پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
آیت الله ایمانی در آیین رونمایی از کتاب بوی خوش عطر:
به گزارش کازرون نما؛ آیت الله ایمانی در این آیین ضمن اشاره به کتاب بوی خوش عطر گفت: امروز بیش از ۱۱۰۰ شهید در شهرستان کازرون داریم که این تعداد اثر قلمی از آنها منتشر نشده و از اول تا آخر قلم زنی کنند ولی این شهید ۷ سفر عشق را برای خودش طراحی کرده است تا این که در آخرین سفر و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: شهادت و فضل پروردگار برای همگان است و باید از این موقعیت استفاده کرد.

به گزارش کازرون نما، آیت الله اسدالله ایمانی  نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «بوی خوش عطر» گفت: سخن گفتن از شهید و اثر فرهنگی شهادت ساده نیست و طبعا تشریح مقام شهدا برای جاماندگان کاروان شهادت به سهولت امکان پذیر نیست. از همین رو باید به این نکته اندیشید که چه عواملی موجب می‌شود یک عده این مسیر را با اراده و اختیار خود انتخاب کنند و تا آخر خط مشتاقانه حرکت کنند و در اقتدا به مولا امیرالمومنین (ع) بر این باور باشند که دین را نعمتی بدانند و برای آن نعمت شکرگزار درگاه حضرت حق باشند نه آنکه چون نغمت و مصیبتی بزرگ دانستهه و با رنج و سختی آن را پذیرفته باشند.

آیت الله اسدالله ایمانی افزود: حال باید پرسید چه عواملی در تربیت چنین شخصیت‌هایی تاثیرگذار بوده‌اند؟ و چه اندیشه و تفکری با چنین تاثیرگذاری عده‌ای از انسان‌ها را از خاک و خاکدان جدا کرده و آسمانی و الهی نموده است؟ آیا این مسئله برای عموم انسان‌ها امکان پذیر است یا فقط در عده‌ای خاص منحر شده است؟ البته نعمت ایثار و شهادت به فضل پروردگار برای همه انسان وجود دارد اما بهره‌برداری افراد از این فضل و توجه به فضیلت‌های الهی متفاوت است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: شهید نصرالله ایمانی سربازی رفته بود و کار هم داشت، یک روز در رادیو از جانب امام(ره) و برخی روحانیون شاخص دعوت می شوند که هرکس توانایی و آشنایی دارد به میدان جنگ برود و او نیز مغازه را تعطیل کرد و رفت.

برادر شهید ایمانی یادآور شد: شهید نصرالله ایمانی برادر بنده و آخرین فرزند پسر خانواده بودند. او به سربازی رفته بود و مانند سایر جوان‌ها وارد بازار کار شده و در مغازه پدرم مشغول بود. یک روز که در حالی که در مغازه مشغول بود رادیو پیام حضرت امام مبنی بر حرکت جوان‌ها جهت دفاع از میهن را قرائت کرد. امام خمینی خواسته بود جوانانی که با سلاح جنگی آشنایی و قدرت رفتن به میدان جنگ را دارند راهی جبهه‌ها شوند. بعد از شنیدن این دستور، شهید نصرالله کرکره مغازه را پایین کشید و در اوایل مهر ماه سال 1359 که تازه چند روزی از حمله صدام به ایران گذشته بود، راهی جبهه‌ها شد‌

وی افزود: بعد از حضور در جبهه با شهید علم الهدی آشنا شده و بسیار تحت تاثیر شخصیت و تفکر ایشان قرار گرفته بود که موجب دکرگونی بسیار زیادی در جهان‌بندی او شده بود. البته لازم است بگویم که؛ مرحوم پدرم در پایبندی فرزندانش از جمله شهید نصرالله نقش پر رنگی داشتند زیرا از کودکی دین را به ما آموخته بود. شهید نصرالله بعنوان اخرین فرزند پسر خانواده رابطه عاطفی بسیار خوبی با پدرم داشت و به همین دلیل در حالی‌که او دوست داشت شهید شود پدرم مایل به شهادتش نبود و می‌گفت زخمی می‌شوی که اتفاقا نصرالله دو بار هم از ناحیه دست و طحال زخمی شد اما بار سوم در روز 20 اردیبهشت در مسیر عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: گفت و گوی لطیف پدر و پسر حتی بعد از شهادت نیز برقرار بود و این رابطه با الفبای مادی قابل تفسیر نیست. شهید نصرالله در عالم برزخ آزاد بود همانگونه که پدر ایشان هم اینگونه است و نمونه های بسیاری وجود دارد.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: امروز بیش از ۱۱۰۰ شهید در شهرستان کازرون داریم که این تعداد اثر قلمی از آنها منتشر نشده و از اول تا آخر قلم زنی کنند ولی این شهید ۷ سفر عشق را برای خودش طراحی کرده است تا این که در آخرین سفر و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

ایشان در ادامه از تلاشی که توسط انتشارات سلمان فارسی و مصحح کتاب بوی خوش عطر جهت انتشار مجدد این کتاب با رویکردی جدید و رفع نواقص کتاب های پیشین صورت گرفته است تقدیر کرد و کتاب را اثری جامع و بی نقص دانست.

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
سلام
متن این کتاب قبلا توسط بنیاد شهید کازرون چاپ شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
تفاوت های کتاب منتشر شده توسط بنیاد شهید و این کتاب رو درخبری که آدرسش رو در انتهای نظر میذارم مصحح کتاب توضیح دادن.
من کتاب رو خوندم. خیلی کار شده روی اون خاطرات خام و خیلی از اشتباهاتی که توی اون کتاب شده اینجا اصلاح شده.
http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/17077/%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B4-%D8%B9%D8%B7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%DA%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B2%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹