پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳

اعتراض های مؤثر علیه نقض حریم چاه های آب و تقویت روحیه مطالبه گری

ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه­ی افراد حقیقی و حقوقی، سمن­ها (تشکل­های مردم­نهاد) طرفدار محیط­زیست که با تلاش و کوشش به موقع خود برای حفظ حریم چاه­های آب شرب مردم که عنصر حیاتی است، اقداماتی مؤثر و بازدارنده داشتند که منتج به نتایجی خوب و امیدبخشی گردید.

اطلاع­رسانی به موقع، بسیج اذهان عمومی، در موقع لزوم دعوت به اعتراض حضوری و مدیریت اعتراض­ها در فضایی مردمی، دلسوزانه و با حُسن نیت، هم­چنین جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و رفتارهای هنجارشکنانه، شایسته تقدیر و تشکر است.

طبیعی است که چنین حرکت­های اجتماعی و تجمع اعتراضی عاری از ضعف و نقص و یا افراط و تفریط­هایی از جانب برخی نباشد، لذا جای نقد هم باقی است؛ در عین­ حال که لطمه­ای به حُسن­نیت دست­اندکاران هم نمی­زند.

امید است که این حرکت موجب تقویت بیشتر روحیه مطلبه­گری منطقی، قانونی و به حق مردم عزیزمان گردد تا حقوق حقه خود را مطالبه کرده و جلوی هرگونه سوءاستفاده، رشوه­خواری و رانت­خواری و تضییع حقوق مردم گرفته شود.

به همین امید، مناسب دانسته تا در این مجال کوتاه به چند مورد از موارد محیط­زیستی، عمرانی و سیاسی- اجتماعی مغفول مانده، که قبلاً هم در این مطبوعه بارها به آن پرداخته شده است جهت یادآوری و مدّنظر قرار گرفتن اعضای محترم پنجمین شورای اسلامی شهر شهرستان کارزون، تشکل­های طرفدار محیط­زیست و مردم شریف برای مطالبه­گری و اقدامات عملی مسئولان به شرح زیر اشاره می­شود.

1- در رأس مطالبات سیاسی – اجتماعی، با توجه به قدمت، مرکزیت و استعدادهای بالقوه و بالفعل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کازرون قبل از تقسیم شهرستان به شهرستان­های جدید، "تغییر فرمانداری کازرون به فرمانداری ویژه" است[1].

2- در رأس خواسته­های عمرانی و آبادی و توسعه، نجات کازرون از بن­بستی است که در سال­های قبل از پیروزی انقلاب با تغییر جاده به وجود آمده، با گشایش تونل­های جنوبی و شمالی احمدآباد و اتصال جاده مواصلاتی استان های همجوار شرقی، غربی، شمالی و جنوبی است.

3- از اهم موارد زیست­محیطی، بعد از چاره­جویی­هایی برای نجات و احیای دریاچه­ی پریشان، و اولویت بهره­برداری از آب­های رودها و چشمه­ها و سفره­های زیرزمینی برای مصرف شهرستان و سپس به استان­های همجوار، حفظ حریم همین چاه­های آب شرب است که ان­شاءا... اقدامات انجام شده تا تثبیت و حفظ حریم 300 متری و حتی جلوگیری از صدور مجوزه بهره­برداری خصوصی که متأسفانه قبلاً مجوزهایی خصوصی به علت عدم آینده­نگری یا... صادر شده است.

4- حفظ و توسعه فضای سبز، تا زمینه­های مناسب از دست نرفته است. نقض حریم چاه­های آب، نقض کاربری فضای سبز هم بود، به طوری که طبیعت بسیار مساعد دامنه­ی کوه که زمینه بهترین پارک تفریحی و تفرجگاه، زمین بازی کودکان و مسیر مناسب برای راهپیمایی و ورزش بزرگسالان و قمستی از کمربند سبز کازرون بود، با تجاوز به حریم و نقض کاربری و غفلت و ندانم­کاری مسئولین مربوطه از دست رفته است، حداقل به قسمت­های باقیمانده رسیدگی شود.

5- تپه­های داخل شهر و مشرف به شهر، بهترین زمینه برای ایجاد فضای سبز و پارک­های جنگلی است که غفلت از این موضوع، نفرین آیندگان را به دنبال دارد[2].

 

پی نوشت:

[1و2]. قبلاً راجع به این موارد مقالاتی در هفته­نامه شهرسبز درج شده است.

نویسنده: علی اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸