پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
حمداله عربلو بخشدار جره و بالاده :
حمداله عربلو بخشدار جره و بالاده ضمن گرامیداشت یاد شهدا بالاخص شهدای مبارزه با مواد مخدر بیان داشت از اول انقلاب تا کنون بیش از ۴هزار نفر در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور شهید شده اند از جمله شهید والامقام سرهنگ قربانی اهل منطقه دادین جره و بالاده و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فسا که جان خود را قربانی مبارزه با مواد مخدر ساخت.

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی بخشداری جره و بالاده ، حمداله عربلو بخشدار جره و بالاده در آغاز سخنان خود به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر و قاچاق کالا و ارز در نماز جمعه (بین الصلاتین) مورخ 16 تیر بخش جره و بالاده  با گرامیداشت یاد شهدا بالاخص شهدای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد : از اول انقلاب تا کنون بیش از  ۴هزار نفر در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور شهید شده اند از جمله  شهید والامقام سرهنگ قربانی اهل منطقه دادین جره و بالاده و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر  شهرستان فسا که جان خود را قربانی مبارزه با مواد مخدر ساخت.

عموم مردم در کنار دولت با پدیده شوم اعتیاد مقابله کنند.

وی  افزود : متاسفانه در جهان معتادان به مواد مخدر رو به افزایش است و  علاوه بر اینکه مردان در تالاب اعتیاد سقوط کرده اند زنان هم به این پدیده شوم  گرفتار شده اند. سن اعتیاد به شدت کاهش یافته  و در بین نوجوانان هم رسوخ پیدا کرده است.اعتیاد به مواد مخدر  و روان گردان ها خسارات هنگفتی را متوجه دولت در صرف بوجه سالیانه جهت مبارزه با مواد مخدر وارد ساخته است.اعتیاد به مواد مخدر از مواد سنتی به سمت مواد  صنعتی تغییر پیدا کرده و همین امر تبعات و آسیب های زیادی را به لحاظ اجتماعی ٬روانی٬و جسمی متوجه جامعه نموده است.استکبار جهانی  و دشمنان نظام ج.ا.ا  با برنامه ها و توطئه های حساب شده ای جوانان و نوجوانان مملکت مان را  که سرمایه اصلی انسانی و اجتماعی کشور می باشند را به انحطاط و سقوط    کشانده است.

اعتیاد در بین افراد شاغل٬متاهلین٬تحصیل کرده ها٬ نوجوانان ٬ جوانان و زنان افزایش پیدا کرده است.

عربلو سپس عوامل گوناگونی را موجب افزایش اعتیاد  به مواد مخدر دانستند و برخی از عوامل افزایش به اعتیاد را چنین  برشمردند:

۱-عوامل ساختاری در عرصه اجتماعی و اقتصادی نظیر فقر٬ بیکاری٬ مهاجرت٬ عدم پاسخگویی به نیاز های اجتماعی نوجوانان  و جوانان٬ کمبود نشاط اجتماعی و... باعث شیوع بیشتر اعتیاد در جامعه شده است.

۲- عوامل روان شناختی از جمله اختلال ٬ اضطراب٬ افسردگی٬ بحران هویت٬ هیجان جویی و لذت جویی نیز باعث افزایش اعتیاد به مواد مخدر و روان گردانها  در جامعه شده است.

۳-عوامل فرهنگی نظیر سبک زندگی جدید و تضعیف مبانی و باور های مذهبی ٬ ضعف میزان آگاهی و باور های غلط موجب جذب جوانان  و نوجوانان در دام اعتیاد شده است.

۴- عوامل خانوادگی که اهمیت زیادی دارد تاثیر بسزائی در روی آوردن افراد به سمت مواد مخدر شده است از جمله کاهش ارتباط موثر بین اعضای خانواده٬ ضعف کنترل و مدیریت فرزندان٬ اعمال خشونت در منزل٬ تعارض و دوگانگی در ارزش ها و الگوها و... می تواند موجب اعتیاد نوجوانان و جوانان به مواد مخدر بالاخص مواد مخدر صنعتی گردد که به مراتب اعتیاد به آن خسارات و آسیب های جبران ناپذیر و غیر قابل برگشتی را باعث می شود.تبعات و پیامد های اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و روان گردان ها شامل قتل٬ درگیری و نزاع٬ طلاق٬ خودکشی و سرقت و .... را باعث می شود.

عموم مردم در کنار دولت با پدیده شوم اعتیاد مقابله کنند.

 وی در ادامه  اقدامات اتخاذ شده و درحال پیگیری توسط دستگاه های متولی و تشکل ها و سازمان های غیر  دولتی در بحث مبارزه با موادمخدر را  سه نوع برشمردند و اظهار داشت :

۱-اقدام پیشگیرانه که بیشتر از طریق آموزش و افزایش آگاهی و دانش جامعه از انواع مواد مخدر و مضرات آن و تبعات حاصل از اعتیاد می باشد که ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، تبلیغات اسلامی، فرهنگ وارشاد اسلامی بیشتر در این زمینه فعالیت می کنند

۲- اقدام  مقابله ای : برخورد با عرضه کنند گان و توزیع کنندگان مواد مخدر. شناسائی و دستگیری عاملین  فروش مواد مخدر و کشف و امحا مواد مخدر و کشت خشخاش که توسط پاسگاه های انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر وسپاه پاسداران و دادگستری با محوریت فرمانداری و بخشداری  انجام می گیرد.

۳-اقدام  درمانی : که معتادان به مواد مخدر اعم از صنعتی و سنتی در مراکز  درمان و کاهش آسیب اعتیاد که تحت نظر شبکه بهداشت ودانشگاه علوم پزشکی درمان می شوند که ترک کنند و پاک شوند.

سپس بخشدار جره و بالاده با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ مقام معظم رهبری اعتیاد را در صدر اولویت های آسیب های اجتماعی قرار دادند افزودند:دولت تدبیر وامید با برنامه ریزی کامل و دقیق در ستاد مبارزه با مواد مخدر و انجام اقدامات پیشگیرانه ای، مقابله ای و درمانی در جهت مبارزه با مواد مخدر و روان گردانها و کاهش معتادان به مواد و کنترل و مراقبت از ورود جوانان و نوجوانان به ورطه اعتیاد نمود و دستاوردهای زیادی در این زمینه کسب کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

عموم مردم در کنار دولت با پدیده شوم اعتیاد مقابله کنند.

 دولت تدبیر و امید دائم  در حال بر نامه ریزی واتخاذ تدابیر لازم با عملکردی بهینه و مطلوب در جهت مبارزه با مواد مخدر و کاهش اعتیاد تلاش و کوشش می کنند. تا زمانی که همه آحاد مردم  در بحث مبارزه با اعتیاد حساس نشوند و همکاری نکنند نمی توان  با پدیده ی شوم اعتیاد مقابله کرد همه باید دغدغه داشته و نگران باشند و احساس مسؤولیت و احساس خطر کنند.کسانی که معتاد شده اند روزی سالم بوده اند مواظب افراد سالم جامعه باشیم که به سمت اعتیاد روی نیاورند و به افراد معتاد و آسیب دیده کمک کنیم تا از این گردآب نجات پیدا کنند.  عموم مردم باید در کنار دولت با پدیده شوم اعتیاد مقابله کنند.

بخشدار جره و بالاده در بخش دوم سخنان خود با اشاره به پانزدهمین سالروز فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب در  ۱۲ تیرماه ١٣٨١  جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشتند: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اهمیت مبارزه با قاچاق کالا  و ارز و حمایت از تولید ملی و کالاهای داخل کشور بیش از پیش اهمیت دارد.

عربلو واردات کالاهای قاچاق که دارای کیفیت پایین و غیر استاندارد می باشند را موجب خسارات هنگفتی به مصرف کننده و تولید کننده  و حتی بودجه دولت دانست و از دستگاه های متولی خواست  با اتخاذ تدابیر لازم  از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری کنند و از طرفی دیگر مصرف کنندگان بجای خرید و استفاده از کالاهای قاچاق  از کالاهای تولید داخل  که دارای کیفیت بالاتری هستند  استقبال کنند تا بدین طریق تولید ملی تقویت شود  و به تبع آن اشتغال در کشور تقویت شود.

وی سپس اظهار داشت:دولت تدبیر و امید در ۴سال اخیر  با اقدامات سختگیرانه  و مقابله ای توانسته است واردات کالاهای قاچاق را به نصف کاهش دهد که این امر جای تقدیر و تشکر  از مجموعه دولتمردان  و سیاستگذاران در دستگاه های ذیربط را دارد. و لازم است علاوه بر همکاری مردم در استقبال و مصرف کالاهای تولید داخل٬تولیدکنندگان کشور هم به ارتقا کیفی محصولات با قیمت مناسب توجه ویژه داشته باشند.روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از واردات انواع کالاهای قاچاق محور اصلی سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد.

 بخشدار جره و بالاده در پایان از نیروی انتظامی و دادگستری و سایر نهادها و ادارات به دلیل مقابله و برخورد مناسب با قاچاق کالا و ارز تقدیر و تشکر نمودند.

نویسنده: روابط عمومی بخشداری جره و بالاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳