پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
جهت شفاف سازی و رفع ابهامات مطرح شده:
درپی انتخاب سالن حوزه علمیه مکتب الزهرا(س) کازرون به عنوان یکی از حوزه های برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان کازرون و وقوع آتش سوزی در کابل برق ورودی این حوزه در خلال برگزاری آزمون، جهت شفاف سازی و رفع ابهامات در این خصوص، روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کازرون توضیحاتی را برای مخاطبان کازرون نما ارسال نمود.

به گزارش کازرون نما، متن توضیحات ارسالی از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کازرون به شرح زیر است:

با توجه به اهمیت کنکور سراسری در آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان و اعتقاد راسخ مجموعه آموزش و پرورش به اینکه آنان سرمایه های عظیم انسانی شهرستان و کشور می باشند، از ماه ها قبل تمهیدات و مقدمات لازم برای ایجاد شرایطی مناسب و عادلانه برای رقابت داوطلبان کنکور با دانش آموزان سایر مناطق کشور پیگیری می شد. یکی از این موارد بسیار مهم، با توجه به فصل برگزاری کنکور سراسری، تیرماه گرم و شرجی کازرون، آماده سازی مکانی با سیستم سرمایشی مناسب بود. از همین رو یکی از مکان هایی که مورد بازدید و تایید قرار گرفت، سالن حوزه مکتب الزهرا(س) خیابان شریعتی بود، که دارای چهار اسپیلت سالنی می باشد، و می توانست این دغدغه را مرتفع سازد. 

در چند روز مانده به برگزاری کنکور سراسری مکان های برگزاری آزمون (از جمله همین سالن) توسط متخصصین اداره برق مورد بازدید فنی قرار گرفت و بدون اشکال بودن سیستم برق کشی و آماده بودن برای برگزاری آزمون مورد تایید کتبی قرار گرفت. همچنین مکاتبات لازم با فرمانداری، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی و دیگر ادارات درگیر در برگزاری آزمون انجام شد و همگی در این روز همراه با آموزش و پرورش در آمادگی کامل به سر می بردند. 

لازم به ذکر است حوزه مذکور هم سال قبل و هم روز قبل بدون هیچ مشکلی به عنوان حوزه کنکور گروه ریاضی پسران مورد استفاده قرار گرفته بود.

توضیح روابط عمومی آموزش و پرورش کازرون پیرامون برگزاری آزمون کنکور در مکتب الزهرا(س)

و اما روند برگزاری آزمون در روز 16/04/1396:

1) آزمون از ابتدای جلسه توسط عوامل اجرایی با نظم و ترتیب آغاز و به صورت مرتب و منظم برگزار گردید و در دو مرحله در ساعت های 8:10 و 11:15 توسط مسئولان آموزش و پرورش حوزه برگزاری آزمون مورد بازدید قرار گرفت و هیچ موردی دال بر وجود هرگونه نقص مشاهده نشد. 

2) در ساعت 11:31 احساس بوی نامطبوع سوختن کابل از فضای بیرون حوزه به مشام رسید، و سپس صدای جرقه های متناوب از بیرون و از سر کابل متصل به تیر برق مشاهده گردید، در صورتی که برق ساختمان همچنان متصل و روشنایی و وسایل سرمایشی (اسپیلت ها) روشن بوده، که طی تماس رئیس حوزه ی اجرا، مسئول تاسیسات آموزش و پرورش در محل حاضر شده و در ساعت 11:40 جهت جلوگیری از خطرات و پیشامدهای احتمالی و سرایت آتش به داخل حوزه امتحانی اقدام به قطع برق از کنتور سالن می نماید.  

3) لازم به توضیح است در همان لحظات اول از طریق مسئولان سالن آزمون و نیز آموزش و پرورش با اداره برق و آتش نشانی جهت حضور در محل هماهنگی های لازم به عمل می آید. 

4) با حضور پرسنل آتش نشانی و اداره برق نسبت به اطفا و قطع برق از سر تیر برق اقدامات لازم انجام گرفت. و در ساعت 11:54 تمامی موارد ایمنی و خطرات احتمالی از قبیل سوختگی کابل ها، کنترل کامل صورت گرفت. 

5) گفتنی است بر اساس دستورالعمل سازمان سنجش پایان آزمون ساعت 12:10 می باشد. 

6) لازم به ذکر است جرقه های ایجاد شده و سوختن کابل از سر تیر برق و قبل از کنتور حوزه امتحانی اتفاق افتاده و در سالن محل برگزاری آزمون هیچگونه جرقه و آتش سوزی رخ نداده است. 

این مدیریت با ابراز تاثر از حادثه غیر مترقبه به وجود آمده، ضمن دلجویی از دانش آموزان عزیز داوطلب حاضر در این مکان، از طریق مراجع ذی ربط جهت جلوگیری از ضایع شدن زحمات دانش  آموزان و اولیای آنان پیگیر مصمم و جدی مطالبات ایشان می باشد.

  

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون
نویسنده: ایمان مرتجز
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
مدیر آموزش و پرورش کازرون باید استعفا دهد البته اگر به وجدان خود رجوع فرماید
رضا
|
United States
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
1
با سلام. واقعا جای تأسف است که شهرستان کازرون! یک سالن مناسب برای برگزاری کنکور ندارد. کنکوری که چند سال! دانش آموزان و والدین آنها استرس آن را دارند!! واقعا در شهر ما هنوز کولر اسپیلت یک آرزو است!! الان در هر مغازه ای یک کولر اسپیلت وجود دارد!! آیا باید اتفاقی بیافتد تا مدارس کازرون به استاندارهای اولیه مجهز باشند!! هر وقت هم حرفی از کازرون به میان می آید همه مان رگ گردنمان باد می کند از تاریخ و پیشینه کازرون و اهمیت آن می گوییم!! ما برای کازرون چه کرده ایم؟؟
مارال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
طوری گفتن همه چیز رو کنترل کردیم انگار نه انگار که
دود وارد سالن شده بود وصدای سوختن و جرقه زدن کابل
همه رو ترسونده بود و بچه ها وحشت کرده بودن.هر کس یه تعریفی از کنترل کردن داره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸