پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
افتخاری دیگر برای فعالان اجتماعی – میراث فرهنگی کازرون:
با وساطت و تلاش فعالان اجتماعی و میراث فرهنگی و همکاری متعهدانه وراث، بخشی از سهم وارثان حمام تاریخی ملابابای کازرون که سند ملکی برای آن صادر شده بود توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون خریداری و به تملک درآمد

به گزارش کازرون نما، محمدجواد سیاح پور نوشت: ظهر چهارشنبه بود که با خبر شدیم که اگر مالک بخشی از حمام ملابابا راضی به فروش نشود کد بودجه ای که از طرف سازمان میراث فرهنگی برای این بنا مصوب شده برگشت خواهد خورد و این بازگشت بودجه، کاهش اعتبار میراث فرهنگی کازرون را موجب می گردد.

از همان ظهر روز چهارشنبه نیرو های مردمی و معتمدین با تماس های خود دست به کار شدند تا به هر نحوی شده با مالک آن بخش از حمام ارتباط برقرار کرده و وی را راضی به فروش نمایند.

حمام تاریخی ملابابا توسط میراث فرهنگی خریداری شد

تلاش های فعالین میراث فرهنگی و اجتماعی کازرون تا ساعت های اولیه بامداد پنجشنبه ادامه داشت و در نهایت مالک محترم که از طرف وراث مرحوم نظافت وکالتا طرف قرارداد واقع شده بود، راضی به فروش ملک حمام به اداره ی میراث فرهنگی کازرون شد.

در ورای این تلاش و در نهایت این موفقیت به نکاتی چند باید توجه کرد:

- نخست آنکه پیروزی ها و قدرت برجسته ی نیرو های مردمی مشخصا فعالین محیط زیستی کازرون را باید به فال نیک گرفت و مسئولان کازرون و استان در هر سطح و رده ای از این پس باید مجدانه تلاش کنند تا هرطور شده این پتانسل فاخر را به چشم فرصت نگریسته و از آن به نحو احسن و برای پیشرفت شهرستان بهره جویند.

حمام تاریخی ملابابا توسط میراث فرهنگی خریداری شد

- دومین مطلب قابل اشاره حرمت شناسی و احترام متقابلی هست که در روابط مردمی کازرون قابل مشاهده و قابل افتخار است. اینکه جناب نظافت با بزرگواری خود روی نیروهای مردمی را زمین نمی اندازد و برای فروش ملک مذکور راضی می شود، نشان از این دارد که حرمت ها و احترامات در کازرون هنوز از جایگاه مطلوب و سنتی خود برخوردار است.

- سومین نکته اینکه تمامی ادارات کازرون بخصوص شهرداری و نهادهای مشابه در اینجا باید از اداره ی میراث فرهنگی کازرون و جلب مشارکت های مردمی آن الگو بگیرند و سر بزنگاه ها دست یاری خالصانه ی خود را به سمت نیرو های مردمی دراز کنند تا اموری که در نظام پوسیده ی بروکراتیک ایران غیر ممکن می نماید خیلی زیبا و تمیز ممکن شود.

- چهارمین نکته ی قابل عرض اینکه در یک هفته ی اخیر نیروهای متحد محیط زیستی کازرون دو پیروزی برجسته یکی در بحث زمین مورد مناقشه در حریم آب شرب و دیگری در خرید حمام ملابابا به ثمر نشاندند. بی شک اگر این اتحاد نبود این چنین رخدادهای میمونی حادث نمی شد. بهتر است سایر فعالین و متنفذین کازرون سعی کنند که روز به روز بر این اتحاد بیافزایند و پدرانه و دلسوزانه به ارتقاء کیفیت این جریان کمک کنند و کاری نکنند که کوچک ترین نفاقی در این بین افتد چراکه هرگونه مانع بر سر راه این جریان قدرتمند مانعی بر سر راه پیشرفت کازرون محسوب می شود.

حمام تاریخی ملابابا توسط میراث فرهنگی خریداری شد

- در آخر جا دارد فهرست وار از گروه ها و افرادی که در جریان خرید زمین حمام ملابابا با اتحاد تمام تلاش کردند تقدیر و تشکر نماییم.

- اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کازرون

- جناب آقای محمد نظافت و وراث مرحوم نظافت

- موسسه ی سیزده فروردین

- گروه دوستداران کازرون

- انجمن میراث پریشان

- چند تن از منتخبین شورای پنجم

- شرکت باهنده پریشو

- هفته نامه بیشاپور

- انجمن حامیان میراث فرهنگی(دیده بان آثار تاریخی کازرون)

به گزارش کازرون نما: حمام ملابابای کازرون مربوط به دوره قاجار است و در کازرون، ضلع شرقی چهارراه دانشسرا در جوار خیابان شهید پیروی (جنب مسجد جُوی در محله ی آهنگران) واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۲۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و بیش از 2000 سهم ورثه ای دارد

نویسنده: محمدجواد سیاح پور
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
3
چقدر خوب میشد اگر به یک سفره خانه سنتی تبدیل میشد
البته بعد از بازسازی و شیک سازی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
درود بر بزرگوارانی که در این کار دخالت داشتند انشاالله برای حانه های تاریخی کازرون هم اقذاماتی انجام شود
محمدرضا پولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
0
آقای سیاح پور چرا از بانی و سازمانی که منبع مالی اینکار رو تامین کرده نامی نمیبرید؟
شما میدانید که از اداره کل میراث فرهنگی چه کسی بیشترین تلاش رو انجام داده و هزینه ومنبع مالی خرید رو تامین کرده یا اینکه بقول قلمتان اینرا هم پای پیروزی باند وتشکیلات خود نوشته اید.
شهرداری وشورای شهر هم کمتر از شماها دنبال کار نبود پس سعی کنید در فضایی که کار میکنید حرمت ها و تلاش ها را ببینید و همه چیز رو به پای خود تمام نکنید. اگر دوست داشتی بیا تو بانی اصلی اینکار را بهت معرفی کنم مطمن هستم نه اورا دیده اید و نه میشناسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷