پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
از صبح امروز صورت گرفت:
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه نیروهای مردمی و امدادی مشغول خاموش کردن آتش سوزی پوشش گیاهی و جنگلی منطقه کوهمره نودان شهرستان کازرون هستند، گفت: از نیروهای نظامی و ارتش درخواست کمک شده است و این نیروها در حال عزیمت به منطقه هستند اما همچنان نیاز به به نیروی بیشتری است.

به گزارش کازرون نما، نبی الله مرادی امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آتش سوزی مناطق نسبتا وسیع از بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون را فرا گرفته و همه امکانات برای اطفای آتش در این منطقه به کار گرفته شده است .
وی با بیان اینکه این آتش سوزی از ساعت هفت صبح امروز سه شنبه 20 تیرماه آغاز شده است، گفت: در صورتیکه نیروهای نظامی و ارتش به منطقه برسند، امید است آتش در ساعت های آینده مهار شود، بافت جنگلی این منطقه و وجود درختچه ها، بوته ها، گرمای هوا و همچنین وزش باد بر سرعت گسترده شدن آتش بر دامان طبیعت این منطقه افزوده است .

آتش بر دامان طبیعت کوهمره نودان کازرون/تقاضای نیروی کمکی
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در ادامه از نیروهای مردمی خواست تا با هماهنگی تیم عملیاتی مستقر در منطقه برای اطفای اتش اعزام شوند و گفت: نزدیکی محل حادثه به جاده و راه ارتباطی نیاز به بالگرد را رفع کرده است، اکنون برای خاموش کردن آتش دراین منطقه بیشتر نیاز به نیروی انسانی مجهز و با تجربه است .
مرادی با بیان اینکه همه نیروهای امدادی و نیروهایی از مراکز دولتی و منابع طبیعی و محیط زیست در منطقه حضور دارند گفت: از شهرستان های اطراف نیز درخواست کمک شده است و امید است در ساعت های آتی آتش دراین منطقه مهار شود .
این آتش سوزی در بخش وسیعی از جنگل‌های بلوط حوالی روستای آب کره در بخش کوهمره نودان به سمت تنگ ابو الحیات رخ داده است .
محمود جعفری رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون نیز با ضروری خواندن اعزام نیروهای کمکی برای خاموش کردن این آتش سوزی به خبرنگاران در کازرون گفت: آتش گستره بزرگی از پوشش گیاهی منطقه که شامل درختان بلوط  و... می باشد  را در بر گرفته است 

اخبار تکمیلی: برخی گزارش های واصله حاکی از آن  است که پس از 7 ساعت تلاش، تقریبا آتش در این منطقه مهار شده است. ضمن اینکه برخی افراد حاضر در صحنه در تماس با کازرون نما ابراز داشتند که آتش سوزی هنوز به طور کامل مهار نشده است.
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲