پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
جمعی از مردم کازرون با حضور در تالاب خشکیده پریشان این شهر، همایش آبی بدون آب را برگزار کردند و سطح این تالاب را با پارچه آبی رنگ پوشاندند. به گزارش کازرون نما این همایش بعدازظهر جمعه 30 تیرماه براساس فراخوان مردمی برگزار شد.

جمعی از مردم کازرون با حضور در تالاب خشکیده پریشان این شهر، همایش آبی بدون آب را برگزار کردند و سطح این تالاب را با پارچه آبی رنگ پوشاندند.

به گزارش کازرون نما این همایش بعدازظهر جمعه 30 تیرماه براساس فراخوان مردمی برگزار شد.

براساس آنچه مسئولان پیشتر گفته بودند آب این دریاچه به دلیل سوء مدیریت های گذشته، برداشت بی رویه آب از چاه های کشاورزی (مجاز وغیر مجاز) اطراف دریاچه و هم چنین کاهش نزولات آسمانی خشک شد.

دریاچه و تالاب پریشان تا پیش از خشک شدن یکی از دریاچه های آب شیرین کشور بود و سالانه پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر برای زمستان گذارانی به این تالاب مهاجرت می کردند.

شرکت کنندگان در همایش آبی بدون آب از مسئولان استانی و کشوری درخواست کردند که برای احیای این تالاب که هویت شهرستان کازرون است همت کنند.

محمود جعفری رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون در این مراسم گفت:این حرکت مردمی نشانگر آن است که مردم همیار محیط زیست هستند و در احیای این تالاب نقش دارند.

وی گفت: این حرکت پیامی است به مردم کشور و مسئولان تا در احیای تالاب پریشان تلاش کنند.


جعفری گفت :‌طرح جامع احیای تالاب پریشان در استانداری فارس به تصویب رسیده است که امیدواریم با پیگیری های مسئولان اعتبارات مورد نیاز برای احیای این تالاب اختصاص یابد.

وی افزود: قرار است که پس از اتمام سد نرگسی بایک خط انتقالی که پیش بینی شده است سالانه 10 میلیون متر مکعب آب به تالاب انتقال داده شود.

دریاچه پریشان با وسعتی حدود 4500 هکتار در 14 کیلومتری شرق شهر کازرون قرار دارد که تاکنون چندین بار به دلیل خشکی دچار آتش سوزی شده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲