پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۱۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
ساخت پست 66 کیلو ولت پستی که چند ماهی ست احداث آن مصوب شده و با راه اندازی آن مشکل برق بخش های خشت و کنارتخته تا 50 سال آینده برطرف میشود , ایستگاهی که با همه تلاش مسئولان به ایستگاه تامین نشدن زمین برخورده است

برق !مهمان خوانده ایی که این روز های داغ تابستان  مشتریان زیادی داره ,مهمانی ارزشمند, تا زمانی که وجود داره کمتر به فکر نبود آن هستیم, اما خدای ناکرده اگر برود اشک همه از دوری وصالش  به در  خواهد اومد  , موضوعی که این  روزها با وجود خنکای کولرهای اسپیلت, اگر اتفاق بیفته  باعث میشه قدر این مهمان دوست داشتنی را بیشتر بفهمیم , حکایتی که دیشب ساعت 2 بامداد تو  بخش های خشت و کنارتخته   اتفاق افتادو چهار  ساعتی  برق عزیز ! از خونه های ما قهر کرد و رفت . حادثه ای دلخراش که به گفته مهندس آقایی رئیس اداره برق این دو بخش، ‌ علتش افزایش استفاده از برق و ذوب شدن یکی از کابل های فشار قوی ایستگاه قائمیه بود  .

 احداث  پست برق 66 کیلو ولت  برق خشت در انتظار اهدا زمین /کلید ساخت ,در دستان خیران بورکی و خشت

شاید سوال بشه پس تو این روزها وشب های داغ تابستان با این مصرف برق چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ جواب مهندس آقایی ریس اداره برق و مهندس باباسالاری مسول ایستگاه شهید نوذری خشت و کنارتخته اینه که چون مصرف برق بالاست و تنها یک خط انتقال آن هم از ایستگاه قائمیه برق این دو بخش را  تامین میکنه وجود داره   و در حال حاضر با مدیریت بحران , تامین برق داره مدیریت میشه , هر لحظه امکان خاموشی وجود داره !

 

اما راه چاره چیست ؟ صرفه جویی و رعایت الگویی مصرف  در تمام شبانه روز

 

در کنار این راه حل مهم برنامه مهمتری هم که موضوع گزارش ماست وجود داره ،

به همین خاطر برای حل این مشکل جلسه ای امروز با حضور بخشدار, شورای شهر ودیگر مسولین به همراه  نماینده حقوقی برق منطقه ای استان فارس در بخشداری خشت  برگزار شد .

 راه حل :

 ساخت پست 66 کیلو ولت  پستی که چند ماهی ست احداث آن مصوب شده وبا  راه اندازی آن مشکل برق بخش های خشت و کنارتخته تا 50 سال آینده برطرف میشود , ایستگاهی که با همه تلاش مسئولان به ایستگاه تامین نشدن زمین برخورده

 

به گفته فلاحی بخشدار و روانشاد رئیس  شورای شهرخشت  چون کارشناسان برق منطقه ای استان زمین مورد نظر را در محدوده  خاصی از روستای بورکی کنار سردخانه مجید برومند تشخیص داده اند و یک هکتار برای این کار لازم دانستند , تاکنون جلسات متعددی با مالک زمین جهت واگذاری و یا خرید به قیمت مناسب برگزار شده , اما ظاهرا صاحب زمین به هیج وجه حاضر به فروش و واگذاری نشده !.

 

مالک زمین این اواخر با کلی چونه زدن  راضی شده در صورت معاوضه زمین با زمین دیگر  , این کار را انجام بده .

زمین کناری هم مالکش گفته به ازای متری پنجاه هزار تومان یعنی پانصد میلیون تومان حاضره زمین خود را بفروشه و از آنجا که به گفته فلاحی بخشدار خشت و مهندس احمدی منش نماینده حقوقی برق منطقه ایی فارس،   متاسفانه هیچ ردیف بودجه ای جهت خرید زمین در دستور کار برق منطقه ای استان و یا دستگاه دولتی نیست , عملا تامین زمین جهت ساخت پست 66 کیلو ولت  که یک ایستگاه استراتژیک و فوق العاده مهم برای منطقه  محسوب میشه  با مشکل جدی مواجه شده.

 

برای تامین زمین دو راهکار  وجود داره 1- اهدا زمین توسط مالک که از اهالی روستای بورکی ست 2- تامین پانصدمیلیون تومان هزینه خرید زمین توسط مردم خیر

 

به گفته  احمدی منش,  هیچ مشکلی بودجه ای  جهت ساخت پست 66 کیلو ولت در این منطقه وجود نداره و با تامین زمین با اعتبارات خوبی که وجود داره کار ساخت آن هم سریع شروع خواهد شد .

 

فلاحی بخشدار خشت هم تاکید کرد   تنها یک هفته دیگر جهت تامین و اهدا زمین فوق و ساخت این طرح مهم وجود داره , پروژه ی مهمی که با ساخت و افتتاح آن و درپی رشد صنایع , سردخانه ها و همچمین با توجه به روز های داغ تابستان و افزایش مصرف برق برای سالیان سال مشکل خاموشی این منطقه  را برطرف خواهد کرد.

 

 در غیر این صورت باید خود را برای رفتن برق عزیز از خانه هایمان  آماده کنیم و گلایه و اشک جدایی را نریزیم چون خودمان خواسته ایم  !

 

خبرنگار محمود نوذری  25 تیرماه  1396

نویسنده: محمود نوذری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
پناه بر خدا. زمین اینم که وظیفه دولت و اداره برق هست از خیر ميخان بگيرن. اداره برق برای رضای خدا برق اون منطقه رو مجانی میکنه ؟ یعنی یه سازمان و وزارت با اون قدرت و عظمت باید دستش کارش گیر خير باشه.والا خيرها چیزای زیاد و واجب تری هست برای مردم و فقرا خرج کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
زمین بیرون شهر خشت مگه متری چنه که حتی یه نفر حاضر نیست بده؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳