و باسابقه مدیریتی درخشان می‌تواند منشأ تحول عظیم در این شجره طیبه باشد و موجب وحدت، تعامل، همبستگی و هم‌فکری بیشتر در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شود.»

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
این روزها الی ماشاالله کنفرانس علمی و همایش برگزار میشه. ماهانه 10 تا اطلاعیه کنفرانس، اونهم در یک رشته برای من ایمیل میزنن.
ولی چیزی که اصلا وجود نداره، تولید ثروت از علم، رونق اقتصادی، اشتغال و رشد صنعت کشور هست. تا دلتون بخواد، مقاله نظری و تئوری و بدون کاربرد داریم. اگه قرار بود که رشد علمی براساس کنفرانس و مقاله باشه، کشور ما باید جزو 5 اقتصاد برتر دنیا بود. ولی یه نگاه به رتبه صنعتی ایران در دنیا، رتبه ایران در بین اقتصادهای دنیا، رتبه ایران در نوآوری ها بندازید، اونوقت می فهمید که این مقاله ها همش کاغذبازی و پرکردن بیلان کاری و پر کردن رزومه هست.
تا وقتی تفکر (علم بدون عمل) در کشور ما برقراره، وضعمون همینه که هست. کالای ایرانی، دارای ضعیف ترین کیفیتها می باشد، خودروهای ما رو فقط دو کشور عراق و سوریه میپسندن، اینها دغدغه و مشکل هست. اگه هنری داریم، باید گرهی از کار خلق باز کنیم، باید مشکلی از مشکلات کشورمون رو رفع کنیم، رشته ای از وابستگی رو قطع کنیم، برای دو تا جوان زمینه اشتغال و ازدواج فراهم کنیم. وگرنه اینکه سالانه چندین مقاله بی فایده به مقاله های بی فایده قبلیمون اضافه کنیم، چه فایده داره؟؟؟
دانشگاههای ما پر از عالم بی عمل هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
مشکل از دانشگاه نیست بلکه قهر بودن صنعت با دانشگاه و کمبود بودجه پژوهشی است و گرنه اساتید دانشگاه (البته نه همه انها) از نظر سواد چیزی کم ندارند. در کشورهای پیشرفته تمامی تحقیقات بر اساس نیاز صنعت صورت می گیره ولی در کشور ما قبل از اینکه معضل حل بشه نسخه خارجی را وارد کرده و مورد استفاده قرار می دهند متاسفانه تا زمان وجود نفت و طرز فکر مصرفی مشکل همواره باقی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹