پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان خبر داد
رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان گفت: در شهر قائمیه بالغ بر ۱۸۰ پرونده طلاق ارجاع شده که شاهد کاهش حدود ۵۰ درصدی طلاق در حوزه چنارشاهیجان بوده‌ایم.

به گزارش کازرون نما ، تورج دالکی ، با بیان اینکه دستگاه قضایی پشتیبان حقوق شهروندی و آزادی‌های فردی و اجتماعی مردم است اظهار داشت: سلامت دستگاه قضایی و عدالت‌خانه نشان از سلامت جامعه و حاکمیت است.

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی به سمت پیشگیری سوق داده شده اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است، یعنی اجرای قانون و مقرراتی جهت جلوگیری از ارتکاب جرم در جامعه و ایجاد نظم اجتماعی و این موضوع از جمله تدابیری است که ما سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

این مقام مسؤول با تأکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم افزود: وقتی درزمینهٔ پیشگیری خوب عمل شود از مشکلات بزرگ‌تر در جامعه جلوگیری خواهد شد و لازم است در این عرصه نگاهی جدی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه در شهر ما جرائم سبک و غیرخشن که امنیت جامعه را به هم نمی‌زند به همکارانمان در شورای حل اختلاف واگذار می‌شود گفت: سیاست ما در دادگستری چنارشاهیجان این است که همه جرائم سبک و قابل گذشت را به شورای حل اختلاف ارجاع دهیم.

دالکی تأکید کرد: در اجرای جرائم سنگین و خشن به‌شدت از خود واکنش نشان می‌دهیم و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با مجرمین و متهمانی که امنیت اجتماعی مردم را برهم می‌زنند استفاده خواهیم کرد.

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان یکی از اقدامات دادگستری را تقویت شورای حل اختلاف از حیث نیرو و امکانات و تجهیزات بیان کرد و افزود: رئیس‌کل دادگستری استان فارس قول مساعد پشتیبانی برای ساخت طبقه دوم و سوم ساختمان دادگستری این بخش را داده‌اند و در آینده دادستان و دادسرا در این طبقات شروع به کار خواهند کرد.

دالکی از اخذ مجوز دادگاه انقلاب برای دو حوزه چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان خبر داد و اظهار داشت: دادگاه انقلاب از این هفته شروع به کار خواهد کرد و پرونده‌های انقلاب دیگر به شهرستان کازرون ارجاع نخواهد شد.

وی همچنین به اقدامات دادگستری بخش چنارشاهیجان از جمله تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم، دستگیری مجرمان خطرناک و متواری که امنیت مردم را به خطر انداخته بودند و ایجاد مرکز مشاوره طلاق اشاره کرد و گفت: زمین اهدایی برای ساخت ساختمان شورای حل اختلاف به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

دالکی با بیان اینکه تنها بخش استان فارس که دارای واحد جلب مستقل است دادگستری بخش چنارشاهیجان به شمار می‌رود، اظهار داشت: در سه‌ماهه اول سال 96 تعداد 13 هزار و 800 بوته خشخاش امحاء کرده‌ایم که خود یک آمار تکان‌دهنده است.

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان با بیان اینکه در سال ۹۴ تعداد ۶۲۱۰ پرونده ورودی داشتیم که خروجی آن ۶۳۸۶ پرونده و در سال 95 تعداد ۶۹۷۵ پرونده داشتیم که خروجی آن ۷۱۶۵ پرونده بوده است افزود: در شورای حل اختلاف در سال ۹۴ تعداد ۳۱۴۴ پرونده وارد شده که تعداد ۸۱۰ پرونده منجر به سازش شد.

دالکی با بیان اینکه در سال 95 بیش از 29 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این حوزه کشف و 74 نفر در این ارتباط دستگیر شدند افزود: در سه‌ماهه اول سال 96 نیز مقدار 796 گرم انواع مواد مخدر کشف و سه نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳