پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
توسط گروه جهادی بسیج دانشجویی کازرون صورت گرفت
مسئول بسیج گروه جهادی شهید نعمت‌الله ابوالحسنی دانشکده دامپزشکی کازرون اظهار داشت: این گروه جهادگر دامپزشکی در مدت حضور خود در روستاهای محروم به سم‌پاشی 60 واحد مکانی دامداران و ویزیت بیش از 100 واحد دامی سنگین و 20 رأس گوسفند در چهار روستای نرگس‌زار، عرب، فامور و پیر مهلت کازرون به‌صورت رایگان اقدام کرد.

به گزارش کازرون نما، مسئول این گروه جهادی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در مدت حضور دانشجویان دامپزشکی جهادگر در این روستاها 10 لیتر سمپاشی از بالغ بر 60 مکان دامی صورت گرفت، اظهار داشت: جهادگران دامپزشک در مدت حضور خود در روستا بیش از صد مورد از دام هاس سنگین و 20 گله گوسفند را مورد ویزیت قرار دادند.

معالجه رایگان دام‌های سبک و سنگین 4 روستای کازرون

امیر سیاحی افزود: در این مدت 62 مکان دامی مورد ضدعفونی قرار گرفتند و طیور این روستاها تحت واکسیناسیون معادل 2 هزار دوز واکسن آنفولانزا و نیوکاسل قرار گرفتند.

وی گفت: از جمله اقدامات این گروه جهادی توزیع داروی رایگان بین دامداران فقیر و نسخه کردن برای سایر دامداران در مناطق محروم و سخت گذر بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون، عمده مشکلات دام های فامور این روستاها را بیماری های تولیدمثلی و عفونت های رحمی، بیماری های «اکتینومایکوز» و «تیلریوز» عنوان و خاطرنشان کرد: این مشکلات عموماً ناشی از عدم تغذیه مناسب و توجه نکردن به بیماری های پیرامون زایمان است.

معالجه رایگان دام‌های سبک و سنگین 4 روستای کازرون

سیاحی افزود: کمبود ویتامین e-selenium و بیماری آگالاکسی از دیگر موارد اپیدمیک در این روستاها می باشد که به دلیل فقر زمین های کشاورزی از مواد معدنی و عدم توجه دامداران به برنامه واکسیناسیون دام است.

وی رعایت نکات بهداشتی و تکمیل دوره درمان داروها از سوی دامداران را ضروری دانست و اظهار داشت: توصیه های دامپزشکی از سوی اکیپ دامپزشکی نقش مهمی در بهبود بیماری دام ها در طول سال دارد.

مسئول گروه جهادی تخصصی شهید نعمت اله ابوالحسنی بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی کازرون ابراز داشت: بعد از معاینه دام های بیمار از سوی اکیپ دامپزشکی، توصیه های لازم برای رعایت نکات بهداشتی و تزریق به موقع واکسن به دامداران روستا ارائه شد.

سیاحی در پایان ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی را تامین کننده سلامت دام ها و در نتیجه ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه دانست و از دامداران خواست همواره دام های خود را در معرض معاینه دامپزشک قرار دهند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا
|
Germany
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
سلام
از مسئولین بهداشت دامپزشکی خواهشمندم فکری به حال گربه های ولگرد در سطح شهر و روستاها بکنند. چون با زاد و ولد بی رویه ی این حیوانات بدون سرپرست هم مردم به دردسر می افتند و هم خود حیوانات آزار و اذیت می شون و علاوه بر ان از گرسنگی نیز رنج می برند. تا آنجاییکه من میدانم عقیم کردن این حیوانات راه حلی برای کنترل زاد و ولد بی رویه ی انها می باشد.
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷