پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
حجت الاسلام رضا صنعتی در آیین رونمایی از کتاب بوی خوش عطر خبر داد:
به گزارش کازرون نما؛ در این آیین، حجت‌الاسلام رضا صنعتی ناشر این کتاب با بیان اینکه در انتشارات سلمان فارسی به دنبال ثبت بخشی از تاریخ منطقه ای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم، بیان کرد: از سالها پیش به این نتیجه رسیدیم که کار فرهنگی زمانی موثر است که مردمی و تمیز باشد لذا از یک دهه پیش مراحل ثبت تاریخ انقلاب اسلامی در کازرون را آغاز کردیم.

به گزارش کازرون نما، آیین رونمایی از کتاب «بوی خوش عطر» مجموعه خاطرات و دست نوشته‌های شهید نصرالله ایمانی صبح دیروز با حضور آیت‌الله اسد‌الله ایمانی برادر شهید و دیگر مسؤولان فرهنگی استان در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس برگزار شد.

در این آیین، حجت‌الاسلام رضا صنعتی ناشر این کتاب با بیان اینکه در انتشارات سلمان فارسی به دنبال ثبت بخشی از تاریخ منطقه ای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم، بیان کرد: از سالها پیش به این نتیجه رسیدیم که کار فرهنگی زمانی موثر است که مردمی و تمیز باشد لذا  از یک دهه پیش مراحل ثبت تاریخ انقلاب اسلامی در کازرون را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در شهرستان کازرون بیش از 200 ساعت مصاحبه با افراد و شخصیت‌های مختلف انقلابی برای ثبت خاطراتشان انجام شده است که تلاش داریم که تا پایان سال علاوه بر انتشار کتاب انقلاب اسلامی در کازرون از کتاب خاطرات مرحوم مهندس رجبعلی طاهری و آیت الله ایمانی رونمایی کنیم.

حجت الاسلام رضا صنعتی با تاکید براینکه کتاب «بوی خوش عطر» نیز در ادامه طرح تدوین نقش رزمندگان کازرون در دفاع مقدس و به صورت کاملا مردمی تهیه شده است، افزود: اين يادداشت‌ها از جهات مختلفي داراي ارزش و اهميت است؛ او در اين يادداشت‌ها علاوه بر اين‌که بهترين منبع براي معرفي خود و روحياتش را به دست داده، منبعی دسته‌اول براي اطلاع از وضعيت جبهه‌هاي جنوب در سال‌هاي آغاز جنگ، معرفي بسياري از شهدا و حتي بيان کيفيت شهادت برخي از آن‌ها، نقش رزمندگان کازروني در آن سال‌ها و بيان روحياتشان را فراهم آورده است.

مدیر انتشارات سلمان فارسی افزود: بوی خوش عطر جلوه‌ای از نسخه عشق است و عطر عشق و شهادت در سراسر اين کتاب به مشام مي‌رسد. در کنار آن، دل‌تنگی‌ها و دلبستگی‌های نصرالله به دوستانش فضايي لطيف را بر کتاب حاکم کرده است. دلبستگي‌هايي که می‌توان آن ها را از مصاديق اين فراز زيبا از زيارت عاشورا دانست که «اتقرب الی الله ثم اليکم بموالاتکم و موالاة وليکم».

این فعال فرهنگی در ادامه گفت: اما گویا تقدير الهی چنين شکل گرفته بود که او به هر که دل ‌بندد، عروج ‌کند. اين پيوست و گسست‌ها سوز و گدازی در دل نصرالله بپا می‌کرد و هر روز او را يک گام به «انقطاع الي الله» نزديک‌تر مي‌‌نمود تا اين که در بيستم ارديبهشت 1362 در سن 25 سالگی به معشوق حقيقی خويش پيوست.

وی در پایان با اشاره به اینکه يادداشت‌های شهيد ايماني پيش از اين با تلاش برخي افراد و ناشران، دو بار با دو نام ديگر منتشر شده است، گفت:  متاسفانه هر دوي آن‌ کتاب ها داراي نواقصي بود ولی پژوهش‌گر اين کتاب تلاش کرده است تا با يافتن حلقه‌هاي مفقوده‌ي اين يادداشت‌ها و نيز افزودن بخش‌هايي از نامه‌هاي وي به خانواده، دوستان و آشنايانش و توضيحاتی که در پاورقی‌ها افزوده، گام بلندي در غنی‌تر کردن خاطرات وي بردارد.

کتاب «بوی خوش عطر» از سوی انتشارات سلمان فارسی و به تلاش واحد ادبیات و هنر پایداری کانون فرهنگی هنری اشراق کازرون در 288 صفحه و به قیمت 150000ریال منتشر شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹