پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۱۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
امام جمعه بخش جره و بالاده :
امام جمعه بخش جره و بالاده : درخواست اکید از دولت و مجلس محترم برای متناسب کردن یارانه های نقدی با قیمت آب و برق و گاز و بنزین چون 77 ماه قبل با نرخ آن زمان حامل های انرژی و محاسبه ای که صورت گرفت مبلغ یارانه نقدی 45500 تومان تعیین شد که تقریبا با هزینه ها تناسب داشت اما ...

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش جره و بالاده ، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسینعلی بهرامی باباحیدری امام جمعه بخش جره و بالاده در خطبه های مورخ 30 تیرماه سال ۹۶ که با حضور با شکوه مردم ولایتمدار وشهید پرور و بصیر بخش در مسجد امام حسین (ع) بالاده برگزار شد در خطبه اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی،  به مناسبت نزدیک 5 مرداد سالروز اقامه اولين نمازجمعه در تهران به امامت مرحوم آيت‏ الله سيد محمود طالقانى(ره) در سال 1358 به بیان فضیلت های نماز جمعه از دیدگاه آیات و روایات  پرداخت .

خطیب جمعه بخش جره و بالاده با اشاره به روز جمعه 6 مرداد روز کار آفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای گفت :

مرکز فنی و حرفه ای بالاده تنها مرکز خیّر ساز کشور است که در سال 87 به همت خانواده مرحوم حاج جواد ملک زاده در مساحت 5300 متر احداث گردید و تاکنون توانسته 1500000 هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی در بیش از 20 حرفه داشته باشد و دارای 4 کارگاه  مکانیک، برق، عمران، و جوشکاری است  و این مراکز فنی و حرفه ای مسیر بسیار  مناسب و کم هزینه ای برای جوانان جویای کار در بازار هستند.

 حجت الاسلام بهرامی بابا حیدری در ادامه توصیه های نمود : درخواست اکید دارم از شهروندان بالاده برای رعایت نظافت جوی و نهر و جداولی که آب زمین های کشاورزی و باغات را تامین می کنند و پرهیز جدی از ریختن آشغالها بالاخص بطریهای نوشابه و آب معدنی و ... که بسیار مقاوم در برابر تجزیه هستند و مشکلات زیست محیطی زیادی را ایجاد می کنند.

توصیه اکید به صرفه جویی در مصرف برق با توجه به گرم شدن شدید هوا و احتمال خاموشی ها در صورت عدم رعایت که متاسفانه امسال در روز 19 تیر ماه رکورد مصرف برق در تاریخ صنعت برق کشور با مصرف 53 هزار و 847 مگا وات شکسته شد.

امام جمعه بخش جره و بالاده افزود : درخواست اکید از دولت و مجلس محترم برای متناسب کردن یارانه های نقدی با قیمت آب و برق و گاز و بنزین چون 77 ماه قبل با نرخ آن زمان حامل های انرژی و محاسبه ای که صورت گرفت مبلغ یارانه نقدی 45500 تومان تعیین شد که تقریبا با هزینه ها تناسب داشت اما در طول این 6 سال و 5 ماه که از پرداخت یارانه نقدی می گذرد چند بار قیمت آب و برق و گاز و بنزین افزایش یافته به طوری که در مناطق سردسیر در فصل زمستان فیش های نجومی گاز داد مردم را در آورد و در مناطق گرمسیر در فصل تابستان فیش های نجومی برق امان مردم را بریده !!!

 اما معلوم نیست با کدام توجیه اقتصادی هنوز مبلغ یارانه همان 45500 تومان است؟!!!

که این موضوع واقعا اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه را با مشکلات بسیار جدی مواجه کرده است .

 

نویسنده: روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش جره و بالاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
1
با توجیه فروش قیمت نفت، با توجیه تورم تک رقمی، با توجیه اقتصاد دادن ها مبنی بر بیشتر بودن ضرر و زیان افزایش یارانه ها برای مردم در برابر افزایش نرخ تورم و کاهش خدمات بهداشتی و درمانی و عمرانی و صدها توجیه دیگه افزایش یارانه ها غیر منطقی هست. شایسته است امام جمعه محترم جوان، قبل از افاضات خود، یه سرچ کوچولو درباره معایب و مزایای افزایش یارانه ها برای مردم داشته باشن و فقط به اطلاعات دریافتی از نمازگزاران اکتفاء نکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
با توجیه اینکه پول بیشتر نیست بدیم.جناب روحانی اقتصاد دان!شما بگو با کدوم توجیه اقتصادی روز اول با همه برابر یارانه دادند؟ وای برما که مجبوریم همه نظرات شما رو تحمل کنیم در همه زمینه ها.
اسدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
ای کاش این طرح هدفمند کردن یارانه ها هیچ وقت تصویب و اجرا نمی شد. ما ایرانیها تو حرف زدن خیلی ماهر هستیم، ولی پای عمل و اجرا که میرسه، همیشه کمیتمون لنگ میزنه... کاری به این دولت و اون دولت هم نداره، این خصوصیت کلی ما ایرانیهاست. هممون سخنران توانا و عامل ناشی هستیم.
آمریکا از خلا بزرگ بد اجراشدن یا ناقص اجراشدن این طرح استفاده کرد و در حالی که همه چی داشت گرون میشد، با تحریم های هوشمندانه و مطالعه شده وزارت خزانه داری خودش، نرخ دلار رو از 1200 به 3200 رسوند و بقیه ماجرا...
امروز ماییم و پراید 22 تومنی و 3 برابر شدن قیمت لوازم خانگی و بقیه اقلام و مردمی که برای خرید پراید قسطی 36 تومنی تو صف ایستادن و الان دارن قسط میدن.
من نمیدونم چرا دولت و مجلس همکاری نمیکنن که این طرح یارانه ها رو لغو کنن و برگردونن به حالت قبل.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
آقا چرا اینقدر قیمت آب گرون شده؟؟!!
ما همیشه قبض آبمون بین 6000 تا 10000 تومن بود چون واقعا کم مصرف میکنیم و تو همه چیز رعایت می کنیم. البته 3 نفر هستیم. ولی اینبار 17000 تومن برامون قبض آب اومده. اصلا سکته زدم. فکر کردم زیاد مصرف کردم، ولی میزان مصرفم مثل همیشه تو محدوده 30 تا 35 بوده. تو برق و گاز هم همیشه جزو مشترک کم مصرف هستیم، ولی تازگی ها قبض برق و گاز هم رشد قابل ملاحظه ای داشته، با اینکه میزان مصرفمون تو همون حالت قبلی مونده.
اصلا یارانه دیگه جوابگو نیست. باید از جیب مایه بذاریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳